Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Hyundai i30 N Performance in i30 N Line
Osnovna cena: 34.190 €
Cena testnega vozila: 34.190 €
motor
vozne lastnosti
atraktiven videz
veliko opreme
ugodna cena
uporaben prtljažnik
halogenski žarometi pri N-Line
Tehnični podatki
Motor: 4, vrstni; prostornina - 1998 cm3; moč - 202 kW (275 KM) pri 6000 vrt/min; 353 Nm pri 1450 vrt/min;
Prenos: pogon - spredaj; menjalnik - 6, ročni; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 235/35R19; obračalni krog - 11,6 m;
Karoserija: 5-vratna, kombilimuzina; segment - C (spodnji srednji); mere (d/š/v) - 4335 mm x 1795 mm x 1447 mm; medosna razdalja - 2650 mm; prtljažnik - 381-1287 l; rezervoar - 50 l; masa - 1429 kg; nosilnost - 521 kg; skupna dovoljena masa - 1950 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 6,1 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 250 km/h; gorivo: bencin; poraba - 9,7/5,7/7,2 l/100 km; emisije CO2 - 163 g/km;


Motor: 4, vrstni; prostornina - 1353 cm3; moč - 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt/min; 242 Nm pri 1500 vrt/min;
Prenos: pogon - spredaj; menjalnik - 7, dvosklopčni; zavore - hlajeni diski spredaj, diski zadaj; gume - 225/40R18; obračalni krog - 10,6 m;
Karoserija: 5-vratna, kombilimuzina; segment - C (spodnji srednji); mere (d/š/v) - 4455 mm x 1795 mm x 1425 mm; medosna razdalja - 2650 mm; prtljažnik - 450-1351 l; rezervoar - 50 l; masa - 1287 kg; nosilnost - 573 kg; skupna dovoljena masa - 1860 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 9,5 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 203 km/h; gorivo: bencin; poraba - -/-/5,4 l/100 km; emisije CO2 - 125 g/km;
Peklenski užitki v vožnji
Korejci so se projekta N in vse kar je povezano z njim, lotili na zelo visokem nivoju. Ni šlo zgolj za marketinško odločitev, da v i30 vgradijo zmogljiv motor, pač pa gre za zelo izpiljeno zgodbo, ki ima za seboj veliko inženirskega truda. Črka N zdaj pri Hyundaiju pomeni športnost, iz katere so izpeljali še različico N Line.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
6. november 2019 | 0:10:53

Ni kaj, pri Hyundaiju so pred časom zasnovali razvojno-oblikovalski oddelek v Nemčiji in od tedaj na evropske ceste vozijo oblikovno in tehnično precej zanimivi avtomobili. Nasploh jim je uspel veliki met, ko so na trgu predstavili različico i30 Fastback. Čeprav v Evropi nismo pretirani ljubitelji limuzinskih zadkov v tem razredu, je pri tem avtomobilu zunanja podoba zelo lično narisana in hkrati prinaša tudi nekaj kupejevskih potez. A če omenjeno obliko preselimo v različico N, se zdi, da so zadeli terno. Nenazadnje to potrjujejo tudi prodajne številke, saj (slovenski) kupci modela N povečini izberejo karoserijsko različico Fastback.

Brutalni N

V zadnjih toplih oktobrskih dneh mi je kot naročeno v roke padel najhitrejši izmed bratov v paleti i30. Najprej nekaj pomembnih številk. Avto je opremljen z dvolitrskim štirivaljnim bencinskim turbo motorjem, ki v testnem vozilu razvija natanko 202 kilovata moči in nosi oznako Performance. Za prenos moči na sprednji kolesni par je na voljo le šeststopenjski ročni menjalnik, kar omogoča vozniku nekaj dodane prvinskosti med bolj agresivno vožnjo. V tistih nekaj dneh, ko sem se z njim intenzivno družil, sem vselej ob zagonu motorja na volanskem stikalu izbral program N. 

Ni lepšega za voznikovo uho kot hladni zagon in brbotanje iz izpušnega sistema. Ko zaprem vrata in sedim v globokih športnih sedežih ter razmeroma dobro izolirani kabini, nekaj dodatnih umetnih decibelov športnega zvoka dodajo še zvočniki, čemur se tudi Hyundaijevci niso mogli upreti. Izbira voznega programa Performance ne prinaša zgolj glasnejšega izpušnega sistema in pokanja, pač pa pomenljivo učvrsti vzmetenje, spremeni delovanje motorja, odzivnost stopalke za plin, s tem pa i30 N postane kot nekakšen cestni dinozaver. A vse je nenazadnje odvisno tudi od počutja in znanja voznika. Na izbiro so tudi drugi, do voznika bolj prijazni programi. A dejstvo je, da i30 N ni za vsakogar. Da bi vsaj delno izkoristili njegovo brutalnost, so zaželene vozniške veščine. 

Dodatno težo k športnim užitkom na cesti daje še ročni menjalnik, ki omogoča zelo kratke in natančne gibe, ter pri prestavljanju v nižje prestave sproži dodajanje vmesnega plina (to možnost lahko izklopimo). Za tiste bolj vešče, je i30 N opremljen s klasično ročno zavoro. Ob dodatnem 3-sekundnem stisku stikala s karirasto zastavico (izklop vseh elektronskih pomagal), se za marsikoga zabava šele začenja. Razvojniki so šli še stopničko višje in med merilnike vgradili indikator idealnega prestavljanja in dodatno označena oranžna polja na merilniku vrtljajev, ki opozarjajo, da po hladnemu zagonu z vrtljaji ni najbolj primerno prečkati te cone. 

Pri Hyundaiju so zasnovali več kot odličen cestni dirkalnik, ki že na prvi pogled kaže znake agresivnega videza. Avto, ki je za 12 centimetrov daljši od petvratnega modela in ima za 450 litrov prostora v prtljažniku, je nekoliko nižji, serijsko je opremljen z 19-palčnimi platišči in Pirellijevimi gumami, ki zelo učinkovito grabijo asfalt, precej opazne so v rdečo obarvane zavorne čeljusti (Brembo), medtem ko zadek krasijo minimalističen karbonski spojler, dvojna izpušna cev in difuzor. Hyundai i30 N je navkljub izdelanemu videzu, lahko povsem klasičen avtomobil, ko voznik izbere program Normal ali Eco. Pri slednjem lahko celo nekaj decilitrov privarčujemo, a pri temu avtomobilu poraba ne igra bistvene vloge. Na cesti je izjemno suveren in izdelan za premagovanje zavitih cest, za kar mu izdatno pomaga elektromehanska zapora diferenciala in zelo natančen volanski mehanizem. Osrednji 8-palčni zaslon na dotik v primeru i30 N ne igra samo vloge infotaiment vmesnika, pač pa vozniku ponudi celovit vpogled v potovalne podatke (G-sila, navor, moč, turbo polnilnik), hkrati pa je možno vse posamezne parametre še dodatno nastavljati (motor, izpušni sistem, šasija in podvozje). Skratka, ves čas bo v njem za voznika precej zabavno. 

Klasični N line

Nekaj dni pred spoznavanjem s pravim i30 N sedem še v različico, ki je za širšo krog ljubiteljev modela i30 morda še bolj zanimiva in cenovno dostopna. Ta nosi oznako N Line. Ta je na voljo je tako z dizelskim kot bencinskimi pogoni in samo v petvratni oziroma fastback karoserijski različici. Na preskusu sem imel ponovno fastbacka, ki ga je poganjal 1,4-litrski T-GDI motor s 103 kilovati moči, a je bil za razliko od izvedbe N ta opremljen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki sta s štirivaljnikom uigran par. Še dobro, da sem i30 N spoznaval nekoliko kasneje. Razlika v moči je nadvse očitna. N Line verzija bo dober kompromis za širok krog uporabnikov, saj stavi na všečen in bolj športen videz, povprečnemu vozniku pa turbo bencinski motor ponudi dovolj zaloge moči in hkrati tudi razmeroma ugodno porabo goriva, ki se le redko dvigne čez sedem litrov. Da so se Korejci vseeno malce drugače lotili športnega N Line karakterja, pove dejstvo, da ima avto malce izboljšane nastavitve podvozja, da je malenkost bolj trd, volanski mehanizem ponudi več natančnosti, zavore pa za stopnjo več učinkovitosti, vse to pa se v praksi pokaže v precejšnji  suverenosti na cesti. Paket N Line dodatno prinaša še dvojno izpušno cev, kjer se tu in tam vendarle sliši kak blagi pok, večja 18-palčna platišča, difuzor, osrednjo meglenko v trikotni obliki, nekoliko bolj športne sedeže in športni vozni program.

Razlika v ceni je opazna

Fastback je dobra izbira tudi zaradi dejstva, ker ima nekoliko večji prtljažni prostor (450 litrov), v primerjavi s petvratno karoserijsko izvedbo, in s preklopom naslona zadnje klopi postane prostorsko dovolj zanimiv, da sem v njem prepeljal tudi otroško posteljo. Razlika med N Line in N Perfomance je tudi v tem, da je v prtljažniku hitrega N opazna prečna ojačitev, ki na prostor bistveno ne vpliva. Med obema je zelo jasno začrtana razlika v opremi. Za dodatek 1700 evrov pri paketu N Line kupci dobijo sicer kar nekaj dodatne opreme, kjer ni bilo LED žarometov, pač pa je ta imel vgrajeno rahlo odslužene halogensko osvetlitev. Končna cena avtomobila se ustavi pri dobrih 22 tisočakih. Pri i30 N je zgodba drugačna, saj je ta do vrha napolnjen z vsem kar tovarna pravzaprav premore. Paket Performance za pet tisočakov dvigne ceno Hyundaijevega športnika. Slednja se z naborom nekaterih dodatkov ustavi tik pod 35 tisočaki, kar je precejšnje odstopanje od šibkejšega brata, a upoštevajoč ves razvoj se zdi, da je za tovrstni avto cena pošteno nastavljena. Tudi zaradi dejstva, ker i30 N ni samo klasična športna »šminka«, ampak zelo suveren cestni dirkalnik z dobrimi dirkaškimi geni.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija