Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Ali bo Uber sploh lahko kdaj dobičkonosen?
Glede na katastrofalne poslovne rezultate, ki jih beleži podjetje, se mnogi že sprašujejo, ali se bo ponudnik prevozov sploh kdaj izkopal iz rdečih številk.
Marko Hanželič
14. avgust 2019 | 8:19:46

Zadnje trimesečje je bilo katastrofalno tudi po Uberjevih merilih, saj so v treh mesecih zabeležili kar 5,2 milijarde dolarjev izgube. Za primerjavo – slovenski letni proračun je približno 10 milijard dolarjev. Večina tega denarja (3,9 milijarde) je sicer šla za kompenzacijsko shemo delnic, vse skupaj pa je posledica tega, da se je podjetje v prvem četrtletju letošnjega leta odločilo iti na borzo.

Ne glede na stroške v povezavi z borzno kotacijo je podjetje v omenjenem četrtletju še vedno ustvarilo 1,3 milijarde dolarjev neposredne izgube, kar je za 50 odstotkov več kot v enakem obdobju lanskega leta. Uberju lahko sicer v dobro štejemo dejstvo, da na veliko vlaga v razvoj logističnih storitev, razvoza hrane in za popuste rednim uporabnikom njihovih storitev, na drugi strani pa je po mnenju analitikov vse skupaj še vedno preveč nedorečeno na zakonskem področju, vse pomembnejši faktor pa je tudi konkurenca, predvsem v podobi podjetja Lyft. 

Zgodba na področju »uničevanja denarja« je eskalirala do te mere, da se mnogi že sprašujejo, ali bo Uber kadarkoli sposoben prilesti v črne številke. Vse skupaj je komentiral prvi mož Uberja, Dara Khosrowshahi, ki je na konferenci za analitike predstavil srednjeročno vizijo podjetja. Kot pravi, njihova formula prevoza potnikov in razvoza hrane na srednji in dolgi rok vsekakor predstavlja možnost »spektakularno donosne naložbe«. 

Ne glede na agresivno investicijsko politiko so prihodki družbe v zadnjem času vse prej kot spektakularni. V zadnjem trimesečju je Uber zabeležil 3,1 milijarde dolarjev prihodkov, kar je sicer za 14 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, vse skupaj pa je v smislu potencialnega dobička le kapljica tega, kar po prihodu na borzo investitorji dobijo od tehnoloških podjetij. Tudi znotraj samega sektorja konkurenca ne beleži bistveno boljših rezultatov, pravzaprav nasprotno, saj segment v povprečju raste le 2-odstotno. Edina svetla točka je Uber Eats, ki se ukvarja z razvozom hrane, saj so njeni prihodki v lanskem letu zrasli za 72 odstotkov, a predstavljajo le manjši del Uberjevih poslov.

Kmalu po prihodu na borzo so Uberjeve delnice padle za 12 odstotkov, še posebej zaradi poraznega trimesečnega poročila, a se je njihova cena v zadnjih dneh vseeno nekoliko popravila. Tudi na račun precej bolj vzpodbudnega trimesečnega poslovnega poročila konkurentov pri Lyftu.

Kar nekaj let je bil Uber ena od zvezd Silicijeve doline, zato je vodilnim uspelo privabiti ogromne količine privatnega denarja, kar je podjetju omogočilo hitro širitev po svetu. Po majskem prihodu na borzo so se zadeve, podobno kot za Lyft, precej spremenile. Tudi zaradi 24-odstotnega padca v Latinski Ameriki, vse bolj pa se morajo zavedati tudi kitajske konkurence v podobi podjetja Didi, ki postaja pomemben dejavnik na Daljnem vzhodu.

Cena delnic podjetjih Uber in Lyft je tudi danes pod njihovo IPO-vrednostjo, pri Uberju pa so pričeli tudi z odpuščanji v oddelku za marketing, kjer je delo izgubilo 400 ljudi. Vsekakor je ideja, na kateri je zrasel Uber, dobra in tržno zanimiva, a vseeno se poraja vse več vprašanj, ali so se pri omenjenem podjetju posla ustrezno lotili.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija