Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Aktualno   |   Col de Turini
S Qashqaijem na najznamenitejšo točko rallyja Monte Carlo
S svojimi ozkimi cestami, ostrimi ovinki in izjemnimi razgledi je hitrostna preizkušnja na Col de Turini ena najbolj spektakularnih in hkrati najtežjih v svetu rallyja.
Marko Hanželič
28. maj 2019 | 9:41:15

Legendarna in pogosto tudi odločilna hitrostna preizkušnja Rallyja Monte Carlo, ki se običajno prične v vasici La Bollène-Vésubie in konča v mestecu Sospel in občasno poteka tudi v obratni smeri, je dolga 31 kilometrov in polna 180-stopinjskih zavojev, ki običajnemu vozniku le redko dopuščajo hitrosti nad 30 km/h. Pa vendar najboljši vozniki rallya ta odsek odpeljejo s povprečno hitrostjo čez 80 kilometrov na uro.

Štiriintridesetkrat za 180-stopinj

Skupaj je na tem odseku kar 34 serpentin ovinkov, ki omogočajo, da se skupaj s svojim jeklenim konjičkom dvignete na 1.607 metrov nadmorske višine. Svojo pot na vrh smo pričeli v La Bollène-Vésubie, kjer se cesta z oznako D2525 prične strmo dvigovati in sledi gorskemu terenu departmaja Alpes-Maritimes. Nato pot zavije na cesto D70, v legendarno dirkaško območje, kjer lahko najbolje začutite, zakaj je ta cesta ena najbolj opevanih v svetu motošporta. Pred samim vrhom nadaljujete skozi gozd, po katerem je prelaz dobil tudi ime. Na vrhu si lahko privoščite kavico v restavraciji, kjer je mogoče kupiti tudi spominke z rally vsebino.

Poklon tradiciji dirkanja

Monte Carlo Rally je ena najstarejših avtomobilskih dirk na svetu, saj je prva izvedba na pobudo princa Alberta I prvo izvedbo doživela daljnega leta 1911 in do danes ostala nepogrešljiv člen v letnem koledarju svetovnega rallyja. Takratni prvi mož kneževine se je že v začetku dvajsetega stoletja zavedal, da so prav avtomobilistična tekmovanja idealna priložnost za proizvajalce avtomobilov, da preizkusijo nove tehnologije in avtomobile. Vse skupaj v malo drugačni obliki, a z enakim značajem poteka še danes.

Prvi zmagovalec rallya Monte Carlo je postal Francoz Henri Rougier s Turcat-Meryjem 25HP. Danes rally poteka vzdolž francoske riviere in po Monaku vedno januarja in ga organizira Automobile Club de Monaco. Je eden najbolj gledanih rallyjev na svetu, za češnjo na vrhu torte pa velja prav kraljevska hitrostna preizkušnja z vzponom na Col de Turini.

Naš vzpon s Qashqaijem je potekal v lepem vremenu in seveda zdaj v maju, svetovna rally smetana pa se v januarju tam srečuje s povsem nepredvidljivimi razmerami. Sneg, led in suh asfalt si sledijo v nepredvidljivem zaporedju, izbira ustreznih pnevmatik za to hitrostno preizkušnjo je vedno loterijska zgodba.

Nissan Qashqai in Col de Turini

Testni Qashqai je bil s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom X-Tronic dobra izbira za vzpon, kljub temu pa je vožnja na vrh Col de Turinija tudi za sam avto konkreten izziv. Menjalnik, v tem primeru brezstopenjski X-Tronic, ki sicer malce bolj sili v višje vrtljaje, sicer pa se obnaša kot klasični samodejni menjalnik, je skozi serpentine nenehno na udaru, podobno velja za krmilni mehanizem, ki je pri Qashqaiju dovolj neposreden in hkrati lahkoten, da se vrtenje volana ne spremeni v tlako. 

Priznati je potrebno, da je vzpon na Col de Turini prijeten in zabaven predvsem za voznika, manj za sopotnike, še posebej, če jim je pri vožnji skozi ovinke rado slabo, zato priporočamo, da na poti na vrh naredite nekaj postankov. 

Kjer se rojevajo legende

Na Col de Turini se rojevajo legende, na njem si je marsikateri favorit polomil zobe. Gérard Larousse, François Delecour in Marcus Grönholm so le vrh ledene gore na tem seznamu. Sandro Munari, Timo Makinen in Colin McRae so se tukaj vpisali v zgodovino. 

Leta 2002 je prav poseben dosežek uspel Pettru Solbergu, ki je odsek od La Bollene do Sospela odpeljal s povprečno hitrostjo 89.4 km/h, kar je rekord še danes. V priloženem posnetku si lahko ogledate dih jemajočo vožnjo letečega Norvežana.

Prehitro preminuli Colin McRae je nekoč dejal: »Ravne ceste so za hitre avtomobile, ovinki so za hitre dirkače.« Mož, ki je osvojil Rally Monte Carlo, je vsekakor vedel, kaj govori.

Čeprav se trasa rallyja Monte Carlo nenehno spreminja, vzpon na Col de Turini ostaja nepogrešljiva točka v programo vsakoletne izvedbe. Z izjemnimi razgledi, zahtevnimi ovinki in legendarnim pedigrejem je vsekakor ena od cest, ki jo lahko uvrstimo med najboljše ceste na svetu.

Za konec postanek v Sospelu

Na koncu hitrostne preizkušnje se vsekakor velja ustaviti v slikovitem mestecu Sospel, kjer se običajno konča kraljevska hitrostna preizkušnja rallyja Monte Carlo. Sospel leži ob reki Beveri, njegovi glavni znamenitosti pa sta most z mitnico in katedrala. 

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija