Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Renault Track Day
Ko se na enem mestu zbere Renaultov RS gang
Edino pravo mesto za sproščanje adrenalina je trenutno obnovljeno dirkališče Gaj na Dolenjskem in prav to mesto so Renaultovci izbrali, da se na njem zberejo lastniki športnih Renaultov z oznako RS. Iz Slovenije in Hrvaške.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
15. oktober 2018 | 13:04:32

Daleč največja skupnost je brez dvoma tista, katere avtomobili nosijo oznako BMW ali njej sorodno črko M. Kljub temu ne gre prezreti niti konkurenčnih znamk, ki morda nimajo tako močnega vpliva večanje skupnosti, a zdi se, da bi se lahko ta scena, tudi ob podpori zastopnikov, počasi vendarle le začela nekoliko bolj konkretno prebujati. Tega so se na nek način zavedali tudi pri Renaultu, ki že ves čas krepijo športne vezi z oznako RS (Renault Sport), z udejstvovanjem v formuli 1, pred desetletji pa so bili nekaj časa tudi nesporni kralji rally tekmovanj. Ob prenovi Megana RS, ki je pred nekaj meseci na ceste zapeljal v novi generaciji, je pri Renaultu oživela ideja, da bi na enem mestu združili vse kar povezanega s športnim delom francoske znamke. 

Adrenalinska vožnja po našem edinem dirkališču

Dirkališče Gaj, v Cerkljah na Dolenjskem, je bil več kot primeren kraj, da bi povabljence (lastniki Meganov in Cliev RS) počastili z dogodkom, kjer bi bilo dovoljeno in nenazadnje vredno preskusiti, kako v resnici so zmogljivi Renaultovi cestni dirkalniki. Sobotno jutro ni obetalo. Okolica dirkališča je bila ovita v jutranjo meglo, a se kljub temu za ogrevanje na stezo najprej zapodi vrhunski dirkaški Megane Trophy RS, namenjen za krožne ali GHD dirke. Poleg navite tehnike 3,5-litrskega V6 motorja s 400 konji, 980-kilogramski dirkalnik navdušuje z natančno predstavo na asfaltu in fantastičnim zvokom, a je po nekaj krogih odločitev, da zapelje v bokse, premišljena, saj temperatura asfalta na nekaterih delih še ni primerna za optimalno vožnjo. Renaultova RS predstava se kmalu zatem nadaljuje s pomembnimi napotki organizatorjev, ki se tičejo poznavanja pravil in obnašanja na sami stezi, sicer se vse skupaj zelo hitro sprevrže v mini katastrofo. Da bi Renaultovci vsem udeležencem zagotovili dovoljšnjo mero iskanja pravilnih dirkaških linij in s tem posledično občutek, da si kot voznik na stezi hiter, so organizatorji v nove Megane RS na sovozniške sedeže posadili inštruktorje z izkušnjami. V mojem primeru je to bil možakar, ki dirkališče Gaj pozna kot svoj žep, z moštvom Lema Racing, pa je v preteklosti nabiral številne dirkaške kilometre. Vožnja po dirkališču kakopak ni samo sesti za volan in pritisniti stopalko za plim čim globlje, ampak potrebno je spoštovati nekaj osnovnih pravil. Eno najpomembnejših je pravilna nastavitev položaja sedeža, da ta ne bo predaleč, pravilna višina volana in držanje volana. 

V primeru novega Megana RS, ki ga poganja 1,8-litrski turbo bencinski motor z 280 konji, sva si bila z inštruktorjem enakega mnenja, da so fiksno postavljene lopatice za prestavljanje pri samodejnem menjalniku EDC, na napačnem mestu. Ko smo v prvem krogu dovolj ogreli Continentalove gume, je sledilo nekaj krogov bliskovite akcije, pri čemer pa ročno prestavljanje samodejnega menjalnika prinaša nekaj dodatnega dela, kajti pri vrtenju volana med vožnjo iz zavoja preprosto ni časa, da bi z roko spustili volan in iskali lopatico za prestavljanje navzgor. Morda bi bila boljša rešitev, da bi bila stikala na volanu, ali pa še boljše, izbira ročnega menjalnika. A če tej nerodnosti pogledam skozi prste, je Megane RS v novi podobi izjemno suveren na asfaltu in dober dokaz, da se da z njim odpeljati kar nekaj zelo hitrih krogov. Tokrat je bila vožnja z njim zgolj za uverturo za nekoliko daljši preskus, ki sledi čez nekaj mesecev. 

Lastniki RS-ov na stezo s svojimi avtomobili

Renaultovci so takšnim dogodkom preverili teren za morda bodoča srečanja, ki bodo še bolj okrepila vez med kupcem in prodajalcem. Namreč, na omenjenem dogodku so vsem lastnikom RS-ov omogočili vožnjo po dirkališču s svojim lastnim avtomobilom. Glede na odzivnost vseh udeležencev, se zdi, da takšen tip dirkaškega objekta (dirkališča), kar kliče po izgradnji še kakšnega dirkališča, ki bi bil bolj javnega značaja. Tak kot je legendarni nemški Zeleni pekel, ki obratuje tako rekoč vse dni v letu. Namreč, večina teh, ki so bili tam prisotni, bi z veseljem nekajkrat na mesec odšteli par evrskih desetakov za vstop na stezo. Želja po takšni dirkaški izkušnji je bila opazna tudi zaradi dejstva, ker so se mnogi na Renaultov Track Day primerno dirkaško oborožili. Čelada, rokavice, obutev in na nekaterih avtomobilih tudi kakšna tehnična nadgradnja motorja. Večinoma so prevladovali Megani RS (najbolj opazna sta bila primerka z oznako posebne Red Bull serije), vmes je bilo nekaj različnih letnikov Clia RS, paša za oči pa sta bili dve Petki turbo.

Za preskus tudi pokalni Twingo Cup

Da bi bila mera adrenalina dovolj polna, so Renaultovci omogočili tudi preskus dirkalnega Twinga, ki jih upravljajo pri Lema Racing. Vsekakor zabavna igrača, ki glede na ječanje trivaljnika in športni zvok iz izpušnega sistema obljublja zanimiv dirkaški preskus, a ta v primerjavi z Meganom RS ali dirkaškim Trophyjem V6, ni tako zelo hiter. Oskubljen vsega nepotrebnega, da bi bila njegova teža čim nižja (870 kilogramov), ima litrski bencinski motor le dobrih 78 konjev moči, v povezavi s petstopenjskim menjalnikom. Ne glede na skromne številke zmogljivosti, sem za volanom Twinga vendarle doživel pristne trenutke dirkaškega boja, ko je iskanje najbolj natančne linije, pravzaprav podlaga za dober čas kroga. Nekajkrat sem se znašel celo na robu zdrsa s steze, ko sem morda želel preveč ali pa so dirkaške gume že opravile svoje. 

Izbrani RS specialisti

Takšni dogodki so povečini namenjeni prepoznavnosti znamke. V tem primeru Renaulta in dirkaškega oddelka RS. Nikakor ne gre za direktno prodajo. Gre vendarle za drugačen dogodek, ki bo, upajmo, v prihodnje dobil tudi novo nadaljevanje s še bolj pestro vsebino. Morda s predstavo F1 dirkalnika. Pri Renaultovem Track Day dogodku gre za dobro zastavljeno promocijsko zgodbo osveščanja lastnikov in nenazadnje širše javnosti o novostih v njihovem športnem programu, zato bo tudi ta korak morda odločilen pri odločanju o nakupu športnega Megana ali Clia RS. Tako v Evropi kot v Sloveniji gre v tem primeru za butično prodajo in temu primerno je tudi omejeno število prodajnih mest. Že pred leti so temu primerno izbrali le nekaj prodajno-servisnih mest, jih preimenovali v RS specialiste ter jih primerno izobrazili.  

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 2017 Avtomanija