Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Pri razvoju so tesno sodelovali tudi slovenski inženirji

BMW CE 04 - prvi primerek v Sloveniji

BMW CE 04 - prvi primerek v Sloveniji - Pri razvoju so tesno sodelovali tudi slovenski inženirji
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
1.4.2022 11:51:00

Motociklistični oddelek BMW-ja je v lanskem letu predstavil svoj prvi serijski električni dvokolesnik, kjer so pri razvoju tega za pomoč prosili tudi idrijsko podjetje Hidria.

Peter Pirkovič Žiga Intihar/BMW

CE 04 je prvi resnejši izdelek oddelka BMW Motorrad, ki počasi napoveduje prehod na električni pogon, čeprav še ni natančno znano, kako bo videti ponudba motociklov čez pet ali več let. V letošnjemu letu bodo v tovarni zagotovili le štiri primerke modela CE 04 za slovenski trg, cena tega pa je postavljena tik pod 12 tisočaki. Samo Trpin, šef slovenskega BMW Motorrad, je prepričan, da bi jih trgovci uspeli prodati še nekaj več, a povpraševanje z drugih trgov in omejena proizvodnja tovarne, zaradi pomanjkanja sestavnih delov, jim ne omogoča, da bi si uspeli zagotoviti dodatno kvoto.

CE 04 je mestni skuter z zelo moderno-drznimi oblikovnimi linijami, ki ima na spodnjem delu nameščen paket 8,9 kWh litij-ionskih baterij, te pa bodo napajale vodno hlajen električni motor, katerega najvišja moč znaša 31 kW (42 KM). V ponudbi je tudi različica z zmanjšano močjo (L3e-A1) 23 kilovatov (31 KM), a ne glede na moč, je hitrost pri obeh verzijah omejena na 120 km/h. Baterije bodo v optimalnih razmerah omogočale doseg zgolj do 130 kilometrov, a so za doplačilo poskrbeli, da bo polnjenje razmeroma hitro. Z 6,9 kilovatnim polnilnikom (serijsko je vgrajen 2,3 kW) bo polnjenje do 80 odstotkov trajalo 65 minut. Uporabnik lahko litij-ionsko baterijo polni na običajni gospodinjski vtičnici, zasebni stenski polnilni postaji (Wallbox) ali javni polnilni postaji. Če je baterija popolnoma izpraznjena, polnjenje v tem primeru traja 4 ure in 20 minut. 

Simon Malovec, direktor podjetja Hidria Mototec: »Sodelovanje in razvoj projekta je trajal več kot dve leti in pri tem je zanimivo, da smo v fazo razvoja vstopili veliko prej kot na ostalih projektih. Skozi celoten proces razvoja velja izpostaviti tesen odnos z BMW-jevo ekipo, kar je pomenilo, da smo imeli sestanke enkrat tedensko, določeno obdobje pa tudi vsak dan. Dokaz, da nam pri BMW-ju zaupajo, je tudi dejstvo, da smo ta skuter k nam dobili še preden je bil predstavljen dobaviteljem in drugim poslovnim partnerjem.«

Slovenski mojstri so za omenjeni električni skuter razvili glavni okvir, ki je jeklena cevasta konstrukcija. Sodelovanje na tem projektu se je začelo že pred dvema letoma, ko so iz BMW-ja v idrijsko Hidrio pripeljali takrat še razvojni primerek elektrognanega skuterja. Okvir tehta 25 kilogramov in je izdelan iz jekla. Slednje omogoča dober kompromis med zmogljivostjo in ceno, ne glede na oblikovanje pa je še vedno možno zagotavljati visoko kvaliteto, povedo predstavniki Hidrie. Omeniti velja, da sprednje kolo krmilijo teleskopske vilice s premerom drsnika 35 milimetrov, krmiljenje zadnjega kolesa pa je zaupano enostranski nihajni ročici. Vzmetenje in blaženje na zadku izvaja neposredno krmiljena, popolnoma prekrita vzmetna noga, medtem ko so BMW-ja CE 04 opremili z gumami velikosti, 120/70 R15 spredaj in 160/60 R15 zadaj.

Skuter bo serijsko opremljen s prilagodljivimi LED žarometi in 10,25-palčnim TFT zaslonom, kjer bodo vozniku na voljo vse potovalne informacije, dodatno pa bo ta imel še sistem E-Call (v primeru padca, motocikel samodejno sproži klic na pomoč – 112). Bavarci so pri snovanju skuterja ustvarili še poseben prostor za čelado in polnilne kable ter prilagodljiv sedež za voznika in sovoznika, obenem pa tega novinca niso pozabili opremiti tudi s številnimi varnostnimi asistencami (nekatere od teh so na seznamu za doplačilo).

Kaj pa cena? Osnova zanj se začne pri 11.900€, dodatno pa je možno kupiti še stranske torbe, centralni kovček, poseben set nalepk, zaščitno steklo za TFT zaslon ali za večje zaščitno prekrivalo.

Tehnični podatki
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil 1.4.2022 17:26:39
Ne vem kaj me bolj spravlja v smeh. Oblika, doseg, cena, ali misel na tistega, kdo bo to kupil.
macolar 1.4.2022 19:13:33
Prvič v življenju vidim motor z zobatim jermenom. Že celotna avtoindustrija se je preusmerila na verige, zato me to še toliko bolj preseneča. Edin tak podvig v zadnjih letih je naredil še VW v ZDA v enem izmed njihovih modelov. Temu bi rekel "Jacksonov moonwalk" - hodiš naprej, premikaš pa se nazaj.
KOMPRESOR 2.4.2022 12:01:39
Vidim da komentirate o stvareh ki nimate pojma. Macolar zobati jermen prvič vidiš za pogon motorja? potem te še čaka dolga pot, da se boš moral še veliko naučit.
Macolar 2.4.2022 13:06:11
Ja moj kiks, pozabil sem na skuterje. Se nisem nikoli oziral na njih.
KOMPRESOR 2.4.2022 14:18:40
Macolar ne samo skuterji, od Harley Davidson, do različnih cestnih motorjev, kateri uporabljajo jermen. Jermen ima bistveno manj vzdrževanja, manj vibracij prenaša, tišji je, bolj elastičen občutek na prenašanju moči itd. motor oziroma karaktristika motorja ki zahteva take parametre je to idelna rešitev. Pa še življenska doba karbonskega jermena je zelo dolga.
klemens 2.4.2022 14:30:22
Jp, kot je Kompresor zapisal, veliko je jermenov za prenos na kolo, BMW uporablja tudi kardan.
alfafil 2.4.2022 15:55:25
Poglejte si kaj poganja BMW F 800 S in ST.
skrivo 2.4.2022 21:41:26
Tudi električne motociklistične rakete od Zero Motorcycles imajo jermen namesto verige. Manj vzdrževanja pa nič ni umazano.
© Copyright 1999-2021 Avtomanija