Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Dacia Duster Prestige dCi 115 BVM
Z Dusterjem v Monzo
Osnovna cena: 17.340 €
Cena testnega vozila: 20.300 €
zanimiva zunanjost
izboljšave v notranjosti
pogonski sklop
plastika v notranjosti
še vedno mu manjka nekaj prefinjenosti
neugledna ključavnica
Italijanska velika nagrada je stalnica koledarja formule 1, seveda pa Milano in njegova okolica, ki smo ju obiskali z Dusterjem, nudi nekaj za praktično vsak okus. Tja smo se podali z novo generacijo modela Duster.
Marko Hanželič
4. oktober 2018 | 7:11:08

Milano velja za modno prestolnico sveta in je hkrati drugo največje italijanski mesto in predstavlja eno najpomembnejših poslovnih območij na svetu. Zgodovina mesta sega v antiko, mesto pa je skozi zgodovino preživljalo tudi zelo turbolentne čase. Med drugim je bilo sedež zahodnega dela Rimskega cesarstva, dokler ga niso zasedli Vizigoti, nekaj časa je spadalo tudi pod špansko krono, v času druge svetovne vojne je bilo močno poškodovano, po njej pa se je pričel njegov razcvet v sodobno metropolo, ki danes skupaj z okolico šteje več kot 3,5 milijona prebivalcev.

 
 
 
View this post on Instagram

Arco della Pace. #arch #architecture #milano #milan #arcodellapace #sempione

A post shared by Marko Hanzelic (@markohanzelic) on Sep 1, 2018 at 2:44pm PDT

Mesto ima razvejano mrežo javnih prevoznih sredstev, od podzemne do tramvajev, tako da je dostop do vseh znamenitosti zelo enostaven. Najbolje je začeti pri sloviti katedrali (Duomo), ki izstopa po svoji razkošni zunanjosti in 135 stolpičih, v njej pa je prostora za 40.000 vernikov. Le nekaj korakov vstran je Galleria Vittorio Emanuelle II, eden najstarejših nakupovalnih centrov na svetu z veliko izbiro trgovin in restavracij za vse okuse in globine žepov.

Streljaj vstran proti severozahodu stoji grad Sforza. Utrdba iz 15. stoletja, ki jo je dal zgraditi Francesco Sforza, je ena največjih v Evropi in danes dom številnih muzejev in razstav, za njo pa se razprostira park Sempione, ki je tudi eno od središč družabnih aktivnosti v mestu. Ljubiteljem zgodovine in umetnosti priporočamo obisk pinakoteke v gradu, še bolj pa seveda enega najbolj znanih del Leonarda da Vincija, znamenito Zadnjo večerjo, ki je na ogled v cerkvi Santa Maria delle Grazie. Ker je v prostoru, v katerem se nahaja, prostora vsega za 25 ljudi, je potrebna predhodna najava.

Le dobrih dvajset kilometrov iz središča evropske modne prestolnice leži dirkališče, ki pooseblja duh italijanskega dirkanja na štirih kolesih. Monza je za formulo 1 to, kar je Milano za modo. Tja smo se odpravili z novo generacijo Dacie Duster. 

Kakorkoli obračamo, Duster je v sedmih letih nastopanja na trgu poskrbel za pravo revolucijo na področju cenovne dostopnosti športnih terencev, o čemer nazorno pričajo tudi njegove prodajne številke. Kljub vsemu nas je zanimalo, ali nova generacija vseeno ponuja korak naprej v smislu izboljšav kakovosti materialov in občutij za volanskim obročem.

Novemu Dusterju estetsko ni kaj oporekati in priznati je treba, da so oblikovalci zelo korektno opravili svoj posel. Dacia ima svojo oblikovno filozofijo, ki se zdi dodelana prav tako do potankosti, kot pri znamkah, ki za svoje produkte želijo precej več denarja. Maska hladilnika in oblika žarometov takoj pove, da gre za Dacio, zadnje luči v slogu Jeepa Renegade prav tako, za nekaj dodatnega prestižnega občutka pa poskrbijo tudi "škrge" na bokih in atraktivna 17-palčna lita platišča.

Če se zdi Dusterjeva zunanjost skoraj povsem na ravni precej dražjih primerkov, notranjost še vedno razkriva, da gre v prvi vrsti za cenovno ugoden model. Ne razumite me napak, Romuni so v zadnjih letih tudi v notranjosti precej napredovali, vseeno pa je razlika med tipičnim primerkom SUV-jevske scene (za primer lahko vzamemo koncernskega Qashqaija ali Kadjara) še vedno precejšnja. Predvsem v smislu uprabljenih materialov, manj v ergonomiji. 

Pa vendar, v smislu vožnje iz toče A do točke B Dusterju nič ne manjka. Namesto dveh so na sredinski konzoli zdaj tri okrogline za dovod svežega zraka v potniško kabino, pod njimi je sedempalčni zaslon infozabavnega sistema, občutljiv na dotike, pod njim uporabna tablica s stikali po vzoru Peugeota 3008, na dnu sredinske konzole pa so nameščena stikala in prikazovalnik samodejne klimatske naprave. Armaturna plošča je še vedno iz gmote trde plastike, pohvaliti pa velja oblazinjenje na vratih, volanski obroč pa tudi zelo solidne sedeže, ki pa jim manjka nekaj stranske opore.

Testni primerek, s katerim smo potovali mimo Benetk, pa do Verone in naprej do Milana, je bil opremljen z 1,5-litrskim dizelskim štirivaljnikom, in sicer v močnejši različici, ki zmore 83 kW (115 KM). Priznati je treba, da je v kombinaciji s pogonom na sprednji kolesni par zelo prijetnega značaja, k čemur pripomore tudi dobro odmerjen šeststopenjski ročni menjalnik. Duster sicer ne sodi med najbolj varčne primerke - na testu smo povprečno porabili 6,8 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.Krmilni mehanizem je v novi generaciji električno podprt, kar olajša predvsem parkiranje in manevriranje v mestu, pri tem pa pomaga tudi sistem za pomoč pri vzvratni vožnji, podprt s kamero. 

Vrnimo se še za trenutek na našo pot v Monzo. Dejstvo je, da se Duster vse bolj odmika od svojega poslanstva, ponuditi ljudstvu najbolj cenovno dostopen SUV na trgu. Druga generacija se je izkazala kot zrel avtomobil, ki se znajde tako v mestu kot na avtocesti. V vikendu, ko je Hamilton dodatno povečal svojo prednost v točkovanju voznikov F1 in italijanskim navijačem pokvaril nedeljo, so nam nepridipravi želeli vlomiti v Dusterja, ki ima še vedno isto neugledno ključavnico kot njegov predhodnik. Na srečo jim ni uspelo.

 
 
 
View this post on Instagram

Pogled od spodaj navzgor. V pričakovanju VN Italije #dacia #daciaduster @dacia_si #f1 #monza #monzacircuit #formula1 #milano @avtomanija

A post shared by Marko Hanzelic (@markohanzelic) on Sep 2, 2018 at 3:44am PDT

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija