Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Gaz GL-1
Sovjetska cestna raketa
Če mislite, da je bilo v času četrte petletke v sovjetski Rusiji vse podrejeno komunizmu, traktorjem in kolhozom, se močno motite.
Artur Švarc
10. julij 2019 | 7:00:00

Avtomobilska industrija je v SZ pešala šele po drugi svetovni vojni, pred tem pa so kljub komunizmu njihovi inženirji na svetlo nosili kar drzne ideje, ki niso veliko odstopale od zahodnega kiča. Še toliko bolj je presenetljivo, da niso bili nič nenavadnega niti dirkalni avtomobili. Sploh leta 1938, ki velja za vrhunec jezovščine, Stalinovih čistk, ko je velik del ljudi dobil enosmerno vozovnico za Sibirijo ali neposredno kroglo v glavo.

No, Sovjetom ni bilo tuje kloniranje – čisto v komunistični maniri – izumijo drugi, mi izdelujemo in priredimo po svoje. GAZ-ov M1 je bil avto, klon Forda B in na njegovi osnovi je 1938 Evgenij Agitov zrisal GL-1, ki ga je poganjal štirivaljnik s 65 KM, kar je bilo dovolj za 148 km/h, pozneje pa so motor zamenjali s šestvaljnikom s 100 konji in končna hitrost je poskočila na 162 km/h.

Ko so zadevo 1940 dokončali, dirkanje v SZ nekako ni bilo več prva briga v avtomobilizmu, pač pa je po okupaciji dela Poljske in baltskih držav Stalin nevede čakal na operacijo Rdeča brada.

Original je po vojni izginil, verjetno so ga razstavili in dele porabili za kaj drugega, so pa pred slabimi desetimi leti naredili repliko, ki stoji v Moskovskem muzeju.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
QuickNick
V 1930-ih so nemci že presegli 400km/h z avtom.
10.7.2019 9:53:26
2fast4y
Fiat že leta 1911 več kot 200km/h....po makadamu!
10.7.2019 12:49:45

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija