Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
V Revozu serijska proizvodnja Clia, prva vožnja pripadla premierju Šarcu
Novomeški Revoz je včeraj svečano zagnal serijsko proizvodnjo Clia pete generacije, ki med slovenske kupce prihaja septembra. Clio vsa ta leta velja za Renaultovega prodajnega prvaka, kar posledično prinaša svetlo prihodnost slovenski tovarni Revoz, ki je v 26-letni zgodovini izdelala več kot 2 milijona primerkov.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
6. julij 2019 | 12:10:27

Francozi so vnovič pomemben projekt zaupali naši največji tovarni tudi zaradi dejstva, ker jim je pri tem izdatno pomaga slovenska država in ker se je tovarna pri zadnji posodobitvi močno modernizirala. Z 90-milijonskim vložkom, kjer je država prispevala 6 milijonov evrov, so v Revozu robotizacijo dvignili na kar 75 odstotkov (skupno 700 robotov), čeprav so za projekt umestitve Clia 5 v proizvodnjo, na kateremu je delalo 700 zaposlenih, zaposlili novih 270 ljudi. Po novem roboti, na primer, samostojno vgrajujejo vetrobranska stekla. Iz tovarne Revoz poleg Clia nove generacije prihaja še električni Smart, Twingo in Clio četrte generacije, ki ga konec tega meseca ugašajo. Tako bosta Clio in Twingo predstavljala večinski delež celotne proizvodnje. Postopek sestave novega Clia traja okrog 3 ure in pol, vsak dan jih trenutno sestavijo okrog 60, medtem ko naj bi letos ob koncu leta v Revozu beležili skupno več kot 210 tisoč sestavljenih vozil.

Začetek serijske proizvodnje Clia so v tovarni v Novem Mestu počastili tudi številni visoki gostje iz gospodarstva in politike. Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je povedal, da je Revoz lahko vzor ostalim 284 podjetjem (ti zaposlujejo 16 tisoč ljudi in še petkrat toliko jih je zaposlenih v dobaviteljskih verigah), ki delajo za ali v avtomobilski industriji. A hkrati je jasno, da vsi ti skupaj ustvarjajo desetino BDP in skupno predstavljajo okrog 20 odstotkov celotnega slovenskega izvoza. Izjemno pomembnost Revoza v slovenskem gospodarskem okolju vidi tudi predsednik vlade Marjan Šarec. Prav on je imel na dan zagona serijske proizvodnje priložnost sesti za volan novega Clia in odpeljati nekaj sto metrov po Revozovih površinah. Kot sam pravi je bila vožnja z njim prijetna in dodaja, da ima z Renaulti že kar nekaj izkušenj. Namreč, doma so imeli kar nekaj legendarnih Katrc, medtem ko je vozniške izkušnje začel nabirati z Renaultom 9 in kasneje presedlal na Renault 19.

»Lahko smo ponosni, da že 60 let na tem mestu gostimo tovarno in da je bila zgodovina tesno povezana z avtomobilsko industrijo. Še danes je temu tako. Imamo kakovostno delovno silo, imamo ljudi, ki imajo znanje in izkušnje, in kar je najbolj pomembno, imamo pripadnost idejam, kolektivu in okolju. Zato sem ponosen, da sem lahko del tega dogodka, ki bo začrtal nove meje v razvoju avtomobilske industrije. Slovenija bo vedno podpirala tuje investicije, kajti brez investicij tudi razvoja ni,« je povedal predsednik vlade Marjan Šarec.

Projekt umestitve novega avtomobila je intenzivno potekal zadnji dve leti, prvi primerki pa so bili sestavljeni že konec lanskega leta, zato so do včerajšnjega dne veljali zelo strogi pogoji za vstop v proizvodnjo. S svečanim dogodkom so se pravila povsem spremenila, saj je začel veljati nekoliko bolj prijazen režim, ki je dovoljeval vpogled v proizvodne procese. Tako smo se na kratko sprehodili čez del proizvodnih linij in preverili, kako sodobna in napredna postaja tovarna v Revozu. Avtonomni vozički, ki do posameznih postaj pripeljejo sestavne dele, so že nekaj časa realnost v Revozovi proizvodnji, dodatno pa so linije opremili z digitalnimi zasloni, ki prikazujejo ključne podatke, opaznih pa je tudi vedno več robotov. Prav ti imajo vedno večjo vlogo, a to še ne pomeni, da bodo na takšen način zmanjševali število zaposlenih. Trenutno je v tovarni zaposlenih 3400 delavcev, ki delajo v treh izmenah in dnevno sestavijo med 900 in 1000 vozil. Poleg Revoza, Clia pete generacija izdeluje tudi turška tovarna, od koder bodo od prihodnjega leta dalje prihajali tudi hibridno gnani primerki. Manjši delež teh se bo sestavljal tudi v slovenskem obratu. 

Posted by Avtomanija
Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija