Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Na današnji dan
Konec znamke MG
Konec sedemdesetih se je dogajal labodji spev britanske avtomobilske industrije in na današnji dan pred 40 leti se je zgodil tudi (prvi) konec znamke MG.
Artur Švarc
31. marec 2020 | 6:56:00

British Leyland Motor Corporation je bil zadnji veliki britanski konglomerat, ki je nastal po združitvi Leyland motors in British Motor Holdings. Koncern je vlada delno 1975 nacionalizirala in vključila v novi holding, ki je 1978 dobil tudi novo ime -  British Leyland. V njem je bila vključena praktično vsa preostala otoška avtomobilska industrija od 1895 naprej, njihovi izdelki so zavzemali 40 % otoškega trga. Pod BL najdemo vse od Jaguarja, Roverja, Land Roverja in Minija. Kljub temu je koncern tolkel orjaški minus in 1986 so oddvojili zdravi del in ga poimenovali Rover Group. Ta je pozneje postal del British Aerospace in še kasneje je prišel v BMW-jeve roke. Zadnji vzdihljaj nekoč pionirske in cvetoče avtomobilske industrije v britanskih rokah se je zgodil 2005 s stečajem MG Rover Group, kar je pomenilo tudi konec masovne proizvodnje britanskih avtomobilov. Za njimi so ostali le še zdravi deli kot so Mini, Jaguar Land Rover in Leyland Trucks, vsi pa so v tujih rokah.

A nas zanima, kar se je zgodilo na današnji dan 40 let nazaj. BL je 31. marca 1980 prodal MG-jevo tovarno v Abingdonu konzorciju, ki ga je vodil Aston Martin Lagonda. Zadnji pravi MG, ki je bil narejen tam, je bil MGB in po zaprtju in prodaji tovarne so začasno ugasnili tudi znamko. BL je v krizi v začetku 80ih masovno zapiral tovarne, a nobeno zaprtje ni povzročilo toliko neredov med delavci, prodajalci, klubi in kupci kot ravno ukinitev MG-ja. Takratni šef BL-a, sir Michael Edwardes, je pozneje povedal, da je bila to njegova največja napaka v življenju.

Znamko MG so dve leti pozneje oživili 1982 in skupina Austin Rover je izdelovala Metroja, Maestra in Montega. Metro je ugasnil 1990, preostala dva modela leto dni pozneje. MG je kot rečeno skozi različne roke, od Honde do BMW-ja, živel še do 2005, potem pa se je zgodba dokončno zaključila. Znamka je zdaj v kitajskih rokah in še vedno živi, 2011 pa so z MG 6 predstavili prvi novi MG po 16 letih.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija