Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Za okolje je koristneje, če še naprej vozimo svoj stari bencinski avto

Raziskava

Raziskava - Za okolje je koristneje, če še naprej vozimo svoj stari bencinski avto
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
17.6.2022 22:01:00

Z nadaljnjo uporabo svojega starega bencinarja ali dizelaša bomo v ozračje prispevali manj CO2 kot z nakupom električarja.

Urša Prosenjak

Stari avtomobili veljajo za velike onesnaževalce okolja, saj so praviloma potratnejši, predvsem pa jih poganjajo motorji z notranjim izgorevanjem. Toda nova raziskava kaže, da okolju bolj pomagamo, če obdržimo svoj stari avto, kot če kupimo novega električnega.

Strokovna skupina z univerze Kyushu poudarja, da večina razprav temelji na podatkih o porabi energije in emisijah CO2 v obratovanju. Nobenega dvoma ni, da sta elektrika in vodik čistejša vira energije, vendar je za proizvodnjo takšnih vozil potrebno veliko energije. Rezultati kažejo, da bi ohranjanje obstoječih varčnih avtomobilov na cestah čim dlje časa bistveno bolj vplivalo na zmanjšanje izpustov CO2 kot pospeševanje globalnega prehoda na zelene tehnologije.

»Hitreje ko zamenjaš avto, več CO2 izpustiš v ozračje. Pogon pri tem ni pomemben, saj se s povečanjem povpraševanja povečujejo tudi izpusti iz proizvodnje,« pojasnjuje profesor Shigemi Kagawa.

Na Japonskem sta proizvodnja in zamenjava avtomobilov osupljivo hiter proces. Povprečna življenjska doba vozil od proizvodnje do odhoda na odpad je le 13 let. Poleg tega se kupec novega avtomobila v povprečju vozi sedem let, nato pa avto spet zamenja, kažejo rezultati raziskave.

»Ogljični odtis avtomobila presega gorivo, ki ga uporablja. Za proizvodnjo avtomobila na alternativno gorivo, katerega cilj je zmanjšati emisije CO2, potrebujemo surovine, komponente, montažne obrate, kontejnerske ladje, kar se vse poveže v dobavno verigo, ki proizvaja CO2,« pojasnjuje profesor Kagawa.

Na Japonskem so avtomobili odgovorni za približno 9 odstotkov vseh emisij, od tega le 40 odstotkov predstavlja uporaba fosilnih goriv v novih avtomobilih, kar 24 odstotkov pa prihaja iz proizvodnega procesa. »Naša hipoteza je, da je nekoliko daljša uporaba obstoječega avtomobila, ki ga poganja motor z notranjim izgorevanjem, med prehodom na zelena vozila trajnostna strategija, ki bo pomagala okolju,« zaključuje Kagawa.

Raziskava je vključevala rabljena vozila, izdelana od leta 1990 do 2016, na podlagi nje pa je bil izdelan algoritem za vpliv zamenjave avtomobila na nacionalni ogljični odtis. Rezultati so pokazali, da bi se izpusti CO2 zmanjšali za 30,7 milijona ton, če bi sedanji lastniki avtomobile obdržali 10 odstotkov časa dlje.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Macolar 18.6.2022 10:18:56
Mogoče pa zato proizvajalci tako dvigujejo cene. Na lastno škodo se borijo proti podnebnim spremembam. Kako smo se motili ko smo mislili da jim gre samo za denar.
skrivo 18.6.2022 21:54:32
Macolar, pa saj imajo posledično zgodovinsko visoke dobičke, kar je za njih tudi edino pomembno.
Macolar 18.6.2022 23:18:30
Itak da se jim gre samo za denar. Tu je bil samo sarkazem 🙂
matt0 19.6.2022 8:53:58
Zakaj ne bi dvigali cen na bok napišejo, da je brezogljičen avto in se sam prodaja
© Copyright 1999-2021 Avtomanija