Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Novosti   |   Prva vožnja: BMW i8 roadster
Elegantno, dinamično in zelo opazno
BMW i8 roadster je posebnež v vseh pogledih, naj si gre govora o obliki ali o tehniki, ki je vgrajena pod kožo. In tako poseben kot je avto, kmalu poseben postane tudi voznik. In to ne tisti klasični BMW voznik.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič in Žiga Intihar
6. junij 2018 | 0:51:15

Pisalo se je leto 2011, ko smo ta avto prvič videli tudi v hollywoodski akcijski uspešnici Misiji nemogoče, sedem let kasneje pa smo ga preskusili na domačem terenu. Po prenovi kupeja so Bavarci prvič v ponudbo dodali še izvedbo roadster. Čeprav smo jo v študijski izvedbi videli veliko prej, so se naposled le odločili, da jo pošljejo med kupce. Klasično streho zamenjuje večplastno platno z dobro zvočno izolacijo in z aluminijastim mehanizmom, ki se s pomočjo elektrike odpre in zapre v manj kot 15 sekundah, tudi pri hitrosti do 50 km/h. Odstranjena sta tudi dva dodatna sedeža,  omembe vredno pa je dejstvo, da so za večino gradnje tega uporabili ojačano plastiko z ogljikovimi vlakni. Kakopak, na tako prijeten sončen dan, smo večino časa preživeli vožnjo z vetrom v laseh. BMW i8 roadster je namenjen tistim, ki imajo dovolj debelo denarnico in hkrati znajo ločiti službeni ter prosti čas, saj je pri tem avtomobilu zelo pomembno, da v njem maksimalno uživate. 

Prostora je za dva potnika, ki v potniško kabino vstopata preko dvižnih vrat in preko nadvse širokega praga, kar posledično pomeni spremenjen način vstopanja, sploh v primeru, ko je platnena streha na svojem mestu. V notranjosti voznika pričaka znano bavarsko delovno okolje, ki se le v nekaterih malenkostih oblikovno oddaljuje od ostalih bratov. Digitalni merilniki in osrednji zaslon sta glavna vira vseh informacij, ki jih voznik potrebuje, in kjer je možno spreminjati ali nastavljati določene sisteme. Seznanjanje z velikim naborom sistemov in podatkov sploh ni zahtevno. Potrebna je le nastavitev idealnega položaja sedeža in že smo na preskusni poti proti Lipici. 

Posebnost tega avtomobila je tehnika, ki je vgrajena vanj. Hibridni pogon je sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega turbo trivaljnega motorja s 170 kilovati in 320 Nm navora, a izpred hotela Kempinski smo se na pot odpeljali zelo tiho. Na elektriko. Za ta del skrbi 105 kilovatni elektromotor z 250 Nm navora, ki za razliko od bencinskega trivaljnika poganja sprednji kolesni par, medtem ko 11,6 kWh litij-ionske baterije zmorejo, v optimalnih razmerah, okrog 50 km vožnje brez emisij. Ker gre za priključni hibrid, so testni avto oziroma baterije že pred tem čez noč napolnili preko tamkajšnje polnilnice, skupni doseg v našem primeru je ob odhodu pokazal 44 kilometrov. Celoten prometni vrvež od Portoroža do avtoceste in še malo dlje smo prevozili na elektriko in doseg uspeli zmanjšati le za 10 km. Že vožnja na način eDrive ponudi dovolj eksplozivne pospeške, a je v tem primeru najvišja hitrost omejena na 120 km/h. Premik menjalne ročice in sprememba na športni način vožnje povsem spremeni potek dogajanja, saj se k pogonu priklopi še bencinski turbo motor, v tem primeru pa skupna sistemska moč znaša spodobnih 275 kilovatov oziroma 374 konjev. Stara cesta Koper-Ljubljana je bila tako rekoč odličen poligon, da smo preverili predstavo ekstravagantnega Bavarca. Zavite ceste so mu pisane na kožo, zvok bencinskega motorja pri odprti strehi nikakor ne daje slutiti, da gre za trivaljnik, a ves čas preskušanja se zdi, da ima i8 roadster drugačno vlogo, ki je daleč od dirkaške. Gre bolj posebno doživetje, visoko stopnjo užitka in dejstvo, da ste med vožnjo precej opazni. 

Vsekakor je i8 roadster primeren tudi za daljše vožnje, a bo to vsakokrat nekoliko drugačne vrste roadtrip. Namreč, prtljažnega prostora je pri tem avtomobilu bolj za vzorec. Razumljivo. Odpiranje prtljažnih vrat razkriva dejstvo, da je v odlagalni prostor poleg polnilnega kablovja mogoče natlačiti še njeno torbico, dva para čevljev, nekaj spodnjega perila in jasno zlato kartico. Morda bo še kak kos oblačila in nekaj osebnih stvari prostora še za sedeži, a to je bolj ali manj to, ko gre govora o odlagalnih površinah. Morda to ne zmoti toliko, kot nas je motilo vrtinčenje zraka med vožnjo navkljub stekleni vetrni zaščiti, ki jo je mogoče dodatno pomikati. Temu verjetno pripisujemo dejstvo, da spadamo med nekoliko višje voznike (193 cm), ki jim roadster ni najbolj pisan na kožo.

Od kupeja se roadster razlikuje tudi 60-kilogramskem dodatku pri teži, ki jih prinaša streha in dodatne ojačitve in ker za resnično izjemno ekskluziven avtomobil, je temu primerna tudi cena. Takšen avtomobil je povečini izbor tistih, ki si kupujejo drugi ali tretji avto, saj gre v tem primeru za popolno užitkarstvo na štirih kolesih. Pri nas tak stane 162.500€ in čeprav cena ni najnižja, je dobra plat te nizka obdavčitev, v primerjavi z ostalimi konkurenti. To se med drugim kaže tudi v zelo nizki razliki med slovensko in nemško ceno. Tam i8 roadster stane 155 tisočakov. 

Posted by Avtomanija
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija