Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Novosti   |   Slovenska premiera: Audi e-tron
Razvijal ga je Slovenec
Pri Audiju zdaj zares vstopajo v novo ero, ki jim daje krila, da bodo v vsakem letu predstavili vsaj eno električno vozilo. Začeli pri športnemu terencu, saj gre že nekaj let za čedalje bolj priljubljen segment vozil. In ker je prvi, bo ta nosil oznako samo e-tron. Dr. Matjaž Korman iz Audija AG, vodja oddelka »Integracija lastnosti in funkcij ter zrelostna stopnja Audijevih električnih vozil
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
5. april 2019 | 0:18:47

cenik.pdf

Torej, prvi primerki bodo v teh dneh zagotovo opazni na cestah, saj so Audijevi trgovci registrirali svoja testna vozila, hkrati pa bodo ti iz belgijske tovarne dobili tudi prva vozila za najbolj zagrete kupce. Trenutno je v Sloveniji na voljo le ena izvedba e-trona, to je e-tron 55 Quattro, temu čez čas sledi še šibkejši e-tron 50 Quattro z 230 kW in nekoliko manjšim dosegom, prihodnje leto pa se bo ponudbi pridružila še verzija S, z dodatno pomočjo še enega elektromotorja in s skoraj 400 kilovati moči. 

Terenski e-tron je začel nastajati nekje pred petimi leti, njegov razvoj pa je v celoti vodil slovenski inženirski mojster Matjaž Korman, ki je del Audijeve ekipe že skoraj desetletje. Najnovejši električar je s svojimi 4,9 metra dolžine le malenkost krajši od Q8, primerjava z modelom Q7 pa pokaže 15-centimetrsko razliko. Gre za povsem običajni avto, z znanimi oblikovnimi linijami, ki ima 600-litrski prtljažnik in dodatnih 60 litrov za shranjevanje kablovja, zmore vleči prikolico z največjo maso 1,8 tone, serijsko je opremljen z zračnim vzmetenjem, 172-milimetrski odmik karoserije od tal pa bo zadostna podlaga, da se z njim zavije tudi na makadam. Paket 95 kWh baterij s 36 moduli in s težo 700 kilogramov omogoča doseg (po meritvah WLPT) 417 kilometrov, medtem ko se polnjenje lahko izvaja na domačem omrežju (11 ali 22 kW), ki traja tudi do 8 ur, ali pa na hitrih polnilnicah z močjo do 150 kW, kjer 80 odstotkov napolnjenosti uporabnik doseže v pol ure. Korman omenja, da v njihovih laboratorijih že preskušajo polnjenje (800 voltov) na super hitri polnilnici z močjo 350 kW, ki omogoča le nekaj minutno polnjenje baterij, a do serijske uporabe bo pot še dolga. Obenem slovenski inženir izpostavlja tudi precejšen napredek pri hlajenju celotnega pogonskega sklopa, ki je zato bolj učinkovit. E-tron ima speljanih kar 40 metrov cevi, v njih pa se pretaka več kot 22 litrov hladilne tekočine. 

Dr. Matjaž Korman iz Audija AG, vodja razvojnega oddelka "Integracija lastnosti in funkcij ter zrelostna stopnja Audijevih električnih vozil"

Pri Audiju so znova preverjali statistiko in ugotovili, da 85 odstotkov voznikov dnevno prevozi manj kot 100 km, zato se bodo osredotočali bolj na domača omrežja, to pa pomeni, da bodo s potencialnim kupcem že v prodajnem procesu, na njegovem domu, preverjali zmogljivost omrežja in na osnovi tega postavili primerno domačo polnilno postajo. 

Prva kratka vožnja z e-tronom v okolici Planice prinaša drugačno vozniško izkušnjo. Avto je svoji zasnovi primerno težek in tehta 2565 kilogramov, a dva elektromotorja na oseh, s sistemsko močjo 265 kilovatov (v načinu Boost 300 kW), omogočata dovolj dinamično izkušnjo, vse to pa nadgrajuje serijski sistem Quattro. V notranjosti nas ne preseneča zelo sorodna oblika z ostalimi brati, opazna razlika bo na prestavni ročici in pri vzvratnih ogledalih, ki ob doplačilu niso več klasična, ampak povsem digitalna. To pomeni, da na notranji strani vrat mali 7-palčni zaslonček, ki ves čas predvaja sliko, z dotikom nanj pa je možno spreminjati kot zajema slike. Zunanji del sistema vzvratnih ogledal je drugačen, minimalističen, kar po Kormanovih besedah pripomore k boljši aerodinamiki in večjemu dosegu. Avto je tudi za 15 cm ožji. Omeniti velja, da je električnemu pogonu prilagojen še multimedijski vmesnik, ki pri iskanju navigacijskih ciljev že upošteva lokacije polnjenja, ali pa opozarja voznika na »rezervo« in hitrost po potrebi omeji na 90 km/h. Sicer pa so najvišjo hitrost omejili na 200 km/h.

Kaj pa cena? Na voljo sta osnovni model in verzija Advanced z bogatejšo vsebino serijske opreme. Torej, začetna cena znaša 83 tisočakov, za več opreme je potrebno odšteti še 1700 evrov, država pa bo vsakega fizičnega kupca nagradila s 7500€ subvencije. 

Posted by Avtomanija
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
klemens
Vse pohvale g. Kormanu in veliko uspeha v naprej, predvsem v razvijanju modelov, primernih za žepe ljudi tudi na sončni strani alp.
5.4.2019 6:39:48
7even77
... kar pa ta E-Tron, vsaj do neke meje, na žalost ni... Verjetno bo družina E-Tron pridobivala na svojem članstvu in po lestvici navzdol bo tako nastala tudi cenovno primernejša izbira. Tudi takrat, jasno, ob podpori (subvenciji).
5.4.2019 8:05:53
alfafil
Kdo ima čez 80 000 eura za tole, ne potrebuje subvencije, ki mu je častimo tisti, ki si tole ne moremo privoščiti..
5.4.2019 10:34:49
klemens
alfafil, se popolnoma strinjam s teboj.
5.4.2019 10:54:11
skrivo
Slovenec rešil Nemško čast! Končno ima tudi vsemogočni koncern nekaj konkretnega ne samo za pokazati ampak tudi za prodati. Cena pa je v primerjavi s sicer večjo Teslo X kar ugodna....
5.4.2019 18:03:40
aichi
...doseg pa manjši
6.4.2019 10:24:18
skrivo
Ja, aichi, pri Tesli znajo pač bolje...... e-tron ima pač porazen doseg, podobno kot i-Pace
6.4.2019 20:33:31
shark911
Doseg tega E-Trona je 204 milje (po zelo realnem ameriškem EPA standardu),kar je celo manj od Jaguarja...za primerjavo:Hyundai Kona recimo ima doseg 258 milj, Tesla X pa 295 milj...tako da ja,že takoj ob predstavitvi je zadaj za vsemi po dosegu in porabi,in je čisto na meji sprejemljivega dosega za 100% električni avto...https://insideevs.com/audi-e-tron-disappoints-on-energy-consumption-is-now-last-among-bevs/
7.4.2019 11:54:13

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija