Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Poslovilna vožnja dveh Porschejevih dirkalnikov
Pred nekaj dnevi so Porschejevci, skupaj z Markom Webbrom in Marcom Liebom, izpeljali še zadnjo operacijo dveh dirkalnikov. Eden je svoj novi dom našel na naslovu Porschestraße 911, drugi pa na trgu Porscheplatz 1.
Uredništvo Porsche
28. oktober 2018 | 13:32:25

Mark Webber je sedel za volanom dirkalnika 919 Evo s sistemsko močjo 1160 KM (853 kW). Evo je tista ultimativna različica dirkalnika, s katero je Neel Jani aprila 2018 v Spa-Francorchampsu podrl kvalifikacijski rekord formule 1 in s katero je Timo Bernhard junija postavil absolutni rekord steze na Severni zanki Nürburgringa. Webber, devetkratni zmagovalec velike nagrade formule 1 in z dirkalnikom Porsche 919 Hybrid svetovni prvak vzdržljivostnega prvenstva leta 2015, je povedal: "Vožnja te zverine v okvirih cestnih predpisov je bila nora in razburljiva. To je tipično za Porsche, da si upa kaj tako odbitega, in predvsem, da to tudi izpelje. Veliko povezujem z dirkalnikom 919 in nastopi na svetovnem vzdržljivostnem prvenstvu FIA. Bilo mi je v čast, da sem 919 Evo pripeljal domov."

Marc Lieb (38) je vozil drugi dirkalnik Porsche 919 Hybrid v konfiguraciji za svetovno vzdržljivostno prvenstvo FIA (WEC). "Ta vožnja danes je bila za Porsche, za dirkalnik 919 in zame osebno zelo lep zaključek," je z veseljem povedal Lieb, skupni zmagovalec Le Mansa in svetovni prvak z dirkalnikom 919 v letu 2016, rojen v Stuttgartu. "Del te poti se od svojega doma v Ludwigsburgu do službe v Weissachu vozim vsak dan s Cayennom. Pri tem se bom odslej vedno spominjal na edinstveno perspektivo iz nizko ležečega položaja sedenja v dirkalniku 919."

Porschejeva zgodba nastanka dirkalnikov

Leta 2011 se je upravni odbor družbe Porsche odločil, da se s prototipom 1. razreda vrne na svetovno vzdržljivostno prvenstvo in v Le Mans. Povod za to je bil revolucionaren tehnični pravilnik, ki je od leta 2014 naprej zahteval hibridni pogon, hkrati pa puščal popolno svobodo pri njegovi realizaciji. Pravilnik je tako kar klical po relevantnih inovacijah – te pa so že od nekdaj privlačile podjetje Porsche. Že Ferry Porsche je menil, da so pritiski motošporta najboljši pospeševalci razvoja. Znamka je tako tesno povezana z mitom Le Mansa kot noben drug proizvajalec. Takrat zadnja skupna zmaga je nosila letnico 1998 in grozilo je, da bo kmalu zbledela v pozabo.

Na praznem listu papirja je nastal dirkalnik brez primere, s katerim je Porsche nastopil proti izkušenima znamkama Audi in Toyota. Leta 2011 v Weissachu ni obstajala niti ustrezna ekipa niti potrebna infrastruktura. Tehnični razvoj, gradnja, zaposlovanje osebja – vse je moralo potekati hkrati. Prihajalo je do neuspehov in dvomov, do dramatičnih dogodkov z brutalno nesrečo in prvo zmago, vse v okviru nekaj minut.

Dirkalnik Porsche 919 Hybrid, ki je nastal v težavnih razmerah, je postal rekordni zmagovalec. Po tretji zaporedni zmagi leta 2017 je Porsche zabeležil 19 skupnih zmag v Le Mansu ter po tri naslove svetovnega prvaka za voznika in proizvajalca. Z uspešnim lovom na rekorde v letu 2018 je dirkalnik 919 dokončno postal legenda. Že samo videoposnetek Tima Bernharda med vožnjo po Severni zanki je dosegel tri milijone ogledov.

Tehnična plat

Porsche 919 Hybrid je bil premikajoči se poskusni laboratorij za Porschejeve tehnologije prihodnosti. Med dirkami za svetovno prvenstvo je generiral okoli 900 KM (662 kW) sistemske moči, ki jo je razvil s pomočjo kompaktnega dvolitrskega turbobencinskega motorja V4 (skoraj 500 KM/368 kW) v kombinaciji z dvema različnima sistemoma za regeneracijo energije – zavorne energije s sprednje preme in energije izpušnih plinov. Medtem ko je motor z notranjim zgorevanjem poganjal zadnjo premo, je pri pospeševanju s polno močjo elektromotor deloval na sprednjo premo z več kot 400 KM (294 kW) moči. Električni tok, ki je nastal pri regeneraciji zavorne energije in energije izpušnih plinov, se je začasno shranil v tekočinsko hlajeno litijionsko baterijo. Predvsem 800-voltna napetost sistema je opravila pionirsko delo za izključno električne Porschejeve športne avtomobile, ki bodo na voljo od leta 2019 naprej.

Za različico Evo, ki je podirala rekorde, je strojna oprema pogonskega sklopa ostala nespremenjena, vendar so bile pri njej odpravljene omejitve iz pravilnika. Tako je dirkalnik 919 lahko pokazal, kaj je mogoče brez omejitve energije iz goriva in sistemov za regeneracijo energije. Samo s posodobitvami programske opreme – in z ohranitvijo običajnega goriva z 20-odstotnim deležem bioetanola – se je izkoristek moči povečal na 1160 KM (853 kW). Vse, kar ni bilo nujno potrebno za en sam hiter krog na dirkališču, je bilo izgrajeno. Tako je Evo shujšal za 39 kilogramov in tako tehtal 849 kilogramov. Aktivna aerodinamika, sistem za elektronsko zaviranje vsakega posameznega kolesa (brake-by-wire) ter zaradi ekstremnega pritisnega tlaka opravljene ojačitve podvozja in uporabljene posebne pnevmatike Michelin so prispevale svoj delež k odlični zmogljivosti.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija