Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Ekologija
Križarka za 21 milijonov Passatov
Zgodba o umazanih dizlih se morda zdi zanimiva, dokler ozko gledamo le na promet, a s samo ekologijo to nima prav nikakršne zveze.
Artur Švarc
28. januar 2019 | 16:12:08

Ko pogledamo širšo sliko, so avtomobili, sploh pa dizli, povsem nepomemben faktor pri onesnaževanju planeta. Tako ena povprečna ladja za križarjenje naredi dnevno toliko izpustov kot 21,45 milijona VW Passatov. Za primerjavo, v Nemčiji je 45,9 milijona avtomobilov.

Zdaj pa si predstavljajmo križarko, ki je privezana ob pomol v mestu in se napaja z lastno elektriko, ki jo generirajo dizelske turbine. Ena novejših ladij, Harmony of the Seas, dnevno ustvari 450 kilogramov prašnih delcev in pri tem pokuri 150 ton mazuta na dan. Vrednost je enakovredna 21,45 milijonov Passatov (2.0 TDI 190 KM).

Še malce primerjav? Audi Q5 2.0 Quattro dnevno izpusti 11,5 mg na osebo na dan, Harmony of the Seas pa 5146 mg na osebo na dan. Tudi v slučaju dušikovih oksidov so križarke daleč spredaj. ARD je v študiji pokazal, da ladja izpusti 26 tisoč delcev na kubični centimeter zraka, kar je več kot najbolj obremenjeno cestno križišče. In ob vsem tem je treba vedeti, da je Harmony of the Seas opremljena s posebnimi filtri, ki zmanjšujejo emisije in žveplove okside.

Na svetu je tudi kakih 300 super kontejnerskih ladij. Samo 20 od njih naredi več emisij na dan kot vsi avtomobili na planetu. Ekologija!

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Dynisco
Zanimivo branje tole. Sem mislil, da so komercialna letala tavečji svinjakarji. Tele luštne ladjice mi sploh niso delovale nekaj umazano.
28.1.2019 16:31:06
aichi
Tale parkirana v Kielu nardi več svinjarije ko vsi avti v mestu, uni pa kao prepoved dizlov
28.1.2019 16:45:26
Dynisco
Tale prepoved dizlov mi je na začetku delovala kot neko nabijanje parih pametnjakovičev, ki po bifejih in forumih najdejo somišljenike in jim je od boga dana pamet, kako v parih potezah rešiti planet. OK, takih se za vsako kozlarijo najde. Kako pa jim rata potem to traparijo spraviti skozi sodišče, mi pa ne gre v glavo nikakor.
28.1.2019 17:03:19
rovokopac
A ti čolnički tudi kurijo bolj usrano nafto kot to počnejo tankerji?
28.1.2019 17:25:56
rovokopac
Če vzamemo, da vsi avtočki v Nemčiji niso stalno v pogonu, bi lahko rekli, da ta čolniček lahko pokuri tudi toliko kot celotni nemški vozni park.
28.1.2019 17:29:19
aichi
@Dynisco, saj če spremljaš, v nemčiji so napovedane prve ovadbe zoper te znanstvenike, predvsem ta Umvelt Schutz Hilfe...
28.1.2019 17:58:44
Dynisco
Ne, ne spremljam. Upam pa, da tole tvoje drži in da jih zjebejo do amena, ker to je pa čista svinjarija, kar so zakuhali. Prodaja dizlov je padla za koliko? ...za pol ali tam nekje?! Tudi sam sem nekje marca kupil nov avto in čeprav mi je bil dizel vedno nekako bolj fajn, sem šel vzeti bencinarja. Zakaj? Kaj pa, če bom šel kaj po Nemčiji, je bilo prvo, kar mi je šlo po glavi? Če pa je šla prepoved dizlov skozi tam gor, ne bo prav dolgo, ko bodo to skopirali tudi pri nas. In pol bom kaj, če ne smem z njim v večja mesta?? Ma bolano do kraja!!!
28.1.2019 18:23:49
aichi
Za večja mesta, natančneje so 4, je bla prepoved samo za Euro4, Euro6 ne, ampak zdaj je nasledn problem, zrak ni bil nič čistejši in študije so pokazale, da gre za neko psevdo znanost, ki so jo neke agencije trosle,s podporo EU in DE sredstev... Če se 100 pulmologov oglasi v Nemčiji in reče, da ni nobene osnove za pljučne bolezni, sploh ker je cigareta 200x bolj usrana, pa tud noben kadilc ne pade dol mrtev, ko jo pokadi, potem veš, da neki ne štima.
28.1.2019 18:32:57
rovokopac
Najboljše službe so v "neodvisnih" agencijah, ki so slučajno financirane s strani države. Potem pa lahko kvasijo kar se jim zazdi.
28.1.2019 18:58:49
Dynisco
Pa se ti ne zdi tole malo šalabajzarsko vse skupaj. Zastopim, da se najdejo samooklicani reševalci družbenega zdravja, ki z raznimi dejavnostmi prepričujejo in preprečujejo po nihovem prepričanju smrtonosno početje ene sorte vozil v mestu. Mi pa potem razloži, če znaš, kako gre lahko taka reč na sodišču skozi. Ta pa ne delujejo po prepričanjih interesnih skupin ampak jim je potrebno predložiti nekaj trdnejšega, oprijemljivejšega in s strani stroke utemeljenega, da izdajo sodbo v škodo eni sorti motorjev. Tudi ne vidim smisla za ovadbe proti tem raznim kvazi znanstvenikom, saj niso oni izdali prepovedi. Sodišče jo je. Ker pa sodišča ne moreš tožiti, lahko tožiš državo. Se pravi, tudi če rata, bo šla odškodnina iz državnega peharja.
28.1.2019 19:04:23
aichi
Nemci znajo bit silno zabit narod, če si kdaj bil pozorn...vse v iskanju neke višje nirvane.
28.1.2019 19:09:08
Dynisco
Ja, očitno. Z Nemci sicer poslovno sodelujem skorajda na dnevni ravni. Je pa res, da tako med resnimi pogovori, kot tudi med večerjami z nažiranjem in nalivanjem ne zaplavamo v debate take sorte. Po tem osebnem občutku sem jih imel vedno za hudo fejst narod in bi jih dal kar vsakemu "slovencu" malo za zgled. Kot kaže, imajo pa tudi oni nemalo problemov s folkom, ki veliko ve in pa bolj malo zna, če zaključim tole malo v hecu...
28.1.2019 19:25:53
matt0
Nemčija ni glih nek harem, ki si ga slovenci in južneje tako radi predstavljamo. Glede članka pa. Ne bom preverjal številk, koliko je to res, ker verjamem, da je bolj resnično kot ne. Tudi nekaj časa to že bentim, pa vedno dobim nazaj svoje Tudi če bi bila EV na dolgi rok čistejša vozila (pa seveda iz mnogih razlogov niso), smo še vedno pri tej, osnovni problematiki. Okoljevarstvo je nedvomno problem. Koliko lahko naredimo s prepovedjo dizlov in nakupom hudih hibridev in brivnikov? Ku*c kej. Industrija na tleh, v zraku in v vodi je alfa in omega težav. Električna vozila pa za hobi.. Namesto recimo old timerja, če je komu všeč, nimam kaj proti.
28.1.2019 20:08:53
aichi
Pa računaj na to, danes je 80% svetovne elektrike iz fosilnih goriv (premog, plin, nafta), do 2030 bo zaradi potreb ta cifra 84 %, pa laufa na svetu 450 jedrskih reaktorjev
28.1.2019 22:01:03
shark911
"...dnevno ustvari 450 kilogramov prašnih delcev in pri tem pokuri 150 ton mazuta na dan. Vrednost je enakovredna 21,45 milijonov Passatov (2.0 TDI 190 KM)." Aichi,a mi razložiš,kako in na kakšen način si prišel do te ogromne cifre 21,45 milijonov Passatov?
28.1.2019 22:20:32
aichi
Švabi izračunali, verjetno iz emisij enga 2.0 TDI, bom dopisal.
28.1.2019 23:16:41
shark911
Ta cifra je nesmiselna! Res me zanima,kako so računali,da so prišli do cifre 21,45 milijona Passatov..? Že če samo razdelimo 150 ton goriva med toliko avtomobilov,bi to pomenilo,da vsak avto "dobi" samo cca. 0,007 litra goriva...in s to količino en Passat prevozi dobrih 100 metrov,v realnosti pa taki avtomobili delajo vsaj 50 km dnevno! Ne štekam kaj so hoteli s tem izračunom dokazat...?
28.1.2019 23:36:05
klemens
Saj so zapisali, ladja kuri mazut in ima zaradi goriva toliko več izpustov prašnih delcev. Če se to preračuna na izpust passata na dizelsko gorivo, pride preračun na toliko milijonov vozil. Ne smete gledati porabe, ampak izpuste. Iz Wikipedije: Iz Rusije izvirajoči izraz »mazut« se v ožjem smislu nanaša na težko komercialno dizelsko olje slabe kvalitete, skoraj brez odstranjenih primesi.
29.1.2019 8:12:00
shark911
Klemens,to mi je razumljivo...še vedno pa ni nobenega konkretnega izračuna,pri koliko kilometrih naj bi 21 milijonov Passatov naredilo enak izpust kot ena ladja? Če ne navedeš konkretnih izračunov,je vse skupaj nesmiselno...kot bi jaz napisal: lahko pojem 10 kil krompirja...nebi pa napisal,ali to mislim na mesec,na teden,na leto...v glavnem kar neke cifre brez bistvenega podatka,enako kot pri tistih Passatih zgoraj...
29.1.2019 14:44:37
klemens
shark911, jp še ena dimenzija manjka. Če se da komu računat, passat 2.0 tdi aut (moj) ima izpust trdih delcev 0,00004g/km.
29.1.2019 16:02:41
klemens
shark911, pa tukaj ne gre za to, koliko bi pojedel krompirja, ampak koliko bi ga izpustil
29.1.2019 16:03:52
klemens
OK, sem si vzel čas. Passat da izpusti en gram trdih delcev mora narediti 25.000km. Če gremo v ekstremne številke pomeni to, da ladja izpusti na dan toliko trdnih delcev kot passat po 11.250.000.000 km. Enajst milijard 250 milijonih kilometrov. Zdaj pa da to spravimo v normalne številke. Recimo da voznik passata naredi 50 km na dan. Potem to pride 225.000.000 passatov, če pa naredi v povprečju 100km na dan, potem je to 115 milijonov passatov. Meni se te cifre zdijo nore. Ne vem pa, od kje je v članku izračun, da passat dnevno naredi preko 500km, oziroma natančno 524,5 km. Če odštejemo vikende in dopuste, bi tak šofer letno naredil cca 95.000km.
29.1.2019 19:48:09
KOMPRESOR
klemens, to pa res ni tak dosti, veš koliko avtomobilov v Nemčiji dela letno 150.000km na leto boljše da ne veš. In ravno največ teh vozil pride k nam z magičnimi kilometri. Za info naša redna stranka dela med 180 in 200.000km na leto hmm kaj pa to?
29.1.2019 22:02:12
klemens
Jaz jih delam 80-100.000 letno. Pri meni je avto po treh letih za stran. Je pa res, da večina mojih prijateljev dela 25-30.000km letno.
30.1.2019 14:51:34
se-ma
Lep članek, pisan na kožo ljubiteljem ljudskih dizlov kateri so še hudo prizadeti od afere dieselgate. Ker tako si lahko potolažijo dušo, »no vidite nismo mi največji grešniki«. Kaj pa če naredimo malo drugače in sliko lepe luksuzne potovalne križarke zamenjamo z sliko ladje za prevoz nafte, tankerjem, teh po svetovnih morjih pluje zelo veliko. Ker druge poti ni, na tak način k nam in v ostalo Evropo dovažajo surovo nafto. Torej bo treba k minimalnim izpustom teh dizlov prišteti tudi izpuste katere proizvede ta tanker. Pa je surovo nafto šele pripeljal nekaj tisoč km. do recimo Kopra. Nakar je vso to surovo nafto potrebno predelati v uporabno gorivo, a je že kdo poskušal izračunati koliko energije se porabi za ta proces, tudi električne, mogoče ravno tiste proizvedene v TEŠ 6. No in ko je gorivo narejeno ga z cisternami katero vleče 500 konjski kamion prepeljejo na črpalke, Tudi smog ki ga za seboj pusti kamion bo treba prišteti k izpušnim plinom novega VW Passata 2.0 TDI 190KM. Pa to sploh še ni vse, kje so energija in onesnaženje ob črpanju, pa bog ne daj nesreča tankerja ali razlitje kakršno je bilo pred skoraj desetletjem v Mehiškem zalivu. Vse to je potrebno vračunati v izpuste dizlov in tudi bencinarjev. Kar na enkrat uporaba fosilnih goriv dobi čisto drugo sliko. Pa sploh nisem kak zagrenjen ekolog, ravno nasprotno odkar se zavedam mi bencin diši, hudo diši, sploh če premore več oktanov kot je normalno. A počasi bo treba dojeti, da tako ne gre več naprej.
7.2.2019 6:03:30
aichi
ja, zamenjat TE z jedrskimi, pa je... ne pozabi, da gre večina nafte po naftovodih in se jo v glavnem kuri za elektrikO!!!!!
7.2.2019 9:46:36

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija