Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Mazda MX-5 G130 Takumi
Kako se z Mazdo MX-5 ujame nežna fotografska roka
Osnovna cena: 29.060 €
Cena testnega vozila: 29.630 €
videz
vozne lastnosti
cena
dovolj zmogljiv motor in hkrati varčen motor
bogata oprema
odlagalni prostor
vetrna mrežica ni najbolj uporabna
Mazda MX-5 je brez dvoma kultni avto. Roadster, ki je po svetu morda bolj poznan kot Miata, in si je svoj sloves v preteklosti zgradil predvsem zaradi vedno privlačne oblike, lahkotne uporabe in ugodne cene. Tokrat smo z najnovejšo izdajo preverili še drugo plat. Ključe smo predali profesionalni fotografinji iz Vipavske doline, ki je na vmesnih postankih avto ujela v svoj fotografski objektiv.
Peter Pirkovič Tina Velikonja in Peter Pirkovič
15. maj 2018 | 12:19:24

Mazda MX-5 v novi izdaji zdaj praznuje svojo drugo leto obstoja in ker gre za zelo nišen izdelek te japonske hiše, jih je kakopak na cesti bolj malo. Na leto beležijo prodajo od 5 do 10 primerkov, povečini z mehko platneno streho kot je bil naš primerek. Večji prodajni uspeh beležijo na primer v Španiji, Nemčiji in Italiji, kjer se v statistiki znajde tudi velik odstotek nežnejšega spola. To je jasen znak, da je MX-5 primeren ne samo za moške nastopače, pač pa tudi za ženske, ki si na tak način lahko oblikujejo svojo svobodo. Tina Velikonja iz Ajdovščine je pravi profil osebe za dvosedežno Miato. V pravih letih s fotografskim objektivom v roki, vedno v lovu za nove trenutke in avanture, ki jo spremljajo na njeni profesionalni poti. Že res, da ji je bil avtomobilski svet skozi fotografski objektiv nekoliko tuj, čeprav ogromno časa preživi za volanom, posebnega spoznavanja z Mazdo ni potrebovala. Na tako lep sončen dan bi bil greh, da bi streha ostala na svojem mestu. Klik, ročno pomična streha je bila v trenutku na odložišču, klik za varnostni pas, nastavitev vzvratnih ogledal na pravo pozicijo, še zadnje preverjanje šminke in že smo odrveli na krajši izlet. 

Pod motornim pokrovom je tokrat vgrajen šibkejši motor z oznako G130. To pomeni, da je pod sprednji pokrov vgrajen 1,5-litrski bencinski štirivaljnik iz družine SkyActiv, ki razvija 96 kilovatov moči (130 KM) pri 7000 vrtljajih. Ječanje motorja, ki se rad približa rdečemu polju vrtljajev, je užitek poslušati, sploh če gre za vožnjo z vetrom v laseh. Tudi na cesti se mali Mazdin roadster izkaže s suvereno držo. Med glavne adute štejemo dobro tono suhe teže in optimalno razporeditev teže med sprednjo in zadnjo osjo (šibkejši G130 motor prinaša manj teže spredaj). To je podlaga, da se MX-5 odlično drži na cesti in do točke, kjer fizika še ima svoje meje, so užitki lahko zelo adrenalinski. Bencinski motor je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ponuja natančne in precej trdne gibe, a se tudi ženska roka hitro prilagodi na nove izzive. Ne glede na nekoliko hitrejši tempo vožnje, ki je Tini hitro zlezel pod kožo, potovalni računalnik še vedno kaže na dovolj ugodno porabo goriva. 6,5-litra na 100 km. S polno 45-litrsko posodo goriva je možno z lahkoto prevoziti velik del jadranske magistrale in se z vetrom v laseh naužiti zavitih cest. Nenazadnje, temu je MX-5 tudi namenjen.

Tina pravi, da je dvorec Zemono odličen kraj za ustvarjanje fotografij. Jutranji nedeljski obisk je najboljši čas za obisk tega čudovitega kraja, ki je nekakšen zaščitni znak Vipavske doline, saj v tem času pri kuharskem mojstru Tomažu Kavčiču še vse miruje. Zato si lahko postreževa s celotnim parkiščem za fotografiranje detajlov. Oprema Takumi je pri Mazdi že precej uveljavljen paket opreme, ki prinaša precej unikatno vsebino dodatkov. Na primer, v platnena streha vijolične barve in svetlo bež usnje na sedežih so zaščitni znak, medtem ko je zunanja barva stvar izbire posameznika. Notranjost se zdi kot nekakšen mini športni kokpit, kjer je prostora le za dva srednjerasla užitkarja. Sedeži so nastavljivi, kot tudi volan, po globini in višini, medtem ko center dogajanja predstavlja osrednji 7-palčni zaslon z multimedijsko vsebino (MZD Connect), ki je podkrepljen z izbiro DAB signala in z odličnim ozvočenjem. Edini pravi prostor za odlaganje stvari je zaklenjen predal med sedežema, ki vase spravi morda denarnici, dva telefona in navodila za uporabo, ki so priložena k avtomobilu, medtem ko bo za odlaganje večjih kosov potrebno odložiti v prtljažnik. Tina pravi, da je zanjo ta idealnih mer. Dovolj velik za nahrbtnik s fotografsko opremo, nekaj kosov oblačil in še za kak dodatni par čevljev.

