Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Jaguar i-Pace EV400 AWD HSE
Osnovna cena: 94.281 €
Cena testnega vozila: 99.881 €
videz
bogata oprema
vozne lastnosti
udobje in prostornost v kabini
digitalizacija
visoka končna cena
prah in prstni odtisi na zaslonih
visoka poraba
nima možnosti regulacije rekuperacije s stikali
Tehnični podatki
Motor: 2 x sinhromotor, 294 kW (400 KM); navor - 696 Nm
Prenos: pogon - 4x4; zavore - hlajeni diski, 350 mm spredaj, hlajeni diski, 325 mm zadaj; gume - 245/50R20; obračalni krog - 12,0 m;
Karoserija: 5-vratna, suv/crossover; segment - M (veliki SUV); mere (d/š/v) - 4682 mm x 2011 mm x 1565 mm; medosna razdalja - 2990 mm; prtljažnik - 656-1453 l; rezervoar - 90 kWh; masa - 2133 kg; nosilnost - 537 kg; skupna dovoljena masa - 2670 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 4,8 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 200 km/h; poraba: 21,2 kWh;
Hiter, izjemen, lep in samo električen
Ni minilo prav dolgo časa, ko sem sedel za volan še enega električarja. Jaguarjev posebnež ima neverjetno zalogo moči, obilo navora in omogoča eksplozivna pospeševanja. In to kljub teži krepko preko dveh ton.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič in Artur Švarc
19. februar 2020 | 7:02:32 | 13:03:34

Pri Jaguarju so hitro skočili na vlak elektrifikacije in z modelom i-Pace dokazali, da je možno čez noč obrniti smer in uspeti. Izdelali so izvrsten avtomobil, ki ima še vedno visoko mero prestiža, je z vidika elektro pogona uporaben, je lahko tudi povsem družinsko naravnan avto, po voznih lastnostih pa je še vedno čistokrvni Jag. Vse to so bili argumenti, ki so lani prepričali tudi številne novinarje, da so ga izbrali za evropski avto leta. 

4,7-metra dolg i-Pace je križanec, obdan s širokimi boki in prepoznavnim Jaguarjevim obrazom, opremljen s štirikolesnim pogonom in skoraj 20-centimetrskim odmikom od tal (najvišja točka pri zračnem vzmetenju) je tu in tam lahko tudi občasen sprehajalec po brezpotju. Seveda je njegov pravi dom kje drugje kot samo na asfaltu, kjer zna pokazati vse odlike pogonskega bisera. P400 je oznaka, ki da jasno vedeti, koliko je zaloge moči. 400 konjev ali uradno 294 kilovatov. Še 696 Nm je takojšnjega navora. Kljub teži 2,2 tone, ob globokem in impulzivnem pritisku na stopalko za plin, sem imel za nekaj trenutkov občutek, da sedim v dirkaškem bolidu in ne v serijskem avtomobilu. Kolesa dobesedno trgajo asfalt. Izjemno. Od 0 do 100 km/h šprint traja manj kot 5 sekund, medtem ko je najvišja hitrost omejena na 200 km/h. A seveda ni vsakokrat tako, saj je i-Pace lahko povsem umirjen in izjemno udoben avtomobil, primeren za daljše izlete. Za dodatno mehkobo je zadolženo še sicer doplačljivo zračno vzmetenje, ki se večino svojega časa samodejno uravnava, možna pa je tudi izbira preko gumbov na sredinski konzoli (na najnižji točki odmik od tal znaša 14 cm). Dva elektromotorja vsak na svoji osi poskrbita za visoko dozo užitkov na zavitih cestah. Težo dveh ton je sicer čutiti na volanu, a ne predstavlja napora za voznika.

Baterijski sklop, sestavljen iz 36 litij-ionskih modulov, se ponaša s kapaciteto 90 kWh. Na papirju to pomeni 470 km dosega, a v realnosti je daleč od tega cilja. Avto smo na test dobili, ko so bile temperature malo nad ničlo, zato je bil ob 100-odstotno napolnjeni bateriji doseg 325 kilometrov. Dovolj korektno, da sem se z umirjeno vožnjo lahko odpeljal do Kopra in nazaj. Po avtocesti je modro držati hitrost okrog 120 km/h, uporabiti program Eco in nikakor ne preskušati pospeševanj, saj se odstotek napolnjene baterije razmeroma hitro znižuje. Povprečna poraba, pa če še tako trudiš, nikakor ne pade pod 30 kWh, kar je razmeroma visoka vrednost. Res je tudi to, da imamo v Sloveniji avtocestni križ razmeroma dobro pokrit s Petrolovimi hitrimi polnilnicami, a je pametno pred uporabo z njimi skleniti enega od paketov, sicer bo polnjenje obračunano po razmeroma zasoljeni ceni 25 centov na minuto. Nekajkrat sem Jaguarja vendarle priklopil na omenjeno hitro 50-kilovatno polnilnico, polnjenje pa je v povprečju potekalo debelo uro, kar na koncu prinese razmeroma visok znesek za ta segment vozil. Druga možnost je super hitra polnilnica v Ilirski Bistrici, kjer je enosmerno polnjenje omejeno na 100 kilovatov. Ker sta poleg avtomobila še dva polnilna kabla, sem ob vsakem prihodu domov le tega priključil na polnjenje preko klasične 220-voltne vtičnice gospodinjske omrežja. V tem primeru se polnjenje lahko podaljša na več kot 40 ur. 

Vstop v potniško kabino, ki nosi znano podobo poteka preko skritih kljuk (kot pri RR modelih Velar in Evoque), kjer mora uporabnik naprej pritisniti miniaturni gumb na kljuki (v temi je to zelo nepraktično), da se te postavijo v uporaben položaj. Skoraj tri metre dolgo medosje je podlaga za obilico prostora v i-Paceu. Spredaj sta voznik in sopotnik kot kralja, podobno se godi tudi potnikoma na zadnji klopi, kjer za kolena ostane še nekaj dodatnega prostora, dovolj velik in praktičen pa je tudi 656-litrski prtljažnik, ki se ga lahko v nekaj potezah s preklopom naslona zadnje klopi poveča še dodatnih 800 litrov. 

Voznikovo delovno okolje je ergonomsko dobro urejeno in v večji meri podvrženo digitalizaciji. Merilniki ponujajo dober pregled podatkov, medtem ko sredinska konzola ponuja dva digitalna zaslona, katerih upravljanje vsebin se prepletajo med seboj. Tako na primer na spodnjem zaslonu upravljamo z radijskim sprejemnikom ali z nastavitvami klimatizacije, medtem ko je zaslon višje namenjen, vsaj v mojem primeru, prikazu dosega. Ima pa Jaguar i-Pace ne ravno praktično rešitev, da se intenzivnost regeneracije energije ne upravlja s stikali ob volanu, ampak zgolj z nastavljanjem v enem podmenijih glavnega zaslona. Možnosti so samo dve. Manjša in večja intenzivnost. Hkrati velja opozoriti še dejstvo, da se malodane na vseh površinah, a še najbolj na zaslonih, zares nabere veliko prahu in prstnih odtisov, zato bi bilo dobro če bi pri Jaguarju kupcu ob nakupu ponudili še krpico in čistilno sredstvo.

Pri jaguarju so ob snovanju tega modela premišljeno poskrbeli tudi za številna odlagalna mesta. Všeč mi je bilo predvsem tisto na spodnjem delu sredinske konzole, še bolj genialna pa je rešitev z vrtljivimi stikali, ki imajo po tri funkcije. Poleg uravnavanja temperature, s pritiskom nanj mi omogoča nastavitev stopnje ogrevanja sedežev, v kolikor celoten vrtljiv gumb malce izvlečem pa ta ponuja jakost ventilacije. Aja, še to. Poleg teh so postavljeni tudi gumbi za upravljanje samodejnega menjalnika.

Spet se bom malce ponavljal kot pri Audiju e-tronu. Tudi Jaguar i-Pace je brez dvoma zelo poseben avto, ki nagovarja ozek krog ljudi z jasnim razumevanjem alternative, kakršno na veliki zvon v zadnjem času postavljajo avtomobilski proizvajalci. Še vedno se največja težava takšnega avtomobila kaže v končni ceni. V osnovi skoraj 95 tisočakov, z nekaj dodatki pa natanko 102 tisočaka, brez upoštevane subvencije. Take vrste avtomobilov so jasen dokaz, kako dobro bi bilo postaviti še nekaj dodatnih super hitrih polnilnic tipa Ionity.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
...in drag.
19.2.2020 8:50:59
alfafil
...in drag.
19.2.2020 8:51:21

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija