Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Matjaž Korman o Audijevi viziji
Kako pri Audiju gledajo na prihodnost
Slovenec Matjaž Korman, ki pri Audiju skrbi za razvoj novih avtomobilov, nam je razkril nekaj strateških odločitev, ki bodo zaznamovale prihodnost nemškega proizvajalca prestižnih vozil. V naslednjih letih bodo vse svoje znanje usmerjali v elektrifikacijo, vozniške užitke in modernizacijo digitalnega delovnega okolja.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
24. april 2019 | 11:12:09

Brez elektrike si proizvajalci danes ne znajo predstavljati prihodnosti in temu primerno elektrifikaciji vseh vozil sledijo tudi pri Audiju. V naslednjih letih bo dogajanje pri njih precej pestro, saj na trg pošiljajo vsaj štiri popolnoma električna vozila, od leta 2025 dalje pa si obetajo veliko serijsko proizvodnjo električnih modelov. Zdaj so začeli pri največjih, končali bodo pri najmanjših modelih. Zagotovo bo med temi tudi električni A4, A5 in A3. Obenem Korman zelo jasno poudari, da ere klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem nikakor ne bo konec, še najmanj tri desetletja, a bodo ti primorani dobiti pomoč elektrifikacije, sicer nikakor ne bodo dosegali zahtevnih evropskih standardov.

Prihaja ena najlepših Audijevih stvaritev zadnjega obdobja

Pri Audiju zdaj zelo odkrito priznavajo, da so bili prvi električni avtomobili, med drugim tudi športnik R8 e-tron, bolj ali manj poligon za učenje in nabiranje izkušenj. Z rojstvom e-trona, ki so ga začeli intenzivno razvijati že pred petimi leti, so se stvari okrog električnega pogona postavile na svoje mesto in zdaj so več kot pripravljeni na povsem novo odisejado. Še letos predstavijo novega električarja z oznako e-tron Sportback, v Ženevi so pred dobrim mesecem prvič javnosti pokazali študijo Q4 e-tron, a prava zvezda v končni obliki prihaja prihodnje leto. Gre enega najbolj drzno oblikovanih modelov e-tron GT (osnova Porsche Taycan), ki smo ga v študijski obliki že spoznali pred nekaj meseci, slovenski razvojnik pa ga je tudi že preskusil med testiranji na Finskem. K temu velja dodati še en kompakten model in češnjo na vrhu torte. Električnega športnika PB18 s tremi elektromotorji z okrog 400 kilovati moči (dva zadaj, eden spredaj) ter s sredinsko nameščeno vozniško pozicijo. Ta bo namenjen izključno vožnji po dirkaški stezi. V Audijevem razvojnem oddelku sta že sestavljena dva primerka, ki zdaj čakata na razvojno »mučenje« tovarniških testnih voznikov, a naj bi bil nared za premiero že v začetku 2020.

Digitalizacija, avtomatizacija in super hitro polnjenje vozil

Ker se zavedajo dejstva, da avtomobili niso več samo statusni simbol, pač pa prevozno sredstvo, ki bo skrbelo tudi za zabavo in prenos najrazličnejših informacij, se v zadnjih letih precej ukvarjajo z multimedijskimi sistemi. Zato potrebujejo novo električno arhitekturo vozila, ki bo podlaga za brezhibno delovanje številnih procesov. Če je danes v običajnih vozilih okrog 165 računalnikov, jih bo v prihodnosti samo pet. Razvoj te nove arhitekture je namenjen vsem tistim vozilom, ki bodo na trg prišla od leta 2025. To hkrati velja tudi za vozila s klasičnimi motorji na notranje izgorevanje. Tu Korman izpostavlja dejstvo, da bi vse funkcije, ki jih uporabniki uporabljajo (pametni telefoni, Alexa, Apple TV ipd), združili v enoten sistem. Zelo intenzivno delo poteka tudi na področju samostojne vožnje, saj si v doglednem času želijo razviti vozilo s stopnjo samostojne vožnje 5, kar pomeni, da avtomobil nima vgrajenega volana. Nedavno so v Šanghaju predstavili model študijo AI:ME, ki ima četrto stopnjo samostojne vožnje. Istočasno zelo intenzivno razvijajo tudi številne nove asistenčne sisteme. Največji izziv pri električnih avtomobilih je hitrejše polnjenje. Želja njihovih uporabnikov je, da ta postopek ne bi trajal 30 ali več minut, pač pa bi bil primerljiv s polnjenjem posode za gorivo pri klasičnemu vozilu. Matjaž Korman pravi, da v njihovih laboratorijih že preskušajo polnjenje baterij s 150 kilovatno polnilno postajo, njihova želja pa je, da bi uporabnikom ponudili polnjenje z močjo 350 kilovatov, zato bodo v kratkem prešli na 800-voltne sisteme, a največja težava je, kako to energijo pripeljati do polnilne postaje.