Iz Zemona preko Vipave kakopak potegnemo še na drugo atrakcijo. Nanos. Asfaltirana cesta do prve koče na nekaterih delih omogoča izjemen pogled na Vipavsko dolino. Čeprav so še danes vidni sledovi testiranj nekaterih naših rally voznikov, je potrebno ozko serpentinasto cesto vzeti s precejšnjo mero previdnosti, saj je ob vikendih polna kolesarjev, planincev in padajočega kamenja. Sistem proti zdrsu zadnjih pogonskih koles ostane vključen, ne glede na zanimive ovinke z rahlo drsečim asfaltom. Do Vojkove koče na 1261 metrih nadmorske višine nismo rinili, saj je do tam še nekaj sicer urejene makadamske ceste, kamor Mazda MX-5 ne sodi. Izkoristili smo raje postanek v izklesanem predoru in na ovinku, kjer je pogled na dolino dih jemajoč.

In kaj o Mazdi pove Tina? Izvoli, beseda je tvoja.

Mazda MX-5, pisan na kožo vsakemu, ki ima avanturističen pogled na življenje. Elegantne ter izredno lepo dodelane linije avtomobila so takoj pritegnile moj kreativen pogled in rokersko dušo. Kompaktna oblika avtomobila je ravno dovolj velika za 2 veliki osebi, prtljažnik pa volumensko dovolj prostoren, da sem lahko vanj spravila nahrbtnik z vso fotografsko opremo in še je ostalo dovolj prostora za prenosnik, printer in še kakšen dodatek. Z avtom bi lahko v stilu fotografsko ustvarjala, saj nudi vse, kar potrebujem in je ravno dovolj velik, da ga lahko parkiram tudi, ko je stiska s prostorom. V vožnji sem popolnoma uživala in se naužila adrenalina. Kljub temu, da je Mazda MX-5 športni avtomobil je zelo udoben in primeren za dolge razdalje s čudovitim vetrom v laseh. Priporočam ga vsem, ki si želijo popolno kombinacijo elegance, udobja ter adrenalinskih užitkov.  

Mazdin roadster svojo uspešnost gradi tudi s pomočjo zares ugodne cene. Pristne užitke z opremo Takumi pri Mazdi ponujajo za 29.060€, k temu pa je potrebno dodati še doplačilo za kovinsko Sivo Machine barvo (570€), medtem ko je navigacijska naprava že vključena v serijsko opremo. Vsekakor dobra naložba. 

Mazda MX-5 G130 Takumi 29.060 €
Pogonski sistem: motor z n. izgorevanjem
Tip motorja: 4, vrstni
Število ventilov: 4
Prostornina: 1496 cm3
Vrtina in gib: 74,5 x 85,8 mm
Kompresija:13,0 :1
Vbrizg:neposredni vbrizg
Odmična gred:dohc
Prisilno polnjenje:
Katalizator:uravnani
Moč:96 kW (131 KM) pri 7000 vrt/min;
Navor:150 Nm pri 4800 vrt/min
Pogon: zadaj
Menjalnik: 6, ročni
Zavore spredaj: hlajeni diski, 258 mm
Zavore zadaj: diski, 255 mm
Pnevmatike:
Obračalni krog:
Karoserija: 2-vratna, kabriolet
Dolžina: 3915 mm
Širinaa: 1735 mm
Višina: 1225 mm
Medosna razdalja: 2310 mm
Prtljažnik: 130 l
Rezervoar: 45 l
Masa: 950 kg
Nosilnost: 265 kg
Priklopnik z zavoro: 0 kg
Priklopnik brez zavore: 0 kg
Obremenitev priklopa: 0 kg
Obremenitev strehe: 0 kg
Najvišja hitrost: 204 km/h
Pospešek: 8,3 s do 100 km/h
Gorivo: bencin
Poraba mesto: 7,9 l/100km
Poraba izven: 4,9 l/100km
Poraba kombinirano: 6,0 l/100km
Emisije CO2: 139 g/km
Cena ob predstavitvi: 29.060
Aktualna cena: 29.060
Začetek prodaje: 2015
Konec prodaje: še v prodaji
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija