Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Napoved Volkswagna
Že prihodnje leto bo v Sloveniji prodanih 900 električarjev
Nekaj dni po tistem, ko so Volkswagnovci v Berlinu predpremierno predstavili svoj novi elektrognani izdelek ID.3, so svojo vizijo za naslednjih nekaj let javnosti razkrili tudi predstavniki te znamke na slovenskem trgu. Z znamko Moon Power se bodo v prihodnjih nekaj mesecih zelo resno lotili napovedane elektromobilnosti.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
21. maj 2019 | 7:35:20

Volkswagnovi načrti za prihodnost so velikopotezni. Samo tovarna bo v razvoj elektromobilnosti do leta 2023 vložila preko 30 milijard evrov, rezultat tega pa bo 70 novih električnih vozil v naslednjih devetih letih in preko 22 milijonov prodanih vozil po vsem svetu. Na tak način bi postali nekakšen lider v tem segmentu, čigar ambicij ne skrivajo. Na platformi MEB, ki jo uporabljal tudi preostali del koncernskih znamk, bodo v prihodnjih nekaj letih rojeni še trije novi člani družine ID. Prvi, ID.3 1st, kjer gre za omejeno serijo vozil (30 tisoč), je bil zamaskiran na ogled postavljen v Berlinu, medtem ko ga prva uradna premiera čaka 10.septembra letos, v okviru avtomobilskega salona v Frankfurtu. Temu prihodnje leto sledi še ID.Crozz, leto kasneje se mu pridružuje ID Vizion, leta 2022 pa bo čas za ID.Buzz. A se Volkswagnov elektro stroj ne bo ustavil le pri teh vozilih. Namreč, še letos prihaja prenovljeni e-Up, e-Crafterja že imajo v salonu, zanimiva pa bo ponudba elektrognanih Caddyja in Transporterja, ki bosta na našem trgu naprodaj pod oznako ABT.

Kot že omenjeno, osnova za razvoj Volkswagnove elektromobilnosti je platforma MEB, ki so razvijali zadnjih nekaj let in na kateri je bil grajen prvi električni avtomobil nove dobe ID.3. Kot zagotavljajo pri Volkswagnu, je ta lahko osnova za različne vrste avtomobilov, ponuja možnost vgradnje dvo ali štirikolesnega pogona, nima tako imenovanega sredinskega tunela, posledično pa je v teh avtomobilih dovolj prostora za potnike in prtljago. A vse to se bomo najprej prepričali septembra, ko prvič v živo spoznamo ID.3, za katerega je v tednu dni naročilo oddalo že več kot 15 tisoč potencialnih kupcev. Ti so si s predplačilom v višini tisoč evrov zagotovili nekakšno prednost v proizvodnji in kasnejši dobavi. No, pri nas je vstopni znesek postavljen na 500 evrov, v tem času pa je naročilo zanj oddalo nekaj več kot 110 Slovencev. Po načrtu bi morali ti v svoj avtomobil sesti predvidoma spomladi. Kot smo že zapisali pred nekaj dnevi, bo ID.3 na voljo s tremi različnimi stopnjami zmogljivosti baterij (45, 58 ali 77 kWh),kar po tovarniških podatkih pomeni doseg od 330 do 550 kilometrov po WLTP lestvici.

Po besedah direktorja znamke Volkswagen v Sloveniji, bo največ zanimanja za model s srednjo zmogljivost baterije, katere natančna cena v tem trenutku še ni znana. Za model ID.3 1st bo cena postavljena pod 40 tisočaki, za najbolj osnovnega ID.3 pa bo cena nižja od 30 tisoč evrov. Če upoštevamo še subvencijo Eko sklada, potem naj bi se vstopna cena gibala okrog 22 tisoč evrov. V tem primeru se Volkswagnov električar postavlja v dobro prodajno izhodišče. Okvirni načrt je, da se v prihodnjem letu proda okrog 500 primerkov modela ID.3, k tej pa je potrebno prišteti še 200 e-Upov in 200 primerkov drugega terenskega člana družine ID, ki kot študija nosi oznako Crozz. Škriba ocenjuje, da bo letos slovenski trg električarjev velik že okrog 900 vozil, leta 2025 bi prodajna statistika morda že beležila več kot 8000 prodanih vozil, pet let kasneje pa bi pri nas že lahko dosegli letno prodajo okrog 18 tisoč vozil. Takšna so teoretična predvidevanja.

Pri podjetju Porsche Slovenija so se še pred prihodom kakopak zelo resno lotili projekta elektromobilnosti in ob začetku sprejemanja prvih prednaročil na trg pospremili nov poslovni model za fizične in poslovne uporabnike. Gre za znamko Moon Power, ki so jo sicer izumili Porschejevi avstrijski lastniki (Porsche Holding). Analize, ki so nam jih predstavili, kažejo na dejstvo, da bodo v prihodnje uporabniki električnih vozil svoja vozila večinoma polnili na domačem omrežju ali v službi, le v dobrih 10 odstotkih bodo izbirali javne polnilnice na poti. Da ima po njihovem mnenju poslovni model še bolj trdno osnovo, pove tudi podatek, da smo Slovenci znotraj Evropske unije statistično uvrščeni visoko na lestvici prebivalcev, ki živimo v samostojnih stanovanjskih enotah. V ponudbi so polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilniki električne energije za domačo uporabo ali podjetja. Polnilne postaje za domače omrežje zmorejo omogočati polnjenje z močjo 11 ali 22 kW, hkrati pa se vanje lahko dodatno vgradi modul za nekakšno pametno polnjenje oziroma se optimizira porabo električne energije in se tako zmanjšuje morebitne prenapetosti in posledično izpad elektrike. Cena za osnovni model se postavljena na 800 evrov.

V ponudbi, tako za fizične kupce kot poslovne uporabnike, imajo na voljo tudi nadgradnjo objekta s sončno elektrarno, ki je povezana s hranilniki električne energije s kapacitetami do 45 kWh (domača uporaba) oziroma do 750 kWh, ko je govor o ponudbi za podjetja. Dodatno so za slednja na voljo tudi polnilni sistemi z večjo močjo polnjenja (22 in 24 kW) in s katerimi lahko polnimo baterije dveh avtomobilov hkrati. Za vsak primer posebej bo predhodno potreben obisk strokovnjaka, ki bo ocenil stanje in zmožnost električnega omrežja.  Pomembno je dejstvo, da so polnilne postaje prirejene na način, da na njih uporabnik lahko polni električna vozila tudi drugih proizvajalcev. V kratkem bodo testno opremili nekaj lokacij za domačo in poslovno uporabo, bolj konkreten začetek trženja pa napovedujejo za jesen, ko bo prihod električnega ID.3 vse bližji.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija