Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Zanimivosti   |   Zgodbe ljudi
Slovenka, ki je pri razvoju Clia 5 igrala pomembno vlogo
Jelka Kurnik je že več kot 15 let zaposlena pri francoskem proizvajalcu, trenutno v vlogi produktnega vodje za Clia pete generacije, ki v slovenske prodajne salone pripelje jeseni. Spoznali smo jo med obiskom v novomeškem Revozu, kamor je na obisk prišla v času svojega dopusta, a to še ne pomeni, da z vodilnimi ni sestankovala.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
1. junij 2019 | 7:52:57

Pravzaprav je njena karierna zgodba precej zanimiva, saj jo je pot v avtomobilsko industrijo zanesla bolj kot ne po naključju. Študijski del je zaključila na tehnični fakulteti v Mariboru in kasneje doktorirala iz kemijskega inženirstva v Ljubljani. Kot sama v šali pove, je bila tisti čas njena edina ambicija postati redni profesor na fakulteti. Kot docentka je v vmesnem času obiskala ZDA, univerzo v Severni Karolini, z namenom, da si pridobi dodatne izkušnje na svojem področju. In prav v ameriškem okolju je spoznavala, da je vez med fakulteto in industrijo zelo bogata ter dinamična, kar je bilo odločujoče, da se v Slovenijo ne vrne in da onkraj Atlantika nadaljuje nadaljnje izobraževanje (MBA). V vmesnem času je tam spoznala še svojega sedanjega soproga, ki je Francoz, s katerim sta se kasneje preselila v Francijo, tam pa se je tako rekoč brez znanja francoskega jezika zaposlila v Renaultu. Želela je, da bi znotraj družbe ustvarjala na področju, kjer je imela največ znanja, a takrat to ni bilo mogoče. A vendar je bila vsaka naloga znotraj francoskega koncerna poseben izziv. 

Pridobila si je veliko znanja in izkušenj

V petnajstih letih službovanja je v Renaultu službovala v več različnih sektorjih. Izkušnje je nabirala pri vzpostavitvi proizvodnih procesov v tovarnah, se ukvarjala z znamko Nissan na Kitajskem, se vrnila nazaj v centralo in se nekoliko bolj posvetila neposredno proizvodom, kjer je na primer sodelovala pri izboru mehanskih komponent za Clia nove generacije (tudi pri izboru hibridne tehnike), trenutno pa nosi naziv produktni vodja za Clio 5. In kaj natančneje pomeni takšen naziv v avtomobilski industriji? Na kratko, biti vez med uporabniki in razvojno ekipo oziroma zastopnik interesa kupcev. V osnovi mora kot produktni vodja zelo dobro poznati obstoječi model, dogajanje na trgu in znati predvidevati, kaj se bo dogajalo z določenim produktom v prihodnosti. Pridobivanje določenih podatkov je vezano tudi na ostale službe znotraj Renaulta, ki njeni ekipi dostavljajo analize s področja marketinga, vrednosti produkta, ki jo nudi potrošniku, tu so tudi podatki razvojne ekipe, bistveno pa je sodelovanje s trgovskimi mrežami na največjih trgih, kjer kupci povedo, kaj si pravzaprav želijo v avtomobilu. Ko so podatki primerno obdelani je opravljena prva faza analitičnega dela. Tej sledi faza pogajanj, kjer se predlagane novosti skuša predstaviti skupini inženirjem in oblikovalcem, kar nikakor ni lahko delo, saj je potrebnega veliko usklajevanja med oddelki. Kurnikova priznava, da občasno prihaja do trenj, a na koncu se vsi zavedajo dejstva, da pomote pri končnem izdelku ne sme biti. Ko je ta najtežji del zaključen sledi še tretja faza, kjer že nastajajo prva prototipna vozila in s tem tudi končna preverjanja, da je v avtomobilu vse tisto kar so si želeli. Zanimivo je tudi to, da Kurnikova zdaj počasi že zbira prve vtise nekaterih uporabnikov za Clio 5, kar pomeni, da bo najkasneje jeseni začela s procesom prenove oziroma faze dve pri Cliu 5, ki se bo zgodil v roku dveh do treh let. Med pogovorom namigne tudi na dejstvo, da bo tej nalogi sicer postavila temelje, a da konca projekta skoraj zagotovo ne bo videla, kajti morda bo že čas za nove izzive znotraj koncerna.

Pretežno moški svet, a s tem nima težav

Avtomobilska industrija je že ves čas nekoliko bolj moška domena, a tudi predstavnice nežnejšega spola se v njem hitro znajdejo in morda pokažejo celo boljša znanja od moških. Kurnikova pove, da je sicer potrebovala čas za odgovor, ali imajo moški boljši ali profesionalen pogled na avtomobil kot ona sama oziroma ženske. Odgovor je bil jasen, da nikakor ne, saj tudi sama na primer upravlja z volanom, stopi na stopalko za plin in v avtomobilu počne vse to kar počne moški. Hkrati je mnenja, da ženske večkrat menjujejo delovna mesta, saj v tem vidi določeno prednost. Na tak način širijo obzorja, pridobivajo na znanju in izkušnjah, kar je pri napredovanjih znotraj takšnih koncernov izjemno pomembno dejstvo. Čeprav je njen delovnik precej daljših od osmih ur, njeno področje dela zajema tudi nekaj dela na terenu, kamor se sicer odpelje s službenim Meganom, obenem pa se zdaj pohvali, da je z novim Cliom pete generacije že prevozila nekaj tisoč kilometrov. Še bolj je navdušena nad dejstvom, da bo Clio, nekaj mesecev po začetku prodaje na večini evropskih trgov, dobil še nadgradnjo v obliki hibridnega pogona in sistema za polavtonomno vožnje, pri čemer je bila med glavnimi zagovorniki in si je želela, da bi to znamka ponujala že v začetku prodajnih aktivnosti.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija