Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Intervju: Flavio Manzoni
Vsak Ferrari je umetnina
Ferrari Styling Centre je precej spremenil ustroj delovanja znamke s poskočnim konjičkom v grub. Pogovarjali smo se s prvim možem oblikovalskega centra, Flaviom Manzonijem.
Marko Hanželič
14. maj 2019 | 8:01:03

Zakaj ste pri Ferrariju pred slabim desetletjem ustanovili Ferrari Styling Centre, ki skrbi za obike vseh novodobnih Ferrarijev, tako zelo vitalnega pomena za prihodnost znamke? Zakaj ste prekinili stalna sodelovanja z zunanjimi partnerji, kot je Pininfarina?

Ustanovitev oblikovalskega centra je posledica strateške odločitve po optimizaciji procesov dela, razvoja in izmenjave znanj med oblikovalci in razvojnimi inženirji znotraj same družbe na eni lokaciji. Sama stavba, v katero je umeščen oblikovalski center, je vzorčen primer moderne arhitekture in stoji v osrčju Ferrarijeve tovarne, v njej pa ustvarjajo oblikovalci v sodelovanju s strokovnjaki za izbiro barv ter strokovnjaki za izbiro ustreznih materialov.

V stavbi je prostor tudi za ljudi, ki se ukvarjajo s personalizacijo posameznih avtomobilov, del pa je namenjen tudi gostom, ki z vsega sveta v Maranello prihajajo z željami po lastni noti, ki bo krasila njihovega bodočega poskočnega konjička.

Za Ferrari je takšna preobrazba najverjetneje izjemnega pomena. Nam lahko razložite, zakaj je sinergija tako zelo pomembna?

Če proces oblikovanja poteka na istem mestu kot razvoj samega avtomobila, je precej bolj enostavno in bistveno hitreje mogoče najti ustrezne rešitve za uskladitev zmožnosti in želja oblikovalskega in inženirskega dela. Gre za vsakodnevni dialog, pravo sinergijo, ki omogoča nenehno izmenjavo informacij, kar omogoča hitrejši razvoj in več inovativnih rešitev.

Včasih prav oblikovalci rešiijo težavo, s katero se ubadajo razvojniki, velikokrat je tudi obratno. Kot primer vam lahko navedem namestitev dodatnih aerodinamičnih krilc na nosu modela FXX-K, ki omogočajo boljšo smerno stabilnost in skrbijo za optimalen pretok zraka do hladilnika polnilnega zraka ali pa zasnovo zadka pri modelu Portofino, ki skriva trdo snemljivo streho.

Zdi se, da se morajo oblikovalci pri Ferrariju predvsem zelo kreativno lotiti zahtev, ki jih zastavijo inženirji. Ali vse skupaj kdaj poteka tudi v nasprotni smeri? Je kdaj "močna oblika" prisilila inženirje v iskanje novih rešitev?

Kot sem že omenil, smov Ferrari Designu v številnih primerih že pokazali, da tudi iz oblikovne ideje lahko na koncu lahko nastane nova tehnična rešitev. Verjamem, da je najpomembnejši dejavnik te sinergije prav komunikacija na dnevni ravni, kar omogoča, da sistem deluje v smislu nenehnega napredka. Pri Ferrariju navsezadnje naši avtomobili nenehno dokazujejo to tezo. In še nekaj je - pri Ferrariju boste zaman iskali lažne reže za vhod zraka ali spojlerje, ki ne služijo svojemu namenu. Vsak naš avtomobil je zgrajen po filozofiji, ki v enaki meri ceni lepoto in funkcionalnost, obliko in tehnologijo in pri kateri je pomemben vsak detajl.

Na kaj ste pri svojem delu pri Ferrariju doslej najbolj ponosni? Je morda to kakšna nagrada, recimo Compasso d'Oro, ki ste je dobili za model F12berlinetta ali kaj bolj intimnega?

Nagrade za oblikovanje, kot so Red Dot, Compasso d'Oro ali Good Design  so vsekakor pomemben pokazatelj, da naše oblikovanje gre v pravo smer. Vsekakor sem ponosen na te nagrade, še bolj pa na naš tim oblikovalcev in modelarjev. Pa vendar se mi v tem kontekstu zdi še bolj pomembno dejstvo, da pri svojem delu uživamo in da si letvico dosežkov postavljamo vedno višje. Tudi zato je potem zadovoljstvo ob nagradah toliko slajše. V enem zadnji srečanj s Sergiom Marchionnejem mi je dejal: "Ferrari premika meje mogočega." Mislim, da ta stavek odlično povzema vse tisto, za kar si prizadevamo v Maranellu.

V avtomobilskem oblikovanju ni prav veliko izučenih arhitektov. Še posebej ne na vodstvenih položajih. Se vam zdi, da vaše profesionalno ozadje vpliva tudi na vaše delo oblikovalca?

Biti arhitekt je nekaj kar mi je vsekakor bilo v profesionalno veselje, vsekakor pa je name veliko vplival moj oče, ki mi je v mojih mladih letih približal umetnost, glasbo in literaturo in me naučil misliti kreativno. Predvsem pa sem na ta način začel ceniti lepoto in si razširil obzorja. Zame je avtomobil arhitektura in skulptura v gibanju, hkrati pa mora natančno zadostiti vsem tehničnim pogojem in doseči estetsko funkcionalnost.

Večkrat ste v intervjujih omenili citat Constantina Brancusija, ki je dejal, da je enostavnost pravzaprav rešena kompleksnost. Kakšen pomen ima za vas in kako vpliva na delovanje Ferrari Styling Centra?

Sinteza vseh dejavnikov, ki se združijo v formo avtomobila in vsak detajl v notranjosti je pravzaprav tisto, kar je osnova dela avtomobilskega oblikovalca. Vsekakor pa je začetna ideja običajno precej drugačna od končnega izdelka, zato je pomembna tudi pot, ki do slednjega vodi. Brancusi, ki je izjemen umetnik, nas je naučil, da je kljub težnji po določenem rezultatu potrebno ohraniti tudi delček svobode pri odločanju in kreativno delo končati v smislu sinteze.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija