Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Mercedes GLC 300d 4Matic
Osnovna cena: 54.410 €
Cena testnega vozila: 91.849 €
videz
vozne lastnosti
udobje in prostornost potniške kabine
zračno vzmetenje
menjalnik
pestra vsebina multimedijskega sistema
vsebina multimedije ni v slovenščini
draga dodatna oprema
končna cena
Tehnični podatki
Motor: 4, vrstni; prostornina - 1950 cm3; moč - 180 kW (245 KM) pri n.b. vrt/min; 500 Nm pri 1600 vrt/min;
Prenos: pogon - 4x4; menjalnik - 9, samodejni; zavore - hlajeni diski spredaj, hlajeni diski zadaj; gume - 255/55R20; obračalni krog - 11,8 m;
Karoserija: 5-vratna, suv/crossover; segment - L (mali SUV); mere (d/š/v) - 4655 mm x 1890 mm x 1644 mm; medosna razdalja - 2873 mm; prtljažnik - 550-1600 l; rezervoar - 66 l; masa - 1745 kg; nosilnost - 765 kg; skupna dovoljena masa - 2510 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 6,5 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 231 km/h; gorivo: dizel; poraba - -/-/5,7 l/100 km; emisije CO2 - 151 g/km;
Mercedes, ki mi je zlezel pod kožo
Daleč od tega, da so Mercedesi povprečni avtomobili, ampak nekaj je na temu prenovljenemu GLC-ju, da bi ga najraje zapeljal kar v svojo garažo. To pa se zagotovo ne bo zgodilo, ker stane slabih 92 tisočakov.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
2. december 2019 | 7:19:45

Pustimo ob strani, da so testni avtomobili povečini zelo bogato založeni z dodatno opremo. Predvsem zaradi tega, da lahko tudi potencialni kupci preskusijo delovanje določenih sistemov v živo in ne samo prek spleta. GLC je dimenzijsko ravno pravi avto, da ga še ne uvrščamo med največje »škatle« na cesti. S 4,65 metra dolžine in 1,89 metra širine ne bo pretirano zahteven zalogaj tudi za manj izkušene voznike, ki si takšno »zvezdo« kupijo zaradi statusa v družbi. Še vedno se z njim lahkotno prerinemo v ozke garažne hiše ali pa ga bočno parkiramo na ozki ulici. V tem primeru bodo na pomoč priskočile številne kamere in asistent za parkiranje, ki zelo natančno in elegantno samostojno izpelje manever parkiranja.

Že prvi GLC oziroma takrat GLK v precej bolj škatlasti podobi je pustil dober vtis. Vmes je nastala nova generacija in letos na sredini leta tudi klasična prenova na sredini življenskega cikla. Naš oblikovalec Robert Lešnik je spet poskrbel, da je ta na cesti zelo dobro opazen. GLC sicer ni doživel korenite oblikovne prenove, ampak zgolj nekakšno osvežitev, ki mu je prinesla novo obliko žarometov in zelo markanten podpis v obliki dnevnih LED luči. Zaradi tega detajla je bil naš testni avto zelo opazen na cesti. LED tehnologija poleg izjemno dobrega samostojnega osvetljevanja v nočni vožnji, je vgrajena še v zadnjih lučeh in v potniški kabini, dodatno pa je testni avto mišice kazal še z dodatno zunanjo stopnico in večjimi 20-palčnimi platišči. 

Še za odtenek bolj močan pečat pusti potniška kabina. V prvi vrsti prostorna in nadvse udobna, prepletena z izbiro zelo kakovostnih materialov, zmore ponujati zelo dobro zvočno izolacijo in urejeno ter napredno delovno okolje. Za volanom sem se počutil več kot odlično. Na eni strani tisti dober občutek nekoliko višjega sedenja in dobre preglednosti, na drugi strani nezahtevno upravljanje. Trikraki volan, ki zelo dobro sede v roke, ima morda še največ gumbov in stikal, zato bo privajanje nanj nekoliko daljše. Za razliko od ostalih bratov, ta nima podolgovatega zaslona, pač pa digitalne merilnike z znano vsebino in posebej zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole. Zmoti dejstvo, da multimedijska vsebina ni v slovenščini in da se je potrebno z virtualno pomočnico (Hi Mercedes) še vedno pogovarjati le v določenih jezikih (najbolj pogosto seveda angleški jezik), a je brskanje med meniji in upravljanje s sistemi sila enostavno in hitro. Le med vožnjo ni pametno tega početi, kajti vsebine je enostavno preveč. Sistem je povezljiv tudi s pametnimi telefoni, čeprav Android Auto pri nas uradno ne dela, ponuja natančno navigacijo in po potrebi dostop do spleta. Palec gor za DAB+ sistem za digitalni radio, medtem ko vrhunsko ozvočenje Burmester potniško kabino spremeni v pravo koncertno dvorano.

Na zadnji klopi je prostora dovolj, kar mu daje pečat, da se po potrebi prelevi v odličen potovalnik, saj bodo potniki po dolgih urah vožnje izstopili razmeroma spočiti. V zadnjem delu ostaja solidnih 550 litrov prostora, do katerega dostopamo preko elektrificiranih vrat, nekaj dodatnega prostora pa je še pod predelno polico. Zelo redko se dogaja, ampak testni GLC je imel dodatno vgrajeno še vlečno kljuko, ki se jo aktivira s pritiskom na gumb, ta pa omogoča, da je GLC sposoben vleči dodatni tovor na prikolici z največjo dovoljeno maso 2.500 kilogramov.

Pri GLC-ju oznaka 300 d pomeni dvolitrski štirivaljni motor s 180 kilovati moči. Skratka, nikakršne povezave, ne s konji, ne z navorom ali prostornino motorja. To postaja Mercedesov minus. V popolni plus pa mu štejemo dejstvo, da je naviti štirivaljnik za GLC-ja preprosto popoln. Povezan z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ima dovolj moči za precej dinamike, ko si voznik tega zaželi. Nenazadnje, o tem govorijo tudi podatki na papirju. Od 0 do 100 km/h v manj kot sedmih sekundah, najvišja hitrost pa znaša malce čez 230 km/h. A vendar se zdi, da je GLC v največji meri gospod z veliko začetnico prav v delu, ko z njim vozimo v povsem običajnem in umirjenem ritmu. 

Nenazadnje se bo to poznalo pri porabi goriva (okrog 8 litrov) in na zares udobni ter mehki vožnjo, ki jo dodatno zagotavlja zračno vzmetenje. S prenovo GLC-ja so Mercedesovi mojstri dodatno izpilili še nastavitve na podvozju, kar se kaže na izjemni suverenosti na cesti. S štirikolesnim pogonom, ki je serijski pri vseh izvedbah modela GLC, sem se brez težav zapeljal tudi na makadam, čeprav se glede na nizko cestno obutev in velika platišča najboljše počuti na asfaltu. Pri Mercedesu za slabega tisočaka ponujajo tudi poseben Offroad paket, ki prinaša bolj robustno zunanjo podobo, zaščito motorja, višjo oddaljenost od tal in terenski program vožnje.

Testni primerek stane vrtoglavih 91 tisoč evrov in še nekaj drobiža zraven, a v zameno mi je ponudil zares izjemno izkušnjo v vožnji, prepleteno s številno uporabno dodatno opremo, ki jo tako kot vsa konkurenca tudi pri Mercedesu bogato kasirajo. A velika večina, ki se bo odločala za GLC (teh jih je bilo v zadnjem letu nekaj več kot 230), bo izbrala cenejše in manj opremljene različice. V mojem primeru je bilo skupno za 31 alinej dodatne opreme oziroma 37.439€. Izpostavljam samo nekaj teh. Zračno vzmetenje 2.679€, paket za parkiranje s 360-stopinjsko kamero 2.100€, paket Air Balance 472€, zunanje stopnice z gumijastimi vstavki 662€, vlečna kljuka s stabilizacijo prikolice 1.352€, ozvočenje Bumester 1.198€, projekcija podatkov na vetrobransko steklo 1.395€. In še bi lahko našteval. A pod črto, Mercedesovi ekipi gre priznati, da so opravili zares dobro delo, kar v tem avtomobilu kaže tako rekoč na vseh področjih. 

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Jon
Ni se blo Suva,ki bi me pritegnil...vkljucno s temle!
2.12.2019 20:16:48

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija