Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Na današnji dan
Okroglih sto let za Mazdo
Na današnji dan pred točno stoletjem se je rodilo podjetje, ki danes nosi ime Mazda.
Artur Švarc
30. januar 2020 | 7:16:00

Zgodba o Mazdi se je začela 30. januarja 1920 v Hirošimi pod imenom Toyo Cork Kogyo. Podjetje je začelo kot izdelovalec sintetičnih zamaškov za steklenice in v začetku 1921 zašlo v težave. Investitorji so na čelo podjetja postavili novega predsednika, 45-letnega Džudžira Macudo, ki je pred tem že vodil svoje orožarsko podjetje, Matsuda Works.

Matsuda je preimenovano podjetje Toyo Kogyo popeljal v nove smeri, vključno z izdelavo orodij in motociklov.

1931 je Toyo Kogyo predstavil prvo uspešno motorizirano vozilo, Mazda-Go DA, trikolesni tovorni motocikel, ki ga je poganjal 500-kubični motor.

V eksploziji atomske bombe avgusta 1945 je bila upravna zgradba Toyo Kogya povsem uničena, tovarna, oddaljena 5 kilometrov od epicentra pa praktično nepoškodovana. Podjetje ni bilo podvrženo povojnim procesom in je relativno hitro nadaljevalo s proizvodnjo. Najprej so bili to enostavni 3- in 4-kolesni dostavniki, 1966 pa je tovarna Toyo Kogyo pod vodstvom Macudinega sina Tsunedžija izdelala tudi prvi avto, ki ga je poganjal Wanklov rotacijski motor.

Tsunedži Macuda je bil na čelu podjetja do 1979, ko je Ford kupil četrtinski delež, podjetje pa se je 1984 potem tudi uradno preimenovalo iz Toyo Kogyo v Mazda.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija