Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Lamborghini Cheetah
Italijanski gepard
Pred 43 leti je na današnji dan Lamborghini predstavil prvi poskus terenskega vozila, ki pa se je slabo končal.
Artur Švarc
17. marec 2020 | 2:10:00

Prvič po dolgih letih se je Feruccio Lamborghini spet zapeljal z asfalta, avto pa je zanje zasnoval MTI (Mobility Technology International), ki pa je imel pogodbo tudi s strani ameriške vojske za zasnovo in izdelavo novega terenca zanje. Avto je bil večinoma kopija FMC-jevega prototipa XR311, ki so ga razvili za ameriško vojsko leta 1970. Posledično je FMC še isto leto tožil MTI in Lamborghini.

Cheetah so izdelali v San Joseju v Kaliforniji. Potem so skoraj končan prototip poslali v Sant'Agato, kjer je Lamborghini vse skupaj dokončal in poslal v Ženevo. Avto je imel 5,9-litrski Chryslerjev vodotesni motor, nameščen zadaj, s tristopenjsko avtomatiko. Zunanje površine so bile iz fiberglasa in v notranjosti je bilo dovolj prostora za štiri vojake in voznika.

Ker je bil motor zadaj, so bile vozne lastnosti precej slabe, motor, ki je premogel le 184 KM, pa je bil preslaboten, da bi 2,1-tonskemu terencu dal kaj več dinamike kot le osnovno premikanje.  Ameriška vojska edinega končanega prototipa ni videla od blizu, dobili so le fotografije, ki jim jih je oslal oblikovalec Rodney Pharis. Avto so potem vrnili v ZDA, MTI pa ga je prodal TCM-ju. Na koncu je pogodbo dobil AM General s Humveejem, neuspešen poskus Lamborghinija, da bi se »kitil« s tujim perjem, pa se je končal v globoki finančni krizi, posledično pa jim je razvoj M1 odpovedal tudi BMW.

Skoraj pol stoletja pozneje Lamborghini blesti s svojim superšportnim Urusom, v devetdesetih pa so zgodovino pisali tudi z LM-002, ki je bil precej podoben nesrečnemu Gepardu.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija