Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zgodovina   |   Na današnji dan
40 let Renaulta 5 Turbo
Na današnji dan pred štirimi desetletji je na ceste zapeljal prvi R5 Turbo.
Artur Švarc
14. maj 2020 | 15:00:00

Avto je Renault predstavil na avtosalonu v Bruslju januarja 1980, narejen je bil kot mnogi drugi podobne vrste za rally in za potrebe homologacije tudi za navadne smrtnike. V šestihletih so naredili 4987 primerkov obeh različic R5 Turbo.

V obdobju, ko je Lancia s Stratosom uničevala konkurencu, je podpredsednik Renaulta, Jean Terramorsi, prosil Bertonjevega Marca Deschampsa, da naredi novo športno različico Renault 5 Alpine. Poseben razširjen zadnji del je zrisal Bertonejev oblikovalec Marcello Gandini.

In tu je tudi glavna razlika. Renault 5 je imel motor spredaj, 5 Turbo pa je imel sredinsko nameščen 1397-kubični motor z Boschovim vbrizgom goriva in Garretovo turbino OHV. V standardni različici je motor premogel 118 kW (160 KM) pri 6000 vrtljajih in 221 Nm navora pri dokaj visokih 3250 vrtljajih.

Čeprav je uporabljal modificirano karoserijo Renaulta 5, je bila mehanika daleč od osnovne Petice. Z motorjem na sredi je bil pogon speljan na zadnja kolesa in v času, ko je prišel na ceste, je bil najbolj naviti serijski Francoz. Prvih 400 primerkov, ki so jih izdelali pri Alpine v Dieppu, je bilo narejenih po homologaciji Skupine 4 za mednarodne rallyje. Veliko delov kot je vzmetenje in platišča je šlo potem tudi v Alpine A310.

Po prvi seriji 400 primerkov za homologacijo je prišla na vrsto nova serija Turbo 2, bolj civilna različica z več standardnimi in težjimi deli, poslovili so se tudi Bertonejevi dirkaški sedeži in armaturka, zamenjali so jih standardni iz R5 Alpne. Turbo 2 je bil cenejši, performančno pa ni zaostajal veliko za prvo izdajo. Končna hitrost je bila 200 km/h, do stotice je pospešil za tiste čase norih 6,9 sekunde.

Dimenzijsko je bil avto takrat v rangu današnjega Twinga, v dolžino je meril 3,66 metra, širok je bil 1,75 metra, tehtal je 970 kilogramov.

Renault je z njim seveda šel po zmage na rallyje. R5 Turbo je dobil Rally Monte Carlo 1981 – prvi rally, na katerem je nastopil, 1982 in 1985 pa Korziko. Vse tri zmage je pripeljal Jean Ragnotti. Četrto zmago na Portugalskem rallyju je 1986 z R5 Turbo privozil domačin Joaquim Moutinho. Tovarna je za rallyje 1,4-litrski motor navijala vedno višje, najprej na 10 KM, ob prvi zmagi na Korziki je imel že 210 KM in ob drugi zmagi Ragnottija na tem otoku je Renault 5 Maxi Turbo premogel norih 350 KM.

Mali R5 Turbo bi dobil še več rallyjev, a ga je hitro zdelal prihod skupine B in zverin s štirikolesnim pogonom.

Če je naslednik Renaulta 5 prišel 1990 v obliki Clia, pa je njegovo dušo za kratko obdobje v drugi generaciji Clia prevzel slavni Clio V6.

Po umiku Renaulta z velikih rally prireditev so avtomobile za lokalna prvenstva prevzeli privatniki. In ko mu je čas potekel, je minilo le desetletje in nekaj malega, ko je postal legenda historičnih dogodkov, tudi pri nas.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Fero
Lahko bi povedal, da je bil tudi pri nas zelo uspešen dvojec z njim: https://www.slovenskenovice.si/sport/avtomoto/romantika-relija-saturnus
14.5.2020 16:40:47

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija