Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
motonovice   |   Ducati Multistrada 1260 Enduro
Je čistokrvni enduro z brutalnim nabojem moči
Priznam, da se vsakič znova veselim druženja z Multistrado, ki predstavlja kombinacijo popolnega užitka in dominance na asfaltni podlagi. V enduro različici je slika tako rekoč popolna. Z izjemo cene.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
9. avgust 2019 | 10:18:21

Lansko leto sem prvič preskusil prenovljeno izdajo z izboljšanim pogonskim agregatom in kopico nove tehnologije, a takrat v bolj elegantni različici z oznako S. Vso vsebino in še malenkost več, so zdaj preselili še v dimenzijsko večjo Enduro verzijo, ki so jo opremili s 17-palčnim zadnjim in 19-palčnim sprednjim kolesom z naperami. Kot taka je več kot idealna za dolga potovanja. Pri As Domžale so mi jo povsem svežo, le z nekaj prevoženimi kilometri ponudili v krajši preskus, saj je bi bila vrsta potencialnih kupcev zelo dolga in možnosti za daljši preskus v tistem času ni bil mogoč. Zato se kot vselej proti Primorski zapodim na zavite ceste preko Rakitne in naprej proti Cerknici, Postojni in končnemu cilju v Kopru. Najbolj idealen poligon za takšen cestni potovalnik. 

Za pogon skrbi izpopolnjen 1262-kubični Testastretta agregat, ki navdušuje s 118 kilovati čiste moči in 128 Nm navora, slednji pa je skoraj celoti na voljo že v spodnjem območju vrtljajev. Nekje do 3000 vrtljajev. Delovanje in moč pogonskega agregata sta odvisna tudi od izbire različnim programov vožnje (Sport, Touring, Urban, Enduro). Ne gre pozabiti, da je na primer pri izbiri programa Urban ali Enduro na voljo le 100 kilovatov moči, pri ostalih dveh pa je zagotovljena polna zmogljivost. Posoda za gorivo je v Enduro verziji dobila nekaj več prostornine (30 litrov), kar bo v optimalnih razmerah lahko pomenilo 450 kilometrov, a ker sva se z Multistrado Enduro izjemno hitro ujela, sem zavoje požiral nekoliko bolj dinamično. Temu primerno se tudi doseg s polno posodo zniža in povišuje povprečna poraba goriva (okrog 5,5 litra na 100 km), a ima navdušenje voznika med vožnjo večjo težo. Prav zaradi večje posode za gorivo je položaj za ravno prav visokim krmilom kot v nekakšni bojni poziciji, svoje pa k temu doda še po višini prilagodljiv vetrobran. 

Na cesti je Multistrada suveren in brezkompromisen motocikel, ki potrebuje izkušenega voznika. Ta mora znati krotiti vso to moč, ki bruhne, ko se odpre ročica za plin. V mojem primeru je bil testni motor še dodatno opremljen z Akrapovičevim izpušnim sistemom, ki mu doda še ščepec dodatne moči, navora in vrhunski zvok. Da bi se voznik kar najbolje osredotočil na vožnjo je v pomoč sistem za pomoč pri prestavljanju brez uporabe sklopke DQS (Ducati Quick Shift), ki je ena najboljših inovacij za motocikle, a ker gre v mojem primeru za dragulja med potovalnimi motocikli je ta dodatno opremljen še z polaktivnim nadzorom delovanja vzmetenja, ki posledično na voznika prenaša manj vibracij na neurejenem cestišču, posledično pa se izboljša tudi stabilnost motocikla. Zaloga moči kakopak potrebuje še zmogljive Brembove zavore, ki s posebnim sistemom nadzorujejo in preprečujejo morebitno dvigovanje zadnjega kolesa pri nenadnem močnem zaviranju, dodatno pa ta omogoča tudi varno zaviranje pri nagnjenem motociklu. Gremo dalje. Ni še konec. Izpostaviti velja še dejstvo, da je možno sistem, ki preprečuje zdrs pogonskega kolesa nastavljati z osmimi stopnjami, zato bodo tisti najizkušenejši vedno izbrali stopnjo številko 1. Sam sem bolj previdne narave in sem imel vklopljeno šestico. Na voljo je tudi pomoč pri speljevanju v klanec, ki ob močnejšem stisku ročice zavore, motocikel v klancu obstane na mestu za 9 sekund. 

Pozdravljam idejo, da so Italijani že pred časom v Ducatije začeli vgrajevati LED osvetlitveno tehnologijo in da mu pri tem pomaga še sistem dodatnega osvetljevanja v zavoju (Cornering Light). Vožnja po temi je še za odtenek bolj lahkotna in varna, ob dejstvu, da ves čas budno spremljam živali ob cesti, ki je nemalo v mojem koncu. Dobra plat je tudi velik in dobro berljiv 5-palčni zaslon, kjer so zapisane vse informacije o motorju in potovanju, prav tako je lahkotno tudi upravljanje različnih sistemov. Skratka, pod črto je Multistrada Enduro zares pravi multitalent, ki nikakor ne razočara. Morda je največja spotika prav cena, ki se z nekaj dodatki nevarno približuje 25 tisočakom, kar pa ni več hec. 

Multistrada 1260 Enduro
Pogonski sistem: motor z n. izgorevanjem
Tip motorja: testastretta,dvovaljnik, tekočinsko hlajen
Število ventilov na valj: 4
Prostornina: 1262 cm3
Vbrizg:elektronski vbrizg goriva
Izpuh:Akrapovič
Moč:116 kW (158 KM) pri 7500 vrt/min
Navor:128 Nm pri 7500 vrt/min
Menjalnik: 6, DQS
Vzmetenje zadaj: nastavljiv zadnji amortizer Sachs
Pnevmatike spredaj: 120/70 ZR 19 Pirelli Scopion Trail II”
Pnevmatike zadaj: 170/60 ZR 17 Pirelli Scorpion Trail II
Armaturka: barvni 5-palčni TFT zaslon
Masa (vožnja): 254 kg, pripravljen na vožnjo
Višina sedeža: serijsko 860mm (840–880 mm opcijsko)
Medosna razdalja: 1592 mm
Rezervoar: 30 l
Poraba: 5,5 l/100km
Standard: Euro 4
Garancijska doba: 24 mesecev
Servisni interval: 15.000 km / 12 mesecev
Cena: 23.490€
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
etilometer
Ducati ima itak najboljše motorje, sploh tile novi so nori in cene tudi.
9.8.2019 13:52:36
spartan
Sem imel Ducatija, novega. Da bi kupil drugega? Hvala lepa, nikoli vec
9.8.2019 15:29:52

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija