Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Fiat 500X City Cross 1.3 T4 GSE TCT
Osnovna cena: 27.190 €
Cena testnega vozila: 31.902 €
več kot spodoben motor
dinamika vožnje
cena
vzvratna kamera

cenik.pdf
Fiatov mestni terenec s sijajem kresničke
Na hitro, najnovejši tehnični biser FCA je družina motorjev FireFly ali kresnička. Skupaj s prenovljenim 500X tvori udarno kombinacijo.
Artur Švarc
4. maj 2019 | 0:26:40

Že ob rojstvu je kazal določene podobnosti z legendarnim Fiatom 500, a nič več kot to. Kot tisti oddaljen stric, ki ima nekaj oblikovnih potez z ožjo družino. Za Fiatovo uspešnico 500 sta se tako kragujevški 500L kot italijanski 500X znašla po svoje – bolj z vsestranskostjo in vsakodnevno uporabno vrednostjo. 500X je pač obul gojzarje in šel v hribe, čeprav večinoma ostaja kar doma na travniku za hišo.

Oblikovne spremembe so pač tisti običajni posegi lepotnih kirurgov, od sprememb na odbijačih, sprednjih in zadnjih lučeh, tiste spredaj so zdaj po želji popolnoma LED, pa do nekaj malega okrasja v notranjosti. Ti je aktualni infotainment na 7-palčnem zaslonu, ki mu lahko očitamo le to, da bi lahko zaslon vendarle bil večji, sploh za malce starejšo generacijo, ki že malce slabše kukamo čez nič več tako spretne prste.

Zanimiva kombinacija retro elementov kot so kljuke na vratih in barvne, četudi plastične poživitve armaturke je za Fiat 500X dovolj unikatna in sveža, da ne potone v povprečje že videnega in sploh – običajno videnega. Samo sedenje za dva dokaj velika človeka spredaj ne predstavlja težav, je pa zadnja klop kaj hitro namenjena manjšim ali mlajšim prebivalcem.

Ker je greh, da mestnega terenčka vsake toliko ne pelješ tudi na svež zrak, smo šli pogledat najbolj zahodni del slovenskega koroškega teritorija, Jezersko. V dolini Kokre, kjer je tudi najdaljša vas na slovenskem, počasi prečkamo staro deželno mejo med Kranjsko in Koroško, pravzaprav je to edini del Koroške, ki je na južni strani Karavank. Depandanso Karintije z matico povezuje prelaz na avstrijsko stran do Železne kaple in naprej do Podjune. Kakorkoli že, idilična gorska vasica z lepo pokrajino, obdano s severozahodnimi gorami Kamniško-savinjskih alp, nas je pričakala v zgodnjem pomladanskem soncu.

Tu nastopi nova generacija turbo motorjev FireFly, litrski I3 premore 120 konjev, običajni štirivaljnik pa ima več stopenj navitosti, v primeru našega testnega 500X 110 kW ali 150 KM, za Alfino Giulio pa kar 180.  Hladen morda rahlo potresava, a potem je popolnoma kultiviran, neslišen in odziven. Variabilna turbina omogoča celoten navor 270 Nm že od 1850 vrtljajev. Šeststopenjska avtomatika je tista, ki ne igra vedno po športnih pravilih in se občasno zamudi s prestavljanjem, kot celota pa je motorni sklop neverjetno živahen in zabeven. Do stotice avto pospeši v 8,6 sekunde, ves čas je precej močan za ovinke in prehitevanja, doseže 196 km/h in porabi nekje malček pod osmimi litri na sto kilometrov.

Jezersko je med tednom simpatično zapuščeno, turistov ni niti ob znanem Planšarskem jezeru pod Kočno in Grintovcem, ki je v tem delu leta še zelo čisto brez cvetenja alg. Le oddaljen zvok kmetijske mehanizacije spomni, da nismo v statični krajinski sliki. Tik ob glavni cesti je tudi slavna Jezerska slatina, zdravilna voda, ki izvira v apnencih pod Storžičem in vsebuje veliko kalcija in manganove ter amonijeve soli. Voda je priporočljiva bolnikom z boleznimi srca in ožilja, magnezij v njej pa ugodno vpliva tudi na prebavo. Seveda je pametno prebrati tablo ob izviru, ki priporoča dnevno količino 2 decilitra. Če ne, pa tako kot sam izkusite vso blagodejnost magnezija na metabolizem.

Po prenovi so 500X napolnili z asisteničnimi sistemi od opozorilnika menjave voznega pasu do sistema za preprečitev trka. V osnovni opremi je že praktično vse potrebno in vzame 27.190 evrov, potem pa so tu dodatki kot nekateri prej omenjeni asistenčni sistemi, pa nadgradnja koles na 18-palčna skupaj s senzorjem za dež in kamero za vzvratno parkiranje za 1590 evrov, tisočaka vzame panoramska streha, radarski tempomat pa še 330 dodatnih evrov, skupaj cena testnega znese 31.920,10 evra.

500X je eden najbolj vsestranskih Fiatov, ne premore čudežne dinamike, je pa dovolj udoben in več kot solidno sestavljen, nov motor in nova elektronska pomagala pa ga držijo v koraku s konkurenco. Če pa želite še avto, ki je na moč podoben slavnemu sorodniku, pa sploh ni vprašanje.

Fiat 500X City Cross 1.3 T4 GSE TCT
Pogonski sistem: motor z n. izgorevanjem
Tip motorja: 4, vrstni
Število ventilov na valj: 4
Prostornina: 1332 cm3
Vrtina in gib: 70,0 x 86,5 mm
Kompresija:10,5 :1
Vbrizg:neposredni vbrizg
Odmična gred:dohc
Prisilno polnjenje:da, intercooler
Katalizator:uravnavani
Moč:110 kW (150 KM) pri 5500 vrt/min
Navor:270 Nm pri 1850 vrt/min
Pogon: spredaj
Menjalnik: 6, dvosklopčni
Zavore spredaj: hlajeni diski, 257 mm
Zavore zadaj: diski, 278 mm
Pnevmatike spredaj: 215/55R17
Pnevmatike zadaj: 215/55R17
Obračalni krog: 11,1 m
Segment: C (spodnji srednji)
Karoserija: 5-vratna, suv/crossover
Število sedežev: 5
Dolžina: 4269 mm
Širinaa: 1796 mm
Višina: 1603 mm
Medosna razdalja: 2570 mm
Kolotek spredaj: 1545 mm
Kolotek zadaj: 1545 mm
Prtljažnik: 350-1000 l
Rezervoar: 48 l
Masa: 1295 kg
Nosilnost: - kg
Skupna masa: - kg
Najvišja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 9,1 s do 100 km/h
Gorivo: bencin
Poraba mesto: 7,4 l/100km
Poraba izven: 5,4 l/100km
Poraba kombinirano: 6,1 l/100km
Emisije CO2: 140 g/km
Energijski razred: E
Začetek prodaje: september 2018
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Alfafil
Hm, ko odštejem kaj ne rabim, še vedno dražji od mojega. Nič zato, ampak, je še sploh jaj ugodno na trgu? Zanimivo, na isti relaciji sem jaz z 1.5 tsi 150, porabil manj kot 6 litrov.
4.5.2019 11:47:39
Jon
Alfa.. vsak svojega hvali...svoj cajt je bil to kadjar,zdaj trock...sori,ampak res si...eh...saj ves sam😃
4.5.2019 13:17:31
Alfafil
Samo povem, kako je pri meni. Hvalim kar je za pohvalit, kritiziram kar je za kritizirat.
4.5.2019 14:35:01
2fast4y
Za razliko od tiroka je zanimiv, živahen in boljše kvalitete.
5.5.2019 14:19:11
Alfafil
Ti že veš. Sem pa drugače bil v dilemi že leta 2015, ali bi ga kupil, takrat T-roca ni niti bilo, v tej izvedbi se je tudi pojavil po tem, ko sem kupil VW.
5.5.2019 15:00:01
2fast4y
2015 ko je prišel na trg sem ga kupil v City Lounge izvedbi z vso opremo ter 1.6 multijetom...živahen in dinamičen v vožnji. 2017, ko sem ga prodajal sem na njem izgubil relativno malo saj dokaj dobro držijo ceno, kar je posledica kultnosti branda 500...vsekakor priporočam.
5.5.2019 17:29:20
Alfafil
Verjamem, ampak, takrat sem ta podobno ceno dobil Kadjara 1.6 dci x-mod, ker je bil "kao" testni (0 km). Enostavno takrat nisem bil toliko pripravljen plačat za 500X. Škoda da niso naredili različico Alfe na tej osnovi.
5.5.2019 20:31:51
2fast4y
Saj jo bodo...Tonale!
5.5.2019 21:20:35
Alfafil
No ja, ta bo podaljšana platforma, bolj kot Compas, posledično bo še dražja, čez 30000 evra.
5.5.2019 21:25:09
7even77
Vsaj za moje, bolj kot ne, skromne pojme, ima ta avto, ki si ga sam resnično ne bi pripeljal v garažo, zanimiv problemček - kot pri Miniju tudi pri tem modelu ni ostalo prav nič od nekega "branda" ali originalnosti (s tem namembnosti), na katero se "šlepa" že vse od nastanka. Je namreč čisto prenapihnjen in predimenzioniran, glede na svoj izvor - in spet - na "brand" (500) pa čisto zgrešen. Kot Mini, ko ga danes, 50 in toliko let po nastanku, gledaš kot nasteroidanega Countrymana ali Clubmana ipd.. Meni vsaj tako to ne izpade več zanimivo, verjamem pa, da marsikomu pač.
6.5.2019 11:32:52
kramoch
@7even77 saj niti nimajo prav veliko izbire... Edino kar se še prodaja so "kao" SUV-i in kombiji. Punto, Tipo, pred tem še Stilo...prodajne cifre so mizerne. Če v marketingu ne udariš po čustvih in poudariš tradicijo (ali "tradicijo") greš lahko hitro v maloro... Povej mi katera znamka zadnja leta pa ne uporablja retro elementov na svojih novih modelih....
6.5.2019 12:04:37
Alfafil
Se strinjam z obema, me pa ne moti, če mi odgovarja, kupim.
6.5.2019 21:54:30

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija