Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Na današnji dan
Mali italijanski mišek
Pred 84 leti je luč sveta ugledal Fiat 500, znan tudi kot Topolino.
Artur Švarc
7. april 2020 | 7:05:00

Na vrhuncu Mussolinijevega fašizma je Italija cvetela tudi tehnično in Škorenj je dobil tudi veliko število novih voznikov.

Topolino ali mala miška po italijansko, ime je v Italiji nosil tudi takrat še sveži Disneyev junak Miki, je bil eden najmanjših avtomobilov na svetu v tistem času. Trije modeli so z minimalnimi kozmetičnimi in tehničnimi popravki prihajali s tekočih trakov vse do 1955.

Avto je poganjal 569-kubični štirivaljni vodno hlajeni motor, postavljen pred sprednjo os. Prvi motorji so imeli stranske ventile, pozneje so jih premaknili na glavo motorja. Hladilnik je bil postavljen za motor in je z nizkim pokrovom motorja omogočal tudi dobro aerodinamiko in preglednost, medtem ko so konkurenti imeli še pokončen, spredaj postavljen hladilnik.

V osnovi je bil avto narejen za dva potnika, a kupci so vanj pogosto natlačili 4 ali celo pet potnikov, zato so v novejših modelih karoserijo podaljšali in dodali močnejše zadnje vzmetenje.

Motor je premogel 13 KM, kar je zadoščalo za 85 km/h, povprečna poraba pa je bila 6 litrov na 100 kilometrov. Za avto so načrtovali ceno 5000 lir, a se je začel pri 9750 lirah. Kljub višji ceni se je dobro prodajal in prodanih je bilo 520 tisoč primerkov.

Modela A in B sta imela enako karoserijo, B pa je imel 16 KM. Model A so izdelovali od 1937 do 1948, B pa od 1948 do 1949. Avto je bil na voljo kot dvovratna limuzina, dvovratni kabrio in kot kombi s tovornim prostorom, B pa je prinesel še trivratno karavansko različico, imenovano Giardinetta.

Leta 1949 so predstavili Model C z drugačno karoserijo in podobo, motor pa je ostal isti kot pri B.

1952 so karavansko Giardinetto preimenovali v Belvedere, Model C pa je ostal v proizvodnji do 1955. Tega leta je Fiat predstavil Fiat 600 z zadnjim pogonom,  ki je bil hkrati tudi podlaga za novega 500, Nuova 500, ki je postal ena največjih avtomobilskih legend.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija