Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Prva dva Airbusova velikana A380 v razrez
Sredi februarja so pri Airbusu odločili, da z letom 2021 prenehajo proizvajati največje komercialno letalo na svetu, v teh dneh pa se na letališču Tarbes-Loudres začenjajo zaključne priprave na uničenje prvih dveh primerkov, ki sta več kot desetletje služila letalski družbi Singapore Airlines.
Peter Pirkovič Jean Luc Bonnard, Twitter
8. maj 2019 | 13:33:02

Prva dva primerka A380 z oznakama MSN003 in MSN 005 sta bila singapurski letalski družbi predana konec leta 2007 oziroma v začetku 2008. Natančneje, 15.oktobra 2017 je letalo z oznako MSN003 pristalo Singapurju, sledilo je preurejanje, zbiranje potrebne dokumentacije in nadaljnje urjenje posadk, deset dni kasneje pa je to letalo, z registracijo 9V-SKA, že pričelo leteti na relaciji Singapur-Sydney. Hkrati je bil to tudi prvi uradni komercialni polet. Januarja 2008 se floti letal pridruži še drugi primerek A380 (MSN005), medtem ko so A380 z oznakami MSN001, MSN002 in MSN004 del testne Airbusove flote.

Zanimiv je podatek, da omenjeni letali nista bili v lasti singapurske družbe, pač pa zgolj v najemu, ki ga je ta letalska družba sklenila z investicijskim podjetjem dr.Peters Group. Ko se je lizinška pogodba iztekla, so Singapurci letala vrnili (v najemu so bili 4 primerki). Začelo se je iskanje kupca ali novih najemnikov, a so s težavo našli le enega najemnika, zato je po več mesecih padla odločitev, da dve letali pošljejo v razrez in zaslužijo približno 80 milijonov dolarjev iz naslova uporabnih sestavnih delov in RR motorjev. Cena novega letala se je gibala okrog 450 milijonov dolarjev.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
2fast4y
Usoda Concorda....
8.5.2019 14:59:53
Firedancer
@2fast4y Ampak ne na enak način. A380 gre v pokoj predvsem zato, ker letalske družbe težijo k optimizaciji/varčevanju in se za "long range" raje odločajo za nakupe B787 Dreamliner, A350 NEO... Mogoče še kak B777 (mid range pa tudi za B737-8MAX, čeprav je ta trenutno globalno prizemljen in je stal Boeing-a kar precej stornacij naročil, kar pomeni, da bo potrebno kar nekaj let, da si povrne ugled in zaupanja vreden nakup). Naročil in potreb za A380 dejansko ni več. Prestiž pa stane. Celo Emirates, ki ima največjo floto A380, ni več naredil naročil (še ta letala, ki iz VIE in MUC letijo v DXB so menda pogosto napol prazna). Medtem ko je bil Concorde pokopan predvsem na račun nesreč (varnostni razlogi), oz. neuradno mogoče tudi zaradi pritiska ameriških lobijev, ki se naj bi se ga želel znebiti, ker je v tistem času predstavljal resno grožnjo Boeingu.
8.5.2019 20:23:44
v10power
Uradno zaradi ene nesreče, neuradno zaradi neprofitabilnosti.
9.5.2019 9:45:18
aichi
Saj v bistvu se je Boeing zdaj pokopal sam. V lovljenju Airbusa so naredili katastrofalne napake na 737, od uničene aerodinamike, nepreverjenega softvera ipd...
9.5.2019 11:11:13

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija