Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Tudi pri zgolj 11 km/h je trk neprijeten

Hitrost

Hitrost - Tudi pri zgolj 11 km/h je trk neprijeten
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
22.3.2022 0:49:00

Agencija za varnost v prometu in policija v tem tednu začenjajo skupno preventivno akcijo, kjer bo največji poudarek namenili neprilagojeni hitrosti. Prav to je na naših cestah največkrat vzrok za nastanek hude prometne nesreče.

Peter Pirkovič Peter Pirkovič

Črna statistika za lansko leto je neizprosna in se je še nekoliko poslabšala. Policisti so zabeležili skoraj 3 tisoč prometnih nesreč, kar je za nekaj odstotkov več kot v letu 2020, bolj zaskrbljujoč pa je podatek, da so ti obravnavali še več nesreč s smrtnim izidom. Lani je namreč zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 49 oseb, enako kot v letu 2019 in kar 81 odstotkov več kot leta 2020, ko so zabeležili 27 mrtvih. Med njimi je bilo največ voznikov osebnih avtomobilov (15) in voznikov motornih koles (14). Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč so bili vozniki osebnega avtomobila. Sledijo kolesarji in vozniki enoslednih motornih vozil. Dejstvo je, da se precej zvišuje delež kolesarjev, iz 7 na 12 odstotkov v zadnjem petletnem obdobju. 

Lani so policisti ugotovili kar 124.421 kršitev cestnoprometnih predpisov s področja hitrosti, ki sicer predstavljajo približno tretjino vseh ugotovljenih kršitev.

Ker zgolj opozarjanje na takšne in drugačne načine vselej ni dovolj, bodo policisti v četrtek 24.marca že drugič letos izvedli celodnevni maraton hitrosti, kjer bodo na vnaprej določenih mestih merili hitrost. Ne gre za sankcioniranje, ampak izključno za preventivo, ki se je do sedaj vedno izkazala za zelo učinkovito.

Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, je opozoril: »Še  posebej bi radi izpostavili četrtek, 24. 3. 2022, ko vozniki  v Sloveniji in praktično vseh državah EU lahko pričakujejo maraton nadzora  hitrosti. Načrtujemo, da bomo delovali na okoli 600 lokacijah, v nadzor pa bomo vključili vsa tehnična sredstva, ki jih imamo na voljo. Voznike  in vse udeležence v cestnem prometu bi zato še enkrat več opomnili na  to,  da  smo  za  dobro  prometno varnost odgovorni vsi skupaj in sicer predvsem  tako,  da se odgovorno obnašamo v prometu.«  

Direktor Agencije za varnost prometa Jože Hribar, univ. dipl. inž. str. je izpostavil: Agencija za varnost prometa je zato pripravila novo široko medijsko kampanjo »Najhitrejši včasih ne pridejo na cilj«, s katero želi javnost opozoriti na pomen prilagojene hitrosti voznim razmeram, varnostne razdalje in zaviralne poti. Omejitve hitrosti so namenjene za našo lastno varnost. Zmerno in odgovorno vozite zato, ker se objestna vožnja lahko konča usodno, ne zato, da vas ne doleti kazen.«

Visoka hitrost – visoko tveganje

Med vožnjo je potrebno biti ves čas pozoren in spremljati celotno dogajanje. S povečanjem hitrosti se voznikovo vidno polje zožuje, kar privede do t. i. tunelskega vida. Čim hitreje vozimo, ožje je vidno polje. Zato vozniki težje zaznajo ostale udeležence v prometu, kot so kolesarji ali pešci, ki želijo prečkati vozišče, prav tako se hitro spregleda morebitna vključevanja z bočnih cest. Če se vozi s prilagojeno hitrostjo in je voznik pozoren na dogajanje tudi daleč pred svojim vozilom, lahko pravočasno zazna prometno ureditev, dogodke ter predvidi njihov potek, vse to pa je podlaga za ustrezno ter varno reagiranje. Tudi zato so danes na praktičnem preskusu pokazali, kako je videti trčenje avtomobila pri zgolj 11 km/h. Sliši se malo, a potnika, ki sta v simulaciji trčila v oviro, je pošteno streslo. Pri višjih hitrostih se tveganje za poškodbe ali smrt izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 9,8 m. Pri hitrosti vozila s 60 km/h je verjetnost preživetja pešca samo še 10 odstotna, tveganje za smrt pa kar 90 odstotna. 

Agencija za varnost prometa in Policija svetujeta: 

• v naseljih bodite pozorni na ranljivejše udeležence, pešce in kolesarje ter upoštevajte omejitev hitrosti; 

• zmanjšajte hitrost vožnje v bližini otroških igrišč, šol in vrtcev, domov za starejše ter pred prehodi za pešce; 

• na regionalnih cestah in pri zavijanju oz. vključevanju dodatno preverite, ali se ne približuje motorist oz. drugo vozilo; 

• ohranjajte ustrezno varnostno razdaljo, da se lahko pravočasno ustavite; 

• v slabših pogojih vožnje, v mraku, megli, močnih nalivih, zmanjšajte hitrost zaradi slabe vidljivosti in dejstva, da se na mokri podlagi zavorna pot podaljšuje; 

• čeprav se vam mudi, ne vozite prehitro, raje sporočite, da boste prišli kasneje.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
© Copyright 1999-2021 Avtomanija