Kompleksnost razvoja električnega vozila

Električno vozilo se v razvoju ne bistveno razlikuje od avtomobila s klasičnim pogonom na gorivo. Veliko sestavnih delov je pravzaprav istih, največji izziv je bil obvladati proizvodnjo in razvoj baterij, ki jih v končno obliko sestavijo sami, medtem ko baterijske celice še vedno kupujejo pri zunanjih partnerjih. In ravno v teh dneh je slišati, da zaradi njihovega partnerja LG, ki skuša zviševati ceno svojih izdelkov, upočasnjujejo proizvodnjo e-trona v belgijskem Gentu. Pred časom nam je Korman povedal, da razvoj modela A8 stane okrog milijardo evrov. Podobno je stal tudi razvoj e-trona, čeprav v to niso všteti različni moduli, kot je na primer razvoj baterije, ki se šteje posebej, saj bo ta baterija uporabljena v treh ali štirih modelih. Električni avtomobili so danes še precej dragi in kljub temu tovarne z njimi ne ustvarjajo dobička. Zares veliki investicijski stroški v električna vozila se bodo začela vračati, ko bo proizvodnja teh dosegla tretjino celotnega volumna. Torej, če danes izdelajo okrog 2 milijona vozil bi ta meja bila pri okrog 600 tisoč avtomobilih letno. Pot do tam je še zelo dolga. Hkrati velja omeniti tudi podatek, da pri razvoju nobenega Audijevega elektrognanega modela ne sodeluje hrvaški vizionar Mate Rimac, čigar njegovo podjetje je v deset odstotni lasti znamke Porsche. Seveda, pa Korman ne izključuje možnosti Rimacovega sodelovanja v prihodnosti.

Motorjem z notranjim izgorevanjem se dela krivica

Čeprav je naš slovenski strokovnjak osredotočen na razvoj električnih vozil, je sam pri sebi prepričan, da bodo bencinski in dizelski motorji živeli še dolgo obdobje in jih ne gre kar tako odpisati. Seveda, se največja težava kaže pri količini sajastih delcev, ki so posledica neposrednega vbrizga goriva. Temu sta podvržena tako bencinski kot dizelski motor, zato te razvojniki vedno bolj povezujejo z elektrifikacijo, da bi dosegali zahtevne emisijske standarde. Korman, ki tudi sam že skoraj desetletje službeno vozi dizelsko gnan Audijev model, napoveduje najverjetnejši konec osemvaljnih motorjev, predvsem zaradi dejstva, ker bodo v Nemčiji v prihodnjih letih omejili hitrost vožnje na avtocestah in temu posledično ne bo več potrebe po tako zmogljivih motorjih. A prepričan je, da bo v ponudbi njegovega delodajalca ostal V6 motor.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
"V naslednjih letih bodo vse svoje znanje usmerjali v elektrifikacijo, vozniške užitke in modernizacijo digitalnega delovnega okolja." "Zelo intenzivno delo poteka tudi na področju samostojne vožnje, saj si v doglednem času želijo razviti vozilo s stopnjo samostojne vožnje 5, kar pomeni, da avtomobil nima vgrajenega volana." Kako to gre skupaj, dragi Audi? Od tistega trenutka, ko bo Audi brez volana, ne bo več zanimanja zanj. Kaj vama ni jasno=? Briga me potem, kaj me vozi, kako je videt, koliko je močan...
24.4.2019 11:28:23
7even77
Že prav vsiljevanje te avtonimzirane vožnje je prav zares nadležno! Očitno smo že dalj časa na razpotju - kaj sploh še ponuditi in vgraditi v avtomobil? Meni je prav, da obstajajo asisitence - poudarjam, zgolj asistence -, ki v marsičem danes pripomorejo k marsičemu pozitivnemu, ne pa, da sem - morebitna celo - asistenca nekemu bodočemu samovozečemu samohodu na koncu prav jaz!! Dajte, umirite malce tale "razvoj", ki je že prav samemu sebi namen (in morda še medsebojni tekmovalnosti...).
24.4.2019 11:42:49
alfafil
Se strinjam.
24.4.2019 12:35:16
kramoch
Že ime Oudi in "užitek v vožnji" pomenita contradictio in adiecto.
24.4.2019 17:10:29

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija