Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Gagarin in Matra
Prvi človek v vesolju, Jurij Gagarin, je imel ob letenju še eno strast – športne avtomobile.
Artur Švarc
2. april 2019 | 10:31:31

Čez dve leti bo minilo 60 let od njegovega zgodovinskega poleta v vesolje, ko je kot prvi človek (vsaj uradno) poletel v vesolje. Glede na to, da je bil vsaj v tistem obdobju nekaj časa najbolj popularen človek na planetu, je bil kot naročen, da bi ga povezovali s kako znamenito avtomobilsko znamko. To seveda v komunistični Rusiji ni bilo mogoče, je pa Gagarinu 1965 med obiskom francoske tovane Matra, kjer so izdelovali nekatere dele za rakete, padel v oči športni avto, ki je zelo spominjal na Ferrari.

Matra Bonnet Jet VS je bil mali športni avto, ki so ga Francozi izdelovali v šestdesetih in ti so se odločili, da Gagarinu podarijo avto. Avto so uvozili preko francoske ambasade v Moskvi in ga želeli izročiti Gagarinu, a je Centralni komite zastrigel z ušesi (in še čim). Aparatčiki so vendarle dojeli, da je vse skupaj dobro tako za imidž kot francosko-sovjetske odnose in Gagarin je dobil v roke ključe modre Matre Bonnet.

Avto, ki je imel plastično zunanjost, je tehtal le 660 kilogramov in je imel 1,1-litrski Renaultov bencinski motor s 70 KM, vendarle, do stotice je skočil v 13,2 sekunde, končna hitrost pa je bila 173 km/h.

Gagarin se je tri leta pozneje ponesrečil med trenažnim letom, avto pa je končal v muzeju sovjetskega vesoljskega programa, pozneje pa v rokah zasebnega zbiratelja iz Litve.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija