Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Kako sponzorstva vplivajo na prodajo avtomobilov
Konec oktobra se je v prestolnici odvijal tradicionalno ljubljanski Volkswagen maraton, ki je na ulice privabil več kot 26 tisoč tekačev in številno množico gledalcev. V tem trenutku s pomočjo te znamke poteka natečaj za narodno-zabavne glasbene skupine, že celo desetletje pa ti tesno sodelujejo tudi z našo najuspešnejšo rokersko zasedbo Siddharta.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
18. december 2018 | 14:43:21

To je samo nekaj najaktualnejših primerov, kjer avtomobilske znamke, kot je Volkswagen, vidijo potencialno priložnost za posredno nagovarjanje kupcev, hkrati pa so to primeri dobre prakse, kako spodbujati organizacijo dogodkov ali zgodb, ki zajamejo široko nabor ljudi. Pravzaprav je vsaka aktivnost povezana z roko v roki, kjer sta obe strani zmagovalci. Tako sponzor kot organizator. 

Je mogoče meriti učinek sponzorstva?

Sponzorstvo kot takšno je idealen način, kako znamko, ki jo zastopaš, v javnosti narediš še bolj prepoznavno. To je glavni cilj. Seveda, pri tem ne gre toliko za neposredno prodajo avtomobilov, saj si ljudje tisti trenutek tega ne želijo, gre bolj za ustvarjanje globlje ideje oziroma kreativnosti, da v projekt vključiš dovolj zanimivo zgodbo, ki ostane ljudem v zavesti. Seveda, kako uspešen si pri sponzoriranju določene prireditve in kako se je povečal ugled znamke, je tako rekoč težko izmeriti, gre bolj za instinkt. Kot pravi Marko Škriba, ki pri podjetju Porsche Slovenija vodi znamko Volkswagen, je to lahko nekakšna dobra podlaga za prihodnost, saj ko pride trenutek nakupa avtomobila, morda najprej obiščeš prodajni salon tiste znamke, ki se nam je nekdaj nekoč zasidrala v mislih. S sponzorstvom lahko vsak dogodek uvrščamo tudi v nekakšno družbeno odgovorno delo, saj na tak način podjetje, ki promovira svoje izdelke ali storitve, nenazadnje omogoča izvedbo prireditve, ki je lahko finančno zelo obsežna. Kako veliki so vložki, je odvisno od prepoznavnosti in zahtevnosti izvedbe prireditve, čeprav natančnih številk nihče noče razkrivati. Za razliko od klasičnega oglaševanja v medijih, je učinek sponzorstva, ki je lahko tudi finančno velik, a kot že omenjeno, je ta zelo težko merljiv. Morda bi to bilo mogoče s poglobljenimi analizami, čeprav nihče od sponzorjev tega ne počne. 

Uvertura v električno mobilnost

Zadnja leta je tekaški šport postal zelo priljubljen in kot tak je lahko povezan z mobilnostjo, ki jo na drugi strani predstavlja Volkswagen. Po aferi Dieselgate, ki je bila za znamko Volkswagen zelo poučna, so se usmerili v alternativne pogone. Zato so letošnjo tekaško prireditev izkoristili za dodatno promocijo električne mobilnosti, ki je pri VW-ju tako rekoč pred vrati. Čeprav imajo v ponudbi električnega Golfa in Upa, se prihodnje leto obeta pravi električni preporod, ko na ceste pošiljajo prve primerke nove električne družine ID. A ne glede na to Marko Škriba dodaja, da je električna mobilnost dejstvo, a to še ne pomeni, da bo vsak avto v prihodnje gnan na elektriko. Slednje je samo del celotne zgodbe, pri čemer opozarja, da bo klasični avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem zagotovo obstal, a se bo po drugi strani širil delež alternativnih pogonov (plin in vodikove gorivne celice).

 

Zgodba za dober namen 

In ker je električna mobilnost trenutno največja novost, so se ravno za projekt ljubljanskega maratona povezali z inženirji iz Inštituta Jožef Štefan ter v dobrih dveh mesecih razvili prav posebno tekaško e-stezo. Te so kasneje postavili na tri ralične lokacije in spodbujali mimoidoče, da se na njej preskusijo. Kasneje so s pomočjo izračunov prišli do podatka, da so vsi uporabniki pridelali toliko energije, da bi njihov električni e-Golf lahko prevozil več kot 50 tisoč kilometrov. Da ne bo ostalo zgolj pri sponzorstvu dogodka, je bilo že prej odločeno, da e-Golfa za nekaj časa namenijo v brezplačno uporabo društvu Rdeči noski, ki skrbijo za nasmehe naših najmlajših bolnikov. 

»Seveda, obstaja vrsta družbeno odgovornih dejavnosti in mi se zagotovo vidimo kot podjetje, ki želi pustiti pečat na različnih področjih. Obstaja veliko prepoznavnih dogodkov, kot je na primer ljubljanski maraton, imamo pa celo vrsto manjših projektov, ki javnosti niti niso znani,« pove Marko Škriba, direktor znamke Volkswagen pri Porsche Slovenija. 

Na primer, manj znano je, da že kar nekaj let skrbijo tudi za del voznega parka pri Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Soča.

Podpirajo mlade pri ustvarjanju svojih idej

Volkswagen kot znamka tako pri nas kot tudi drugje po Evropi nastopa tudi na glasbenem področju. Pred nekaj leti so moči združili z britanskim pevcem Robbijem Williamsom, ko so njegove koncertne aktivnosti podprli z vozili iz programa gospodarskih vozil, pri nas pa je najbolj odmevno sodelovanje z zasedbo Siddharta. Slednje na več načinov podpirajo že celo desetletje in so njihov ponosni partner tudi na večini njihovih največjih koncertih. Že več kot leto dni s Crafterjem (Rockwagen) podpirajo številne uveljavljene glasbenike in jim na tak način olajšujejo logistiko prevoza opreme in članov na koncerte. Delček tega smo lani spoznali tudi mi, ko smo z novim Crafterjem spremljali glasbeno zasedbo Hamo & Tribute 2 Love. Pred več kot letom so izpeljali zanimiv projekt natečaja, kjer so izbirali najboljšo mlado rokovsko skupino, da s pomočjo njih posneli ploščo in prvi video spot. Ker se je projekt dobro prijel, so zgodbo ponovili. S projektom Volkswagen »špila« stopajo na področje narodno –zabavne glasbe, kjer zanimanje za tovrstno glasbo v zadnjih letih spet narašča. Tudi med mladimi. Tudi na tak način posledično vplivajo na mlajšo populacijo, ki so ali še bodo nekoč vozniki.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
Čeprav sponzorstvo dolgoročno vpliva na boljšo prodajo, vem, da pri meni ni imelo prav nobenega vpliva, da sem letos kupil VW. Tudi ne čutim prav nobene povezave s to znamko. Še zmeraj sem simpatizer..., saj veste.
18.12.2018 15:54:48
rovokopac
Sponzorstvo nima namena, da vpliva na tebe. S tem bolj lovijo aberveznike in omahljivce. Moraš biti res malo mim, da greš samohod kupit na osnovi nekega napisa na nekem pajacu.
18.12.2018 23:06:44
alfafil
Nisi še slišal za subliminalna sporočila? Vsepovsod so in njihov namen je, da jih zavestno ne opaziš.
19.12.2018 9:14:50

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija