Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Nekateri motoristi še vedno ne poznajo osnov

Pred začetkom sezone

Pred začetkom sezone - Nekateri motoristi še vedno ne poznajo osnov
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
15.3.2022 0:09:00

Motoristična sezona se je za nekatere že začela, pa čeprav razmere na cestah še niso idealne. Ljubljanski prometni policisti so v zadnjem tednu obravnavali že dva padca motoristov, ki sta se končala s poškodbami voznika in sopotnika, v obeh primerih pa so ugotovili prisotnost alkohola.

Peter Pirkovič Peter Pirkovič

Agencija za varnost v prometu se v tem tednu posveča motoristom, ki se počasi prebujajo iz zimskega spanja, saj bi želeli na tak način opozarjati na številne pasti, s katerimi se srečujejo med vožnjo. Lanskoletna črna statistika, ki obravnava motoriste, beleži skokovit porast umrlih v prometnih nesrečah. V letu 2021 je na naših cestah umrlo 33 motoristov, v letu 2020 je bilo teh 22, v zadnjih petih letih pa skupno 125. Tudi v letošnjem letu policisti beležijo eno smrtno žrtev med vozniki enoslednih vozil. Statistični podatki obenem navajajo, da so možje v modrem v letu 2021 ugotovili 6.789 kršitev, v letu 2020 pa 7.820 kršitev cestno-prometnih predpisov.

Jože Hribar, direktor Agencije za varnost prometa, je uvodoma dejal: »Agencija za varnost prometa danes začenja z novo široko medijsko kampanjo, s katero motoriste in mopediste opozarjamo na njihovo varnost in vidnost. Motoristi in mopedisti v prometu ravnajte samozaščitno, ne precenjujte svojih motorističnih izkušenj in ne podcenjujte razmer na vozišču. Za varno prevožene kilometre na dveh kolesih naj bodo vodilo razsodnost, izkušnje, strpnost in treznost. Vse druge voznike pozivamo k dodatni pozornosti na cesti, saj so motoristi še posebej ob lepem vremenu pogostejši udeleženci v prometu, zaradi ozke silhuete pa jih lahko spregledate.«

V Sloveniji je po podatkih že več kot 136 tisoč enoslednih motornih vozil, kar je približno več kot 20 tisoč več kot pred petimi leti. Motocikli, skuterji, mopedi so v določenih segmentih postali cenovno dostopni, nekatere se lahko vozi tudi z B kategorijo in to v svet motociklizma privabi tudi takšne vrste voznikov, ki imajo premalo izkušenj z vožnjo motociklov. Kot glavna vzroka za prometne nesreče izstopata neprilagojena hitrost in nepravilna stran ali smer vožnje. Zaradi teh dveh vzrokov, ki sta med seboj pogosto tudi povezana, je v zadnjih 5 letih umrlo 83 udeležencev. V zadnjih dveh letih se je povečalo število povzročenih prometnih nesreč s smrtnim izidom voznikov, ki niso imeli veljavnega vozniškega dovoljenja ter tistimi, ki so imeli do 5 let izkušenj. Ti so povzročili so 21 smrtnih prometnih nesreč. Še bolj alarmanten je podatek, da je zaščitno čelado od 55 umrlih v letih 2020 in 2021 uporabljalo 44 umrlih voznikov enoslednih motornih vozil, medtem ko so med mopedisti beležili še slabšo statistik. Od 12 umrlih mopedistov v 2020 in 2021, so le trije umrli uporabljali zaščitno čelado.

Policista - motorista inštruktorja na Postaji prometne policije Ljubljana: »Nesreče motoristov so za policiste, ki opravljamo delo na motorju, še posebej stresne. Vsi se moramo zavedati, da za varnost največ lahko naredimo sami. Poleg ustrezne priprave na sezono je to ključno za našo varnost. Vsi se moramo zavedati, da s prehitro ali kakšno drugo nevarno vožnjo lahko hitro pride do posledic, ki si jih ne želi nihče.«
V obdobju zadnjih 5 let je bilo največ povzročiteljev prometnih nesreč v starostni skupini med 35. in 44. letom. 

Inštruktor varne vožnje pri AVP, Igor Mihajlik, vsem motoristom pred začetkom sezone polaga na srce, da naj uporabljajo dobro varnostno zaščito, naj poskrbijo za tehnično ustrezen motocikel in naj bodo telesno dobro pripravljeni. Priporočljivo je, da se udeležijo vsaj ene od brezplačnih delavnic za motoriste, kjer vozniki povadijo številne veščine. Mihajlik na vprašanje, katere so posebnosti, ki jih velja izpostaviti in so hkrati izjemna šibka točka motoristov, ki se udeležujejo tečajev, preseneti z ugotovitvijo, da veliko voznikov ne zna pravilno zavirati. In se samo to. Mnogi ne znajo uporabljati zavornega sistema ABS oziroma ne razumejo, kakšna je razlika v tehniki zaviranja z ali brez sistema ABS. To so te osnove, ki pri voznikih enoslednih vozil zelo šepajo. Zelo pomembne so tudi vaje izogibanja oviri na cesti.

Igor Mihajlik, trener varne vožnje Agencije za varnost prometa je ob teh prikazih znova poudaril: »Ne pozabimo, da smo v primeru prometnih nesreč z drugim motornim vozilom motoristi praviloma tisti, ki jo odnesemo slabše. Za varno in užitkov polno sezono naj se motoristi permanentno izobražujejo in obnavljajo praktične spretnosti pri upravljanju motornega kolesa.«

Martin Kernc, reševalec na motorju Reševalne postaje Ljubljana, UKC Ljubljana: »Prednost motorja je, da smo reševalci hitro na kraju nesreče. A pomlad tudi za nas prinaša dodaten izziv, saj vozniki niso vajeni motoristov - tudi reševalcev na motorju ne. Od jeseni pozabijo, da sirena lahko pomeni tudi motor na nujni vožnji. Pri poškodovanih motoristih najpogosteje oskrbujemo poškodbe glave, trebuha, prsnega koša, medenice, stegnenice. Lahko pride tudi do odtrganin udov, večjih krvavitev. Videli smo že preveč hudih nesreč z večjimi krvavitvami in težkimi poškodbami, zato si želimo, da so motoristi res dobro pripravljeni na novo sezono in pri vožnji skrajno previdni.«
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
© Copyright 1999-2021 Avtomanija