Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Renault Vel Satis 3.5 V6 24V
Osnovna cena: 0 €
Cena testnega vozila: 0 €
- ste za prihodnost? - nekaj posebnega - udobna notranjost
- ste za prihodnost? - poraba
Tehnični podatki
Na drugi strani izložbenega stekla
"Kaj je to? Ne, ne, danes še nisem pil, pa tudi nihče me ni s kanto po glavi! Pa vseeno? Hmm, mogoče sanjam? Ne, ne, to je avto! Zagotovo! Pa še Renaultova značka se sveti na njem. Vel Satis, Vel Satis piše zadaj. Od kdaj pa Francozi študije in prototipe preizkušajo v Sloveniji?" si je mislil Joža z vrečko v roki in odprtih ust še naprej zrl v udobje prihodnosti.
Andrej Mihelič
28. april 2002 | 23:23:19

Verjemite, ni bil edini, pravzaprav bi tudi vi reagirali podobno, saj so si vsi, skoraj vsi, mimo katerih je mirno in s futurističnim pridihom mimo pripeljala nova Renaultova pridobitev, ki sliši na ime Vel Sati, ustvarili svoje mnenje in razlago, kaj jih je tisti trenutek doletelo. In to na samem začetku 21. stoletja. Je šel Renault predaleč ali pa so prvi zaslutili, da je prihodnost končno tu. Nekdo mora narediti prvi korak, pa naj bodo Francozi prvi.

Pa ne samo z enim, ne, Vel Satisa je prehitel Avantime, ki je ravno tako zgodba zase. V trenutku so postregli z dvema avtomobiloma prihodnosti. A zavedajmo se, prihodnost je blizu. Renault je poskrbel, da je že kar tu. Z Vel Satisom zagotovo! Druga francoska pridobitev prihodnosti je tako kot prva svoj pojem, pojem, ki potrebuje svojo razlago. Tako na zunaj, tako na znotraj, povsod, tudi pod pokrovom je pogled zelo zanimiv. Vse zavoljo lažjemu prihodu v višji razred limuzin, kjer so vse do sedaj kraljevali prav vsi, le Renault ne. Če postrežeš z nečim še nevidenim, drugačnim, potem se lahko zgodi le dvoje: mogoče bo šel avto mimo, ljudje se ga bodo spomnili le po njegovem posebnem izgledu, kupil pa ga ne bo nihče, lahko pa, da bo na trgu zanimanje zanj ravno zaradi drugačnosti veliko. Renault ne more izgubiti ničesar, saj v tem razredu niso ravno blesteli in zato so pač morali narediti nekaj novega. Človek bi si mislil, da se ljudje bolj kot za Avantimom ne bodo več ozirali. Vel Satis dokazuje nasprotno, saj je vožnja v njem dala občutek, kot da se sedi v izložbi. Opazen povsod in vedno, občudovan ravno tako. Oblika, ki je nismo videli še nikjer, bo po novem zaščitni znak tistih, ki želijo biti opaženi.

Ostre linije s povsem samosvojo masko in zanimivimi ter nikjer videnimi žarometi so zaščitni znak Vel Satisa. Spredaj se na dnu šopiri velik zračnik, v katerem sta nameščeni majhni okrogli meglenki, medtem ko je odbijač povsem samosvoj. V njem se namreč skrivajo številne piramidaste vdolbine, ki jih je na celotnem avtomobilu še veliko. Seveda je narejen iz plastike, saj bi bila taka natančnost na pločevini težko dosegljiva. Zanimiv oblikovni prijem se je nadaljeval tudi vse tja do zadka, ki ne spominja na nobenega konkurenta, ima pa veliko skupnega z Avantimom. Konveksno zadnje steklo in poličasti zadek sta samosvoja, vdolbine na odbijaču pa dopolnjujejo finese s prednjega dela. Potem pa še osemnajstcolksa platišča, ki gospoda Vel Satisa spremenijo tudi v hitrega šprinterja na kratke proge. S 3,5-litrskim agregatom Vel Satis to zagotovo je, saj mu 241 konjskih moči omogoča strašenje konkurence, poraba pa ga hitro utrudi. Motor sam po sebi ni nobena večja novost, vendar bo s svojimi tremi in pol litri delovne prostornine vseeno zanimiv za marsikaterega posebneža. Seveda je prvi pogoj globoka denarnica, saj je poraba njegova velika slabost. V kombinaciji mestne in izvenmestne vožnje se ta giblje okoli 16 litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je občutno preveč. Tako kot zunaj je Vel Satis nekaj posebnega tudi znotraj.

