Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Novosti   |   Prva vožnja: BMW M5
V njem se skriva prava pošast
Nova generacija bavarske Petice je lani v začetku leta zapeljala pred kupce, dobro leto in pol kasneje pa smo za volanom najbolj športne verzije M5 prevozili dobrih 200 kilometrov po zavitih primorskih cestah. To je obenem tudi napoved, da je super hitri Bavarec končno zapeljal tudi v slovenske prodajne salone, kjer osnovna cena znaša nekaj več kot 150 tisočakov.
Peter Pirkovič Žiga Intihar in Peter Pirkovič
11. junij 2018 | 7:00:46

Nemci so v najnovejši generaciji M5, ki jo z veliko predanosti gojijo že vse od leta 1985, ponovno poskrbeli za veliko dozo adrenalina, ob spremljavi kopice napredne tehnike, katero lahko uporabnik delno nastavlja po svojih željah. Skratka, M5 še vedno na prvi pogled ostaja uglajen poslovnež s kravato, a ko prvič konkretno pritisnete na stopalko za plin se v njem pokaže popolna surovost. 

Da bi vsaj malo občutili celoten paket tehnike in udobja, tako kot dan pred tem z BMW i8 roadsterjem, z belim primerkom BMW M5 tisto popoldne izpred portoroškega hotela Kempinski krenemo na krajši izlet, med drugim tudi na traso rallyja Vipavska dolina, ki se je odvijal pred dobrim mesecem. V koloni in pod vodstvom izkušenih inštruktorjev, da bi nam na določenih točkah pokazali, česa vsega je zmožna bavarska limuzina. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen znan 4,4-litrski V8 stroj z dvema turbopolnikoma, ki razvija 441 kilovatov moči in zajetnih  750 Nm navora. Številke so resnično impozantne, a še bolj prepriča predstava v živo. Avtocesta nam je ponudila pravo sliko brutalnih razsežnosti. Potrebno je imeti nekaj vozniških izkušenj, sicer je to slabo naložena investicija. Pritisk stopalke za plin do konca pokaže kako zelo je prisotna fizika na telo voznika in sopotnikov, a užitek v tistem trenutku je neizmeren. Odriv do 100 km/h traja 3,6 sekunde, do 200 km/h nekaj več kot 10 sekund, prav tako se številka 300 razmeroma hitro prikaže na projekciji na vetrobransko steklo. A nismo bili v Nemčiji, da bi to zares lahko preskusili. Surova moč in tehnika izjemno dobro sodelujejo. 

Na zavitih cestah Vipavske doline, kjer je stanje cest to dopuščalo, smo vendarle na kratko preveriti, kako se BMW M5 obnese s štirikolesnim pogonom. Kot po tirnicah in brez minimalnega odstopanja. Čeprav so dolga leta prisegali na pogon zadnjih koles, so v novi izdaji vendarle malce prelomili obljubo in vanj vgradili dovršen pogon xDrive, z možnostjo izbire pogona zgolj na zadnji kolesni par (4WD, 4WD Sport in 2WD). Drsenju skozi zavoje se Bavaci niso želeli odpovedati, saj so prav na tem leta in leta gradili imidž oddelka M. Elektronsko nadzorovan pogon 4x4 xDrive ponuja več različnih možnosti nastavitev, ki jih izbira voznik s posebnimi rdečimi stikali (M1 in M2), poleg tistih s katerimi ročno upravljamo osemstopenjski menjalnik. Za odlično predstavo na cesti je dodatno vgrajen še sistem DSC (dinamični nadzor stabilnosti) in aktivni M diferencial na zadnji premi, kjer se učinek zapore, odvisno od razmer na cesti, stopnjuje od 0 do 100 odstotkov. V osnovni nastavitvi z aktiviranim DSC in štirikolesnim pogonom, sistem omogoča rahlo zdrs zadnjih koles pri dodajanju plina iz ovinka, v M Dynamic Mode (MDM, 4WD Sport) omogoča štirikolesni pogon enostavno nadzorovane zdrse, preklop na 2WD in DSC off pa je na voljo za potešitev apetitov ambicioznih voznikov, ki dinamiko preskušajo na stezi. BMW M5 je lahko povsem uglajen avtomobil, ki s svojo zunanjostjo, ne daje vtisa, da gre za brutalnega športnika z veliko vsebnostjo udobja in hkrati zelo zabavnih užitkov. Na porabo goriva pri tem avtomobilu ni vredno gledati, saj se ta pod 15 litrov verjetno nikdar ne bo spustila. Da bi v njem maksimalno uživali, ta ponuja še nastavitve odzivnosti volanskega mehanizma in menjalnika, prav tako je možno vplivati na delovanje vzmetenja oziroma čvrstosti blažilnikov, za piko na i pa je tu še glasnost izpušnega sistema, ki s pritiskom še dodatno odpre lopute in ustvarja znane globoke tone z nekaj pokanja. No, tega voznik znotraj dobro izolirane potniške kabine ne občuti tako kot tisti, ki avto srečajo na cesti. 

Kratek izlet po eni najlepših cest nad Ajdovščino je bila hkrati tudi priložnost, da M5 spoznamo kot odličnega sopotnika morda na nekoliko daljše razdalje. V njem ne bi bilo težko preživeti tudi več kot tisoč kilometrov dolgo razdaljo (80-litrska posoda tega brez postanka ne dopušča), kar bodo morda cenili mnogi bodoči lastniki, ki jim bo M5 služil za poslovna srečanja, aktivne počitnice ali zgolj za zabavo na bližnjem dirkališču. Za razliko od brata i8 roadster, ki ima vgrajen nekoliko drugačen pogon, je razlika v ceni med slovenskim in nemškim trgom zares zelo opazna. Če ta pri nas stane 157.500€, cena pri Nemcih znaša  slabih 118 tisočakov.

Posted by Avtomanija
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
skrivo
Ja, ta naš DMV je res absurden.....in tako država ne dobi nič, ker slovenski lastniki teh pošasti avto pač kupijo in registrirajo drugje....
11.6.2018 13:49:46
klemens
Kolega na MF je rekel, da odkar je DMV, dobijo manj v blagajno, moji kolegi pa selijo firme v tujino in imajo Češke ali Slovaške tablice, v garaži pa za preko milijon evrov vredne makine.
11.6.2018 13:53:30
shark911
Država dobi manj,pa se nič nikamor ne premakne v pravo smer? Ne morem razumet,kateri idiot na vladi ali ministrstvu zavira spremembo zakona,da bi se ukinil ta neumen in neracionalen zakon? Ali se vsi samo pritožujejo,noben pa nič noče narediti? Kaj je glede tega naredil Cerar? Je sploh poskušal karkoli? Komu je ta zakon v interesu? Včasih se sprašujem,kako ta država lahko sploh še funkcionira? Huje kot v Butalah...
11.6.2018 14:07:22

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija