Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Velikana na električni pogon
Novosti   |   Slovenska premiera: Mercedes EQV in eVito
Velikana na električni pogon
Mercedesova oznaka EQ bo v prihodnje postajala vse bolj pomemben del nemškega proizvajalca, ki tako kot drugi tekmeci stavi na električno prihodnost. Po modelu EQC, ki v Slovenijo ni prišel, se zdaj kot prvi električar pri nas predstavlja EQV. Z njim pa tudi eVito Tourer.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
25. januar 2021 | 13:38:00

cenik.pdf

Seveda so pri prodajnih napovedih pri Mercedesu zelo previdni in menijo, da bo zanimanje zanj v letošnjem letu razmeroma majhno. Na ceste bodo poskušali spraviti največ 10 primerkov električnega kombija, kar je deloma povezano tudi z dejstvom, da kupec tega vozila ni deležen državne spodbude. Samo za primerjavo. Lansko leto so zabeležili 43 registracij modela Vito in 35 registracij razreda V. EQV je tako nekakšna dodana vrednost, ki bo morda sčasoma pridobivala na uveljavljenosti. 

EQV spada v razred elektrognanih velikih prestižnih kombijev, ki pri nas tako rekoč nima prave konkurence. Ta je na voljo v dveh dolžinah in vedno z oznako EQV300, ki pomeni, da za pogon skrbi 150-kilovatni električni motor, nameščen na sprednji osi, zmogljivost baterij, nameščenih v dno avtomobila, pa je 90 kWh. Polnjenje poteka prek vodno hlajenega polnilnika zmogljivosti 11 kW, preko katerega je možno baterije napolniti na različne znane načine. Od domače vtičnice pa vse do hitrih polnilnic, a ne z več kot 110 kilovati. V primeru najhitrejšega polnjenja tak proces traja vsega 45 minut (do 80 odstotkov napolnjenosti). Zanimivo je, da ima EQV električno vtičnico postavljeno na spodnji del odbijača na voznikovi strani. S polno baterijo po navedbah tovarne EQV v optimalnih razmerah prevozi 357 kilometrov, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 140 km/h (možno povečanje na 160 km/h). 

Kratek krog z novim EQV-jem po Ljubljani in okolici pokaže, da ta ohranja bistvene lastnosti razreda V, a se nikakor ne morem znebiti občutka na volanu, da gre za precej težko vozilo. Pogled na seznam tehničnih podatkov mi razkrije, da EQV 300 tehta kar 2,6 tone. Samo baterije tehtajo 700 kilogramov. Pa vendar priznam, da EQV preseneti, ko do konca pohodim stopalko za plin. Električni motor, ki večino časa razvija le 70 kilovatov moči (zavisi tudi od izbire voznega programa), ob mojem preskusu preseneti z eksplozivnim nabojem moči (150 kilovatov) in na tak način v zelo kratkem času z lahkoto dosežem najvišjo hitrost 140 km/h. Mercedesovi razvojniki so poskrbeli tudi za večstopenjsko rekuperacijo, ki jo kot voznik upravljam s stikali ob volanu. Tako si je mogoče malenkostno povečati doseg, kajti vožnja v športnem režimu bo razmeroma hitro zniževala skupen doseg, ki se ves čas izpisuje na zaslonu merilnikov. Pri EQV je možno dodatno naročiti še zračno vzmetenje, kar pripomore k precej bolj udobni vožnji. 

EQV je derivat razreda V, medtem ko je Vito dobil električno verzijo z oznako eVito Tourer. Tehnično sta si povsem sorodna, razlike pa so opazne v potniški kabini, kjer eVito Tourer ponudi prostor 9 potnikom (EQV največ 8), manjši je osrednji zaslon, kakovost vgrajenih materialov ni na nivoju modela EQV, nekoliko krajši je seznam serijske opreme, navzven pa bo eVito Tourer opozoril z manjšimi platišči in odbijači, ki v osnovi niso v barvi vozila. Cena tega je postavljena na 69.937€, medtem ko je prestižnejši EQV v Sloveniji na voljo z začetno ceno 77.277€. In komu je takšen električni kombi namenjen? V prvi vrsti komercialni rabi za prevoz potnikov (VIP prevozi, hotelski prevozi in podobno), obenem pa računajo tudi na zanimanje fizičnih kupcev (kot družinski avto).

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
skrivo
Končno kombi z vsaj za silo uporabnim dosegom. Edino polnilno vtičnico pa ne bi rabili na odbijač montirat; se boš malo kam naslonil in razbil vtičnico potem se pa ne bo dalo polnit.
26.1.2021 23:19:25

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija