
simpatičen videz
cena
Nissan je Qashqaija postavil na trg že davnega 2006 in avto je v hipu postal uspešnica, tudi zato, ker je predstavljal enostaven in kompakten avto kot uspešno nadomestilo za precej dražje prave terence, pri čemer za njimi ni veliko zaostajal. Od 2013 je na trgu druga generacija, ki ga stalno brez velikega pompa posodabljajo in nadgrajujejo, z novim modelnim letom pa je prišlo tudi do spremembe pri paleti bencinskih motorjev.
1,2- in 1,6-litrski motor je preteklost, veliki koncern Renault – Nissan je skupaj z nemškim Mercedesom ustvaril 1,3-litrski turbo motor, ki ga v različnih znamkah uporabljajo z različnim naborom moči. V Qashqaiju smo preizkusili različico s 117 kW (160 KM).
Sam motor je dobro odziven in omogoča precej dinamično vožnjo. Moč na sprednji kolesni par prenaša sedem stopenjski dvosklopčni menjalnik. Qashqai je križanec in ne pravi terenec, zato bo treba sprejeti, da štirikolesnega pogona ni, vseeno pa sta dodaten odmik od tal in višje sedenje pač tisto, kar večina kupcev ta hip išče pri novih avtomobilih. Ker je novi motor s 160 konjiči prav živahna žverca in voznika mami k bolj odločni vožnji, je treba vedeti, da je poraba nekje malce pod osmimi litri. Edina šibka točka motorja je sistem start-stop, ki po spuščeni stopalki zavore preprosto vžiga daleč prepočasi in še potem dvosklopčni menjalnik sklopko spusti prepočasi in avto skoči kot kobilica. S pritiskom na gumb levo od volana je bil sistem na našem testu izklopljen.
4,4-metrski križanec je simpatičnega videza, terenske sposobnosti mu niso nepoznane, pa tudi počutje v notranjosti je čisto spodobno, tudi za štiri odrasle osebe. V opremi Tekna je voznikovo okolje nadgrajeno z novim velikim informacijsko-zabavnim sistemom, sedeži so delno odeti v usnje, nad glavami je panoramska streha in dodatki aluminija ter kroma so vidni tako v notranjosti kot na zunanjosti. Qashqai ima 430-litrski prtljažnik, če podremo sedeže, pa dobimo 1585 litrov. Sedeži niso čisto poravnani, a za prevoz večje krame je to več kot dovolj. Na krovu je tudi vsa asistenčna elektronika, manjka edino delna avtonomija vožnje. Tako kot je pri Nissanu že v navadi, je pri parkiranju v pomoč 360-stopinjska kamera, ki jo sistem naredi z interpolacijo slik, ki jih dobiva iz treh kamer.
Novi motor prinaša še eno novost, namesto vsakih 20 tisoč kilometrov so zdaj servisni intervali na 30 tisoč, kar ni nepomembno, ko gre za vzdrževanje avtomobila. Za vse skupaj bo v štartu kupec s to opremo in motorjem odštel 29.150 evrov, se pa v Nissanovih salonih prav radi pogovorijo o nekaj tisočakih popusta.





