Modri Rolls-Royce Silver Ghost je danes last novozelandca Johna Kennedyja, ki je nekajkrat prav s tem avtomobilom že obiskal Slovenijo. Predvsem zaradi dejstva, ker se je ta avto leta 1913, takoj po rojstvu, s takratnim lastnikom, aristokratom Jamesom Radleyjem, pojavil na prireditvi Österreichische Alpenfahrt 1913. Šlo je za neke vrste športne prireditve, ki je bila dolga 2650 kilometrov, vsebovala pa je vzpone na 19 gorskih prelazov. Del te poti je potekal tudi po slovenskih cestah, čez prelaz Ljubelj. Na tem dogodku je takrat sodelovalo 46 avtomobilov, a jih je cilj videlo le 31. Med temi so bili tudi štirje Silver Ghosti in prav ta, katerega je vozil Radley, je osvojil zmago.
V kratkem pogovoru je Kennedy povedal, da je avto kupil leta 1986 in ga popolnoma restavriral, da bi bil v dobri fizični kondiciji za številne poti, ki jih z njim prevozi na leti. Ko smo ga vprašali, kolikšna bi bila danes njegova cena, pravi, da ta nima cene, ker ga nikoli ne namerava prodati. A nam je namignil, da bi se cena lahko sukala okrog 10 milijonov evrov.
Silver Ghost je odličen primer, kako so pred več kot 100 leti pri Rolls-Royceu dojemali avtomobilski prestiž. Fotografije zunanjosti in notranjosti govorijo zase. Opremljen s 7,5-litrskim šestvaljnikom, ki razvija 56 kilovatov moči, Kennedy pove, da avto zmore do največ 120 km/h, a da je bolj udobno potovati pri 80 km/h. Leta 1913 so prav za potrebe te dirke vanj vgradili izboljšan 4-stopenjski menjalnik, da bi se avto lažje spopadal z vzponi (zato je tudi vgrajen višinomer), inženirji so mu povečali kapaciteto rezervoarja in mu dodatno namestili še eno posodo za gorivo, da bi bila vožnja brez postankov še daljša.
RR Silver Ghost je širši javnosti postal znan prav na račun te zmage, temu posledično pa si je, s strani revije Autocar, prislužil priznanje Najboljši avto na svetu. Pri Rolls-Royceu so ta model izdelovali med leti 1906 in 1926, v tem času pa so sestavili natanko 7874 primerkov in kar nekaj jih je menda še v pogonu.