Kvalitetna plastika, dodatki lesa, usnjeni sedeži, veliko prostora in udobje pri takšni limuzini ne bi smeli manjkati in čeprav je novi Renault nekaj posebnega, se vseeno ozira po standardih. Veliko armaturno ploščo kvarijo le nekoliko dolgočasni števci, ki so vzeti še iz nižjerazredne Lagune II, medtem ko je sredinska konzola narejena enostavno in učinkovito. Na vrhu se sveti velik zaslon za satelitsko navigacijo GPS, vendar mu hvaljenje hitro odvzame radio, ki kar ne spada v Renaulta. Ta ni več tisti standardni črni in dolgočasni radio, temveč so se Francozi res potrudili in naredili nekaj, kar spada v oblikovno drugačnega Vel Satisa. Pod njim je nameščena kontrola za GPS, spodaj je dvokanalna samodejna klimatska naprava, na dnu pa je postavljena odprita za kartico, ki tako kot pri Laguni II nadomešča običajne ključe. Na vratih, pod števci in pred sovoznikom so lepi dodatki lesa, v katerih so dodani kvadratni okraski, ki zopet kažejo na to, da želi Vel Satis izstopati. Vendar pa lesena ploščica pred sovoznikom ni le za okras, temveč se ta odpre, znotraj pa se skrivata stojali za pijačo in manjši predal, ki še najbolj koristi za kreditne kartice. Zopet zelo lepo, drugačno in pohvalno. Usnjeni sedeži so seveda še najbolj podobni kakšnemu domačemu fotelju in temu primerno je tudi sedenje - zelo udobno, vendar brez bočnega oprijema. Pri hitrejši vožnji skozi ovinke se zato potniki v prostorni kabini lovijo po sedežu in iščejo vsa mogoče, za kar bi se lahko prijeli. A ker je Vel Satis limuzina v pravem pomenu te besede, je udobja veliko in še več, avto pa je tako ali tako namenjen mirni in nesunkoviti vožnji skozi ovinke. Vendar pa, ko se že govori o udobju, se ne sme mimo zadnje klopi, na kateri je počutje "predsedniško". Veliko prostora za noge in udobno naslonjalo za roko na sredini, kjer sta tudi stojali za pijačo, dvema sopotnikoma pričarata odlično vzdušje, medtem ko je za tretjega bolj slabo poskrbljeno. Prostora je že dovolj, le naslonjalo je na sredini nekoliko izbočeno, zaradi česar je za tistega na sredini slabše poskrbljeno. Prostornost pa se nadaljuje tudi vse tja do prtljažnika, ki se s svojimi 460 litri prostornine uvršča med prostornejše limuzine. Tako kot je udobno sedenje v prostorni kabini, tako udobna je tudi vožnja.

Dolga medosna razdalja in mehko podvozje sta za limuzino višjega cenovnega razreda nekaj običajnega, lega avtomobilu pa temu primerna. Vel Satis je zato toliko bolj namenjen mirni vožnji, kot pa kakšnemu norenju po počasnih in srednje hitrih ovinkih. Zaradi dolge medosne razdalje mu je med vožnjo po podeželskih cestah nos sili iz ovinka, medtem ko se je na avtocesti počutil kot doma. Vendar pa so kratke neravnine povzročale zoprno plavanje, zaradi katerega bi se hitro lahko staknila morska bolezen. Pri vsej stvari pa povsem svojo vlogo igra agregat, ki pri skoraj 1800 kilogramov težkemu avtomobilu ni mogel zasijati v vsej luči. Najvišja hitrost se kljub velikemu številu konjskih moči ustavi že pri 235 kilometrih na uro, kar kaže, da je 3,5-litrski stroj vseeno namenjen bolj umirjeni vožnji. Dokler se vozi v mejah omejitev, le-ta deluje izredno tiho, zaradi dobre izoliranosti pa je tudi zunanji trušč na zelo nizki stopnji. Še ena stvar, ki kaže na to, da je novi Renault bolj mirne narave, je samodejni petstopenjski menjalnik. Pretikanje med prestavami je zelo dobro, mirno in razmeroma hitro, le v primeru hitre vožnje včasih prepozno prestavi v nižjo za več vrtljajev. Je pa zato tu tudi možnost ročnega sekvenčnega pretikanja, ki je v primerjavi z nekatero konkurenco veliko hitrejša in kvalitetnejša, za primer prevrtavanja motorja pa skrbi računalnik, ki pri visokih vrtljajih sam prestavi v višjo oziroma pri prenizkih ravno obratno. Tudi drugače je Vel Satis bogato elektronsko podkrepljen, pri čemer za varnost skrbijo sistem za preprečevanje blokiranja koles (ABS), sistem za nadzor zdrsa pogonskih koles, ESP nadzor stabilnosti vozila in številne varnostne blazine.

Za udobje pa so pri Renaultu pripravili samodejno ročno zavoro, ki se s pomočjo elektromotorja sprosti, ko voznik popusti sklopko in motor doseže zadostno število obratov. Ko avtomobil ugasnemo, se ročna zavora spet samodejno sproži. Pri vožnji pa še najbolj do izraza pride tempomat, medtem ko omejevalca hitrosti verjetno ne boste uporabljali. Seveda pa takšno udobje in izstopanje iz povprečja tudi nekaj staneta. Za Vel Satisa s 3,5-litrskim agregatom in opremo Initiale je potrebno odšteti nekaj manj kot deset milijonov tolarjev. Poleg zahtevanega udobja, s katerim se v tem razredu hvali vsaka limuzina, pa vam Vel Satis ponudi še nekaj svojega - ko ga boste kupili, ne boste nikoli več to, kar ste bili. Zakaj ne bi bili nekaj ekstra?! foto: A. Švarc, A. Mihelič

 
Daj mi znamenje
Poglejte si dveminutni video z Vel Satisom v glavni vlogi, ki je nastal v naši produkciji med fotografiranjem avtomobila.
V001-Velsatis.asf, 806 kb, stream
V001-Velsatis.divx, 8.861 kb, DivX

Stream lahko gledate neposredno s strežnika, DivX pa ima večjo ločljivost in boljšo kvaliteto.
Za gledanje formata DivX boste potrebovali DivX 5.01 kodek (3.104 kb) in predvajalnik.
 
 
 
Drugo mnenje
Racia pri Vel Satisu ni veliko, vsaj ne za navadne smrtnike, je le filozofija. Renaultu je z Vel Satisom uspel velik met: avto iz malce oddaljene sedanjosti premakniti daleč naprej v prihodnost, z obliko, samodjeno ročno zavoro, kartico in drugimi drobnarijami. Dodelanost oblikovalske misli skozi vsak element avtomobila je nekaj, kar si morajo ogledati tako pri italijanski Alfi kot nemškem VW-ju ali BMW-ju. Res pa je, da je “Vi-Si” s tem motorjem primeren bolj ali manj le za direktorske stolčke. Skok z enega konca Slovenije na drugi pomeni en postanek ali več na črpalki. Dnevno.
Artur Švarc
Nekaj novega. Dovolj je bilo prevlade nemške pločevine in aluminija v prestižnem avtomobilskem razredu. Vel Satis je odgovor na prenasičenst pogledov na Mercedesove, BMW-jeve in Audijeve križarke. Čas je, da se tudi Francozi naredijo francoze. Z Vel Satisom jim je oblikovno uspelo, saj ni pogleda, ki ne bi podlegel njegovi zanimivosti in drugačnosti. O Renaultovi tehniki tudi ne gre izgubljati kritičnih besed, kupci pa bodo pokazali, če je Vel Satis dovolj zrel, da skoči iz plakatov tudi v domače garaže. Za vse, ki imate dovolj denarja in želite biti opaženi, nakup Vel Satisa vsekakor priporočamo. Le navaditi se boste morali, da se pri mestni vožnji te skorajda ne čuti.
Mitja Reven
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija