Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Citroen Grand C4 Space Tourer Shine 2.0
Z zadnjim pravim enoprostorcem pod panonsko sonce
Osnovna cena: 31.940 €
Cena testnega vozila: 37.130 €
motor in menjalnik
potovalnost
sistem za prepoznavanje znakov

cenik.pdf
Madžarska prestolnica je vzhodni Pariz in kot taka mešanica atrakcij iz zgodovine, Donave, trume turistov in nenavadnih ljudi, enih prijaznih in enih malo manj.
Artur Švarc
5. november 2018 | 12:46:39

Zadnje dni julija se je Avtomanija Away Team tradicionalno odpravil na še eno madžarsko turistično tradicijo, ki traja že 31 let – dirko Formule 1 in VN nagrado Madžarske. In potovanje štirih odraslih velikih in princeskastih novinarjev najbolje rešiš tako, da jih posadiš v velikega enoprostorca, kjer je dovolj prostora zanje in za vso novinarsko kramo, od fotoaparatov, računalnikov in seveda obveznih kovčkov za štiridnevno turnejo.

Če so enoprostorci, sploh tisti veliki, izginjajoča vrsta, je Citroen ohranil nišo, za kar smo mu vsekakor hvaležni. Najprej je prišlo do malce zmede, kam je izginil tisti C4 Grand Picasso, ki je zdaj postal Space Tourer. Po prenovi je vse drugače, pravijo, tudi dizelski motor zdaj premore 160 konjev, s katero sodeluje osemstopenjska avtomatika.

Naše potovanje od Ljubljane do madžarske prestolnice je trajalo zmernih 5 ur s postanki na kavici, pri lokalnem farmacevtskem podjetju in potem izkrcanju v stanovanju, ki smo ga najeli od znane madžarske pevke. No, kakorkoli, z obilico prostora, spodobno avtomatiko, dobrim udobjem in zadnjimi sedeži za naše novinarske zahtevneže, smo potem štiri dni vozili od obale Donave do 15 kilometrov oddaljenega Mogyoroda. Kar se tiče prometa, imajo Madžari to vse zelo poštimano, morda celo preveč, tako da zaradi nekaterih specifičnih križiščnih rešitev ustvarjajo nepotrebno gnečo tudi ko ni ura zanjo.

Space Tourer je oblikovno tipični predstavnik enoprostorcev, hkrati ima prepoznavno družinsko podobo, z dvema nivojema glavnih luči, pri čemer dnevne ledice lepo zaključujejo osrednjo masko. V času radikalnih oblikovnih poskusov pri marsikateri znamki deluje zelo skladno in tudi nenavadno, saj so potem glavne luči vkomponirane nižje v odbijač.

Notranjost hitro izda, da gre za Citroena z nekaj posebnostmi, od prestavne ročice na volanu (ki bo zahtevala nekaj privajanja), do sredinsko postavljenega zaslona z merilniki in pod njim še s hišnim infotainmentom. Ker sredinska konzola ni speljana do sedežev, je prostora za noge voznika dovolj tudi po sredini, potem pa je med usnjenimi sedeži še velika šatulja z drsnim pokrovom, v katero gre vse. Dobesedno vse. Sedeži so podkrepljeni z masažo, klima je dvopodročna in odlagalnih mest je dovolj, da naši novinarji poskrbijo, da potem zadnji dan pospravljam za njimi. V prtljažniku si lahko omislite še šesti in sedmi sedež za 610 evrov, a je Grand (beri: nekoliko daljši in nekoliko bolj poln do vogalov) s svojimi 4,6 metra in 645 litri prtljažnika z motoriziranm odpiranjem pravzaprav kot nalašč za 4 do 5 ljudi.

Tistih nekaj kilometrov do steze Hungaroring je tako ali tako adrenalinsko doživetje, saj organizator posvečenim določi poseben pas, imenovan FIA lane, na katerem bi lahko svoje sanje izpolnili nekateri objestni slovenski vozniki – prehitevanje vseh počasnih po odstavnem pasu. No, tu je ta v funkciji, da tisti, ki delamo na dirkaškem vikendu (ekipe, organizatorji, novinarji) ne stojimo v zastojih, čeprav so Madžari v svoji stari dobri maniri en dan čez rok urejali novo križišče in izvoz iz avtoceste in posledično ustvarili kaos.

A potovalna pot med domovino in madžarsko prestolnico je ena sama odprta avtocesta, brez ene same luknje do Lendave in praktično brez prometa. Tu se izkažejo Picassojevi… pardon Space Tourerjevi…pardon Grand Space Tourerjevi elektronski dodatki. Aktivni tempomat, ki ustavlja do ničelne hitrosti, pa centriranje na vozni pas, bliskovite samodejne dolge luči in potem še par asistenčnih malenkosti, za katere je treba doplačati. V mestu navduši predvsem aktivno ustavljanje in speljevanje v koloni, ki odvzame velik del stresa vozniku, zanj se več kot izplača dodati 850 evrov. Kot rečeno, 2-litrski motorček je tekel gladko in umirjeno, avtomatika je prav tako mišljena za bolj mirne ljudi, poraba pa se giblje od petih litrov in pol pa tja do litra več po mestu. Treba je vzeti v obzir, da je avto potovalno in mehko vzmeten, kar pomeni, da se tu in tam malce nagiba in da predvsem ni namenjen temu, da boste z njim polagali ovinke. Do dirkališča pripelje udobje, tam pa nastopi Citroenova e-Formula.

K funkcionalnosti in estetiki pripomorejo še ksenonske luči za 920 evrov in 18-palčna kolesa za 350 evrov. Ob panoramski strehi in še nekaj malenkostih, povezanih z infotainmentom, vse skupaj iz osnovne cene 31.940 evrov skoči za 5.190 evrov, nekaj toplih besed na pravem mestu pa potem prinese tudi popuste.

Ključna vsebina Picassoja je njegova uporabnost, tako za dolga potovanja kot po mestu, saj po merah ne sodi med zajetne enoprostorce, vseeno pa zagotavlja vse potrebne funkcionalnosti, od okretnosti, varčnosti in predvsem prostora.

Štiridnevno madžarjenje smo zaključili z ježo v sončni zahod, proti domovini. Ko je padel mrak, sta aktivni tempomat in samodejne dolge luči odnesla velik del utrujenosti ob napornem delovnem vikendu in stiku z lepimi kraji in ljudmi, ki se že nekaj let bojijo lastne sence, kaj šele nas ali tistih, ki so jih zagradili ven z ograjo. Ampak Budimpešta ostaja Budimpešta, nenavadni turistični biser, kakršnega lahko pri nas le sanjamo, Citroen pa ostaja Citroen. Enako samosvoj in uporaben.

Citroen Grand C4 Space Tourer 160 BlueHDI Shine
Pogonski sistem: motor z n. izgorevanjem
Tip motorja: 4, vrstni
Število ventilov na valj: 4
Prostornina: 1997 cm3
Vrtina in gib: 85,0 x 88,0 mm
Kompresija:16,7 :1
Vbrizg:skupni vod
Odmiena gred:dohc
Prisilno polnjenje:da, intercooler
Katalizator:filter trdih delcev
Moč:120 kW (160 KM) pri 3750 vrt/min
Navor:400 Nm pri 2000 vrt/min
Pogon: spredaj
Menjalnik: 8, sekveneni avtomatski
Zavore spredaj: hlajeni diski, 304 mm
Zavore zadaj: diski, 290 mm
Pnevmatike spredaj: 205/55R17
Pnevmatike zadaj: 205/55R17
Obračalni krog: 11,0 m
Segment: J (mali-MPV)
Karoserija: 5-vratna, mpv
Število sedežev: 7
Dolžina: 4597 mm
Širinaa: 1826 mm
Višina: 1638 mm
Medosna razdalja: 2840 mm
Kolotek spredaj: 1573 mm
Kolotek zadaj: 1576 mm
Prtljažnik: 645-1843 l
Rezervoar: 55 l
Masa: 1515 kg
Nosilnost: 775 kg
Skupna masa: 2290 kg
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 9,2 s do 100 km/h
Gorivo: dizel
Poraba mesto: 5,5 l/100km
Poraba izven: 4,2 l/100km
Poraba kombinirano: 4,7 l/100km
Emisije CO2: 123 g/km
Energijski razred: F
Začetek prodaje: maj 2018
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija