Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Na današnji dan
30 svečk za Hudiča
Na današnji dan pred 30 leti je Lamborghini v Hotel de Parisu v Monte Carlu predstavil Diabla.
Artur Švarc
21. januar 2020 | 7:30:00

Avto, ki je nasledil Countacha, je po hišni tradiciji dobil ime po biku, ki ga je vzgojil Grof Veraguaški v 19. stoletju in je poznan po epski bikoborbi z El Chicorrom v Madridu 1869. Jeremy Clarkson je za avto povedal, da je bil narejen z namenom, da za njim glavo obrne prav vsak človek na svetu.

Diabla so izdelovali kar celo desetletje, od 1990 do 2001 in je prvi Lambo, ki je presegel 320 km/h. Diabla je potem zamenjal Murcielago.

Na projektu 132 kot nasledniku Countacha so pri Lamborghiniju začeli delati že 1985 in takoj napovedali, da bo dosegel najmanj 315 km/h. Za dizajn je bil zadolžen Marcello Gandini, ki se je podpisal tako pod Countacha kot tudi pod Miuro pred njim. Gandinijev dizajn nosu je bil praktično tak kot pri serijskem avtomobilu, medtem ko je bil zadek dvignjen kot pri Countachu. Ko je 1987 Chrysler kupil Lamborghinija, so dizajn dokončali v Detroitu in povsem spremenili zadek. Gandini je bil nad posegom tako razočaran, da ni skrival niti solz. Svoj prvotni dizajn je potem uporabil pri eksotičnem Cizeti Moroder V16T.

Ko je javnost v kneževini tistega januarskega dne pred 30 leti ugledala novega bika, je ta imel že znani 5,7-litrski V12, nadgrajen z elektroniko in vbrizgom goriva. Zmogel je 362 kW (492 KM) in 580 Nm navora. Do stotice je pospešil v 4,5 sekunde, končna hitrost je bila 325 km/h.

V osnovni opremi smo lahko našli nastavljive sedeže in volan, električni pomik stekel, Alpine radio in od 1993 tudi servo volan. Za doplačilo so v letih, ki so sledila, dodali ABS, vozniku prilagojen sedež, CD izmenjevalnik in subwoofer, zadnji spojler, kovčke in Breguetovo uro za 10.500 dolarjev.

1992 so v Ženevo pripeljali tudi Roadsterja, 1993 je Diablo VT prinesel štirikolesni pogon z viskoznim diferencialom iz terenca LM002 – do 25 % moči se je prenašalo na sprednji kolesni par.

1995 so v Ženevi predstavili različico Super Veloce, ki je premogla 380 kW (517 KM) in 580 Nm navora, avto pa je bil celo cenejši kot osnovni štirikolesno gnani Diablo.  1999 so avtu namenili facelift, takrat že pod Audijevim lastništvom, ki ga je 1998 prevzel od azijskega konzorcija, ta pa ga je od Chryslerja kupil 1994.

Zadnja različica je bila VT 6.0 s precej drugačnim obrazom, 6-litrski motor pa je zmogel 410 kW (557 KM) in 620 Nm navora. Po 2001 je za desetletje glavni model pri italijanski tovarni postal Murcielago, tega pa je zamenjal Aventador.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
aichi
Mel čast se peljat v njem...
22.1.2020 2:40:58

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